سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

همه چیز در مورد زندگی و آب و هوا در قبرس شمالی

    نظر


در حال حاضر Visa724 هیچ گونه فعالیتی در رابطه با خدمات مربوط به این صفحه ندارد، مطالب زیر فقط برای راهنمایی شما ارائه شده است و ممکن است به شما در سفر به قبرس شمالی کمک کند، لطفا با دقت مطالعه کنید.

قبرس شمالی کشوری در اروپا است که تنها توسط ترکیه به رسمیت شناخته شده است. در ابتدا کشور قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد و اتحادیه اروپا و سازمان ملل تنها قسمت جنوبی آن را به رسمیت شناختند و آن را جمهوری قبرس نامیدند. قبرس شمالی در یک سوم شمالی این کشور واقع شده و حدود 300000 نفر جمعیت دارد.

با این حال، برخلاف تنش هایی که با جنوب و اتحادیه اروپا دارد، قبرس شمالی یک منطقه مستقل است که از طریق فرودگاه ارکان با جهان ارتباط برقرار می کند. این فرودگاه پروازهای خود را فقط از طریق ترکیه انجام می دهد. از آنجایی که این پروازها در قبرس جنوبی غیرقانونی است، اگر بخواهید از شمال به جنوب این کشور سفر کنید، با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

اما این هرج و مرج از زیبایی قبرس برای گردشگران و کسانی که قصد زندگی در این کشور را دارند کم نمی کند. زیرا با وجود تمام این ظواهر، قسمت شمالی قبرس برای مسافران این کشور امن است. زبان اصلی مردم قبرس شمالی ترکی است. در واقع بسیاری از مردم انگلیسی می دانند. به خصوص کارمندان رستوران ها، فرودگاه ها، هتل ها و مغازه ها انگلیسی را خوب می دانند.

اگر قصد سفر به این کشور را دارید باید سکه لیر ترکیه بخرید. اگرچه دلار، یورو و پوند انگلیس نیز در این کشور پذیرفته می شود. با ما همراه باشید تا شما را با این کشور و شرایط اقامت در آنجا آشنا کنیم.

در قبرس شمالی زندگی می کند

آب و هوا و گردشگری در قبرس شمالی

برخلاف بقیه قبرس، این منطقه مکانی امن برای گردشگران محسوب می شود. میزان خشونت در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین است. سبک زندگی این کشور بیشتر مدیترانه ای است. وقتی به این کشور سفر می کنید، می توانید از بازارهای رنگارنگ میوه و سبزیجات ارزان دیدن کنید و در تمام طول سال از غذاهای دریایی تازه و خوشمزه لذت ببرید.

قبرس به دلیل شرایط استثنایی که دارد منطقه ای عالی برای زندگی و بازنشستگی در نظر گرفته می شود. این کشور با آب و هوای آفتابی، سواحل بی نظیر، کوه های شگفت انگیز، دره های کوچک پر از تاکستان ها، باغ های زیتون و پرتقال، توانسته توجه مردم را از سراسر جهان به خود جلب کند.

آب و هوای این کشور  برای اقامت قبرس شمالی یورومای بیش از 300 روز در سال آفتابی است، این شرایط باعث ایجاد سبک زندگی فعال در این کشور شده است. ژانویه و فوریه بارانی و بسیار سرد است. اما در ماه های ژوئیه و آگوست هوا به طور غیر قابل تحملی گرم است بنابراین تهویه مطبوع ضروری است. در طول سال شاهد آب و هوای خوبی هستیم. زمستان های این کشور به ویژه در ماه های دسامبر و فوریه بارانی و سرد است و تابستان های آن مانند سایر نقاط جهان خشک و گرم است.

گردشگری یک نیروی مهم و محرک در اقتصاد قبرس محسوب می شود. اگر به آمار نگاه کنیم، خواهیم دید که تنها در سال 2012، تقریباً 10 سال پیش، این منطقه از قبرس پذیرای 1.1 میلیون گردشگر از سراسر جهان بوده و 328 میلیون دلار برای هتل ها و رستوران های این کشور درآمد داشته است. پدیده شگفت انگیزی که در سال جاری به ایجاد 10 هزار شغل جدید در کشور کمک کرده است. تعطیلات ساحلی، آب و هوای معتدل، تاریخ غنی و مناظر زیبا، قبرس شمالی را به یک جاذبه گردشگری بی نظیر در اروپا تبدیل کرده است.

آب و هوای قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی

مزیت اصلی زندگی در قبرس شمالی یا ترک‌های قبرس، ارزش پول در مقایسه با سایر مقاصد محبوب بازنشستگی است. از قیمت املاک گرفته تا غذا و تحصیل، هزینه زندگی در این کشور بسیار کمتر از اکثر کشورهای اتحادیه اروپا است.

اگر به دنبال یکی از ارزان ترین کشورهای مدیترانه ای هستید، قبرس شمالی قطعا بهترین انتخاب است. این مشکل باعث هجوم گردشگران به این کشور شده است. خرید و اجاره املاک و مستغلات در منطقه مدیترانه ارزان تر از هر جای دیگری است. البته این هزینه شامل محصولات وارداتی نمی شود. چون از ترکیه مالیات ترانزیت سنگین می گیرد.

بسته به درآمد و سرمایه خود می توانید سبک زندگی خاصی را در قبرس شمالی برای خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر مشکل مالی ندارید، می توانید در تمام طول سال از سالن بدنسازی، سینمای خانگی، باغ و استخر استفاده کنید.

مهم نیست بودجه شما چقدر است. زیرا زندگی در قبرس شمالی با هر سلیقه و بودجه ای مطابقت دارد. شما می توانید از بارها، کلوپ ها، رستوران ها، سالن های ورزشی عمومی، دیسکوها، کلوپ ها، اسپا، کلوپ های شبانه و کازینوها به عنوان فعالیت های سرگرم کننده و سرگرم کننده در قبرس استفاده کنید.

در صورت پرداخت هزینه سالانه استاندارد برای برخی شرایط پزشکی، می توانید از مراقبت های بهداشتی رایگان در این کشور بهره مند شوید. اگر توانایی پرداخت هزینه ها را دارید، می توانید فرزندان خود را به مدارس بین المللی و مدارس با دوره های معتبر بفرستید. همه چیز از هزینه ها گرفته تا غذا و سرگرمی می تواند در قبرس جالب باشد.

جزیره قبرس شمالی بدون شک زیباترین و زیباترین قسمت این کشور و منطقه قبرس است، با قلعه های صلیبی، روستاهای به جا مانده از دوران استعمار سفید و کیلومترها سواحل شنی دست نخورده و بکر.

انواع ویزا برای قبرس شمالی

ویزاهای قبرس شمالی یا قبرس ترکیه به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند. این ویزاها بسته به درخواست افراد بسیار متفاوت است و شامل موارد زیادی می شود. بسته به تمایل خود می توانید از ویزا برای یک، دو یا چند سفر در این کشور استفاده کنید. از جمله ویزاهای قبرس شمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. ویزای کوتاه مدت

این نوع ویزا یک ویزای قبرس شمالی است که برای کسانی که مایل به سفر به این کشور برای گردشگری و سفرهای کوتاه مدت هستند صادر می شود. همانطور که در بالا ذکر شد، مدت زمان این ویزا سه ماه است.

2. ویزای توریستی

ویزای توریستی برای بازدیدکنندگان از قبرس شمالی صادر می شود. این ویزا ویزای اقامت کوتاه مدت محسوب می شود. برای دریافت این ویزا با ارائه مدارک باید مراحل ویژه سفر پیش بینی شود.

این ویزای 1 ماهه است اما در صورت تمایل مسافر می تواند به عنوان ویزای کوتاه مدت 3 ماهه صادر شود.

3. ویزای بازدید تجاری

اگر قصد دارید برای مقاصد تجاری به قبرس شمالی بروید، باید درخواست خود را برای ویزای تجاری به سفارت این کشور ارسال کنید. این ویزا به منظور تجارت، شرکت در جلسات و کلیه فعالیت های تجاری با ارائه مدارک درخواستی برای متقاضیان صادر می شود.

به عنوان مثال، دعوت نامه شریک تجاری، مدارک ثبت کسب و کار به اضافه اسناد مالی بخشی از مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزای 90 روزه است. البته بسته به شرایط کاری خاص، زمان این ویزا ممکن است متفاوت باشد.

4. ویزای خانوادگی

اگر قصد دارید برای دیدار با خانواده یا دوستان خود به قبرس شمالی سفر کنید، ویزای خانوادگی 60 روزه بهترین انتخاب شما خواهد بود. در صورت لزوم باید همراه با سایر مدارک مربوط به دعوتنامه معتبر در سفارت قبرس حضور داشته باشید.

انواع ویزای قبرس شمالی

5. ویزا برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی

تمام کسانی که مایل به سفر به قبرس برای فعالیت های ورزشی و رویدادهای فرهنگی هستند می توانند برای دریافت ویزای کوتاه مدت به سفارت اقدام کنند. این ویزا 90 روزه است و با توجه به شرایط وقایع و زمان آنها به متقاضیان اعطا می شود.

6. درخواست ویزا

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت در قبرس را دارند. این ویزا می تواند 30 یا 90 روزه باشد و متقاضیان ویزا می توانند قبل از پایان اعتبار ویزا برای دریافت ویزای بلند مدت اقدام کنند.

7. ویزای اقامت طولانی مدت

نوع دوم ویزای قبرس شمالی ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت است. این ویزا معمولا به متقاضیان اجازه می دهد تا چندین بار در این کشور از قبرس بازدید کنند. به عنوان مثال، کسانی که مایل به تحصیل، کار یا زندگی در این کشور هستند باید برای ویزای بلند مدت اقدام کنند.

کشورهای جهان سوم ابتدا باید برای ویزای 30 روزه برای کار در قبرس اقدام کنند. پس از این مدت، متقاضیان می توانند برای اجازه اقامت اقدام کنند.

8. ویزای ترانزیت

نوع دیگری از ویزا که دولت قبرس شمالی به متقاضیان ارائه می دهد ویزای ترانزیت است. این ویزا به متقاضیان امکان سفر در منطقه بین المللی قبرس را می دهد. افرادی که قصد تجارت، رانندگی یا موارد دیگر را دارند باید برای ویزای ترانزیت اقدام کنند.

شرایط لازم برای اخذ اقامت قبرس شمالی

شما می توانید از طریق درخواست آنلاین برای اقامت خود اقدام کنید. این اقامت را در ابتدا با ویزای 90 روزه دریافت می کنید که می توانید به مدت 180 روز از آن استفاده کنید و در صورت تمایل می توانید با اخذ مجوز اقامت موقت زمان بیشتری را در قبرس سپری کنید.

متقاضیان اخذ اقامت قبرس باید درخواست خود را به همراه مدارک به نماینده دیپلماتیک این کشور تحویل داده و منتظر نتیجه باشند. اگرچه شرایط اخذ ویزا عمومی است، اما بسته به کشور محل تولد و متقاضی ممکن است متفاوت باشد. شرایط لازم برای اخذ ویزای قبرس شمالی. می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پاسپورت معتبر با صفحات خالی

فرم درخواست ویزا را پر کنید

دسته بندی جدید عکس های بیومتریک

کپی اطلاعات پاسپورت سفر قبلی در صورت وجود

ارائه مدارک حساب بانکی برای اطمینان از وضعیت مالی سفر و اثبات سفر با تهیه بلیط رفت و برگشت به کشور مقصد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای خاص مانند تحصیل، اشتغال و صندوق های بازنشستگی

ارائه مدارک مربوط به مهاجرت به قبرس با یورومای و  رزرو هتل در آن کشور و یا ارائه دعوتنامه از آن کشور در مدت اقامت

تحویل مدارک مربوط به بیمه سلامت مسافرتی