سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

طرز تهیه خورش قیمه مجلسی

    نظر


مواد لازم برای 3 تا 4 نفر

خورش گوشت 300 گرم

1 عدد سیب زمینی

لوبیا 150 گرم

1 حیوان خانگی

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

1 چوب دارچین

زردچوبه ساییده شده 3 قاشق غذاخوری

3 مرکبات عمانی

2 عدد گل رز خشک

پودر هل 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه زیاد

زردچوبه و روغن قهوه

طرز تهیه خورش قیمه مجلسی

اولین گام

برای تهیه خورش قیمه مجلسی ابتدا لپه را چند ساعت در آب خیس کنید و خوب خیس کنید تا نفخ آن برطرف شود. سپس پیاز را ریز خرد یا رنده کنید.

مرحله دو

در این مرحله پیاز را با کمی روغن در تابه مناسبی بریزید سپس خوب تفت دهید تا پیاز طلایی شود. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و با پیاز به مدت دو دقیقه تفت دهید.

سطح سوم

حالا گوشت خورشتی را به صورت چرخ کرده برش می دهیم و بعد از شستن به تابه اضافه می کنیم. گوشت را به مدت 10 تا 15 دقیقه تفت می دهیم، رنگ آن تغییر می کند و کمی سرخ می شود، سپس 4 لیوان آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله در قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت 35 تا 45 دقیقه بجوشد. در همین حین لپه را با کمی روغن در تابه ای مناسب چند دقیقه تفت دهید. این کار از له شدن لپه در خورش جلوگیری می کند.

درجه پنجم

بعد از اینکه لپه ها کمی سرخ شد، گوجه فرنگی ها را در قاشق اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا طعم خامی گوجه ها کاملا گرفته شود. بعد از اینکه گوشت پخت، لپه و گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید.

کلاس ششم

در این فاصله برای اسیدی شدن لیموهای عمانی، آن ها را در قابلمه کوچکی بریزید و 1 لیوان آب اضافه کنید و قابلمه را روی آتش بگذارید. . حالا 15 دقیقه صبر می کنیم تا لیمو عمانی بجوشد.

دور هفتم

بعد از 15 دقیقه درب تابه را ببندید و اجازه دهید لیموها در تابه بایستند تا تلخی آن کاملا از بین برود. بعد یک چوب دارچین را به همراه پودر هل و رزماری خشک اضافه می کنیم.

گام هشتم

حالا نمک روی تنباکو را اندازه می کنیم و می گذاریم آب آن جا بیفتد. در 15 دقیقه آخر پخت، لیمو عمانی را به همراه زعفران آسیاب شده اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با بقیه مواد بپزد.

گام نهم

در این زمان سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت ورقه یا نوار برش دهید سپس با آب سرد خوب بشویید تا نشاسته اضافی سیب زمینی گرفته شود سپس با حوله خشک آن را خشک کنید.

ده

در این مرحله تابه مناسبی را روی حرارت می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم. بعد از داغ شدن روغن، سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید. در آخر روی خورش را با سیب زمینی تزیین کرده و با برنج سرو می کنیم.

مشاهده رفرنس: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-خورش-قیمه-مجلسی-و-خوشمزه/