سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کاربرد 40 مول روغن کرچک هیدروژنه اتوکسیلات در صنایع مختلف


روغن کرچک هیدروژنه اتوکسیله 40 مول KECAS H40 (روغن کرچک هیدروژنه شده PEG-40) به عنوان حلال مخصوصاً برای عطرها و اسانس ها و همچنین به عنوان امولسیفایر غیر یونی استفاده می شود. این محصول از واکنش 40 مول اکسید اتیلن با 1 مول روغن کرچک هیدروژنه تولید می شود. این محصول در بازار مواد شیمیایی با نام PEG 40 نیز شناخته می شود.

این محصول یک سورفکتانت گیاهی غیر یونی است که به طور گسترده به عنوان نرم کننده، مرطوب کننده، امولسیفایر روغن در آب، روان کننده، حامل پیچیده و حلال برای منافذ و لایه های داخلی پوست استفاده می شود. این محصول را می توان به عنوان یک ماده مرطوب کننده برای موم های حالت دهنده و به عنوان یک عامل فوق روان کننده در مواد شوینده استفاده کرد. KECAS H40 را می توان در محصولات مراقبت از پوست و مو، از جمله محصولات مراقبت از صورت و گردن، کرم های ضد آفتاب و محصولات حمام و شستشو مانند شامپوها و پاک کننده های صورت استفاده کرد. این ترکیب با سورفکتانت های آنیونی، کاتیونی و غیریونی سازگار است و می تواند در سیستم های نسبتاً شور، اسیدی و بازی استفاده شود.

در برخی فرمول‌ها، PEG-40 جایگزین مناسبی برای پلی‌سوربات‌ها است که عطرها و روغن‌ها را در فرمول‌های مبتنی بر آب امولسیون می‌کنند. این ترکیب حلال عصاره ها و عطرها است. به طور کلی این ترکیب به عنوان سورفکتانت یا حلال اصلی در فرمولاسیون های حاوی عطر و اسانس به ویژه محصولات حاوی مقادیر بالای عطر مانند اسپری های خوشبو کننده هوا استفاده می شود.

این ماده به عنوان یک امولسیفایر کمکی در فرمولاسیون کرم و لوسیون استفاده می شود و می تواند خواص ژل امولسیفایرهای کم HLB را که برای تهیه میکروامولسیون های آب در روغن (میکروامولسیون های ژل W/O) استفاده می شود، بهبود بخشد.

ترکیبات ملایم تری با سورفکتانت های غیریونی بسیار اتوکسیله مانند PEG 40 تهیه می شوند. KECAS H40 می تواند حتی احتراق بسیار کم سولفات لورات و برخی سورفکتانت ها مانند SLES/CAPB را کنترل کند.

از این ماده در بیوشیمی برای تهیه محلول هایی با فشار اسمزی بسیار بالا و همچنین به عنوان فاز ثابت قطبی در کروماتوگرافی گازی (GC) و همچنین به عنوان چسبنده استفاده می شود.

مزایای روغن کرچک هیدروژنه 40 مول اتوکسیله

- یک حل کننده پرکاربرد

- پایداری و بی اثر بودن شیمیایی و مناسب برای مصرف خوراکی

- امولسیفایر مناسب برای محلول های آب-روغن از جمله ویتامین های محلول

سالن آرایش

نحوه عملکرد KECAS H40

هم محلول در آب و هم در روغن، KECAS H40 معمولاً در فرمولاسیون امولسیون های روغن در آب استفاده می شود. این ماده یک انتخاب ایده آل برای استفاده در پاک کننده های مایع است زیرا کف را بهبود می بخشد. خواص نرم کنندگی و نرم کنندگی این ماده، آن را به یک افزودنی پرکاربرد و محبوب در فرمولاسیون های مرطوب کننده و مراقبت از مو تبدیل کرده است.

به عنوان یک سورفکتانت، KECAS H40 کشش سطحی بین مایعات یا مایعات و برخی مواد جامد را کاهش می دهد. همچنین این ماده روان کننده را از روغن جدا کرده و آنها را به یک سوسپانسیون مایع تبدیل می کند. این کار شستن روغن را در این حالت راحت تر می کند. بنابراین این ترکیب در پاکسازی بدن و صورت بسیار مورد استفاده و مفید است. KECAS H40 یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می کند که از پوست در برابر از دست دادن رطوبت طبیعی محافظت می کند.

این محصول می تواند عملکردهای زیر را به صورت لیست انجام دهد

مخلوطی از ترکیبات نامشخص

- تشکیل کف در محصولات صابونی.

- بهبود توزیع مواد آرایشی روی پوست

- امولسیفایر هیدروفیل برای سیستم های روغن در آب

- کاهش میزان کف محصول

- حلال روغن

- حلال ویتامین ها و اسانس ها

- افزودنی های تثبیت کننده

- بهبود نتایج پوست و نرم شدن پوست

کاربردهای KECAS H40 در صنعت آرایشی و بهداشتی

- صابون های مایع بچه، پاک کننده های صورت، ژل های دوش، حمام های حباب دار و مواد شوینده

- کرم های صورت، لوسیون ها، ضد آفتاب ها و لوسیون ها

- لوازم آرایشی، ماسک صورت، اسکراب پوست

- رایحه، عطر و ادکلن

- شامپو و نرم کننده

- کرم موبر

- دهانشویه با خمیر دندان

کاربردهای صنعتی KECAS H40

- پوشاک و فلز کاری

- روغن های صنعتی، هموژنیزه کننده ها (پراکنده کننده ها) و روغن های طبیعی

شامپو بچه

استفاده دارویی از KECAS H40

KECAS H40 یک عامل دارویی استاندارد است که به عنوان حلال و امولسیفایر اصلی استفاده می شود.

PEG-40 در موارد زیر استفاده می شود:

- کپسول ژل نرم (400 میلی گرم در هر دوز)

- قطره چشم (0.5 درصد وزنی)

- محلول خوراکی (45-0.5%)

- قرص (50 میلی گرم)

- خامه (1? وزنی)

در کاربردهای ژل نرم، KECAS H40 تا 20 درصد وزنی در PEG-400، تا 30 درصد وزنی در تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ??و تا 20 درصد وزنی در پروپیلن گلیکول حل می شود. این محصول کاملاً با فرمولاسیون های آبی قابل اختلاط است.

KECAS H40 در سیستم‌های دارورسانی که بر پایه چربی هستند و در سیستم‌های دارویی خود امولسیون شونده (SEDDS) استفاده می‌شوند، بسیار موثر و کارآمد است. به عبارت دیگر، برای تهیه چنین فرمولی، غلظت سورفکتانت های اولیه و ثانویه، روغن و آب با هم مخلوط می شوند. فرمول نهایی به دست آمده شفاف، کم ویسکوزیته، همسانگرد، مناسب برای کپسولاسیون و سایر فرمولاسیون های مایع است.

محلول KECAS H40

هنگامی که 40 مول روغن کرچک هیدروژنه اتوکسیله شده به یک فرمول آرایشی اضافه می شود، می توان آن را مستقیماً به فاز روغن و سپس فاز آب در حالت سرد با نسبت مولی 3: 1 (KECAS H40 / روغن) مخلوط کرد. افزودن اگر مخلوط حاصل کدر باشد، می توان KECAS H40 بیشتری را برای شفاف شدن به مخلوط اضافه کرد. این ماده همراه با امولسیفایرهای دیگر با HLB مختلف مانند گلیکول استئارات یا گلیسریل استئارات استفاده می شود.

KECAS H40 محلول های شفافی را در آب، 2-پروپانول، n-پروپانول، اتیل استات، کلروفرم، تتراکلرید کربن، تولوئن و زایلن تشکیل می دهد و با افزایش دما محلول کدر می شود. این ماده یک محلول شفاف حاوی اسیدهای چرب و الکل های چرب در دمای بالا است.

پایداری KECAS H40

KECAS H40 از نظر شیمیایی پایدار است. قرار گرفتن طولانی مدت در دمای بالا باعث می شود که مواد به دو فاز مایع و جامد جدا شوند. البته پس از سرد شدن ماده به حالت اولیه برمی گردد. این محصول در محلول های آبی الکلی و محلول های کاملا آبی پایدار است. PEG 40 نباید در معرض اسیدها یا بازهای قوی قرار گیرد زیرا وجود گروه های استر باعث تشکیل و تجزیه صابون می شود.

محلول آبی KECAS H40 در دمای 120 درجه سانتیگراد استریل است. اگرچه این ممکن است باعث کاهش جزئی در pH شود. البته جداسازی فاز می تواند هنگام استریل کردن محصول در دمای بالا رخ دهد. اگر هنوز گرم است، محصول را می توان به حالت اولیه بازگرداند. KECAS H40 به سختی آب حساس نیست.

نحوه استفاده از KECAS H40

قبل از استفاده، توصیه می شود محصول را در دمای 50-60 درجه حرارت داده و به آرامی مخلوط کنید.

مواد مرسوم مورد استفاده در صنعت داروسازی به محلول آبی PEG 40 اضافه می شود. میزان حفاظت مورد نیاز با آزمایش تعیین می شود.

 

ادامه مقاله: https://exirchemi.com/product/peg-40/