سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کتری چیست؟ ویژگی های یک کتری خوب


سال‌ها است که از قوری یا سماور استفاده می‌کنیم، اما قوری خودکار پیچیدگی فرآیند چای‌سازی را از بین می‌برد، دم‌پز چای در قوری ادغام می‌شود، بنابراین شما فقط چند دکمه را فشار دهید و در کمتر از 10 دقیقه یک فنجان بخورید. چای داغ خوشمزه خواهید داشت. در این مقاله برای شما توضیح می دهیم که دستگاه چای ساز چیست. و ویژگی های یک چای ساز خوب و همچنین نکاتی را قبل از خرید چای ساز برای شما شرح داده ایم. امیدوارم تا پایان مطلب با نامال همراه باشید.

چای ساز چیست؟

وقتی قبل از خرید چای سازها را با هم مقایسه کنید، انواع لوازم خانگی را خواهید دید. با این حال، همه آنها در مورد دم کردن چای هستند. در واقع، ممکن است شنیده باشید که قرن ها از قوری برای تهیه چای استفاده می شود و امروزه نیز محبوب هستند. کتری های برقی نیز به طور گسترده ای برای تهیه چای استفاده می شود. اما چای ساز اتوماتیک دستگاهی است که هم دم کردن و هم چای سازی را انجام می دهد و در زمان شما برای تهیه یک فنجان چای داغ صرفه جویی می کند.

10 عامل اصلی که باید قبل از خرید چای ساز اتوماتیک در نظر بگیرید

با دانستن این موارد در مورد مفید بودن چای ساز اتوماتیک، وقت آن است که به ویژگی هایی که در هنگام خرید این دستگاه باید در نظر داشته باشید نگاهی بیندازیم.

1- کتری قابل تنظیم است.

اگر قصد خرید چای ساز اتوماتیک را دارید. با این حال، می دانید که همه عاشقان چای یکسان نیستند. آنها به روش های مختلف تغذیه نیاز دارند. برخی از چای ها به آب بسیار داغ نیاز دارند، در حالی که برخی از چای ها برای نوشیدن نیازی به آب گرم ندارند.

بنابراین، اولین چیزی که باید بررسی کنید که آیا می خواهید از دستگاه قهوه ساز برای تهیه چای های مختلف استفاده کنید یا خیر، این است که آیا دستگاه باید تنظیمات قابل تنظیم را ارائه دهد یا خیر. در صورت امکان می توانید مقدار آن را بسته به نوع چایی که در قوری درست می کنید تنظیم کنید.

2- امکان ذخیره تنظیمات

علاوه بر تنظیم دماهای مختلف و تنظیمات دیگر برای نیازهای مختلف، اگر چای ساز امکان ذخیره تنظیمات را به شما ارائه دهد، می توانید به سرعت به تنظیمات ذخیره شده بازگردید. بنابراین، هر بار که از چای خاصی استفاده می کنید، به دمای آب مورد نیاز نیاز ندارید. بنابراین، این یک ویژگی ضروری است که باید در نظر بگیرید.

3- آیا امکان کنترل برنامه ای وجود دارد؟

امروزه بسیاری از چای سازهای اتوماتیک در حال ساخت دستگاه های هوشمند هستند که می توان آن ها را از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند کنترل کرد. هنگامی که می توانید چای ساز را از طریق برنامه متصل کنترل کنید، می توانید به راحتی دستگاه را از طریق برنامه روشن کنید و حتی می توانید زمان دم کشیدن، دما و مقدار آب را برای استفاده بر اساس تعداد فنجان های مورد نیاز خود به طور مستقیم تنظیم کنید. از تلفن

این بدان معناست که می توانید زمانی که نزدیک خانه هستید چای سفارش دهید تا به محض رسیدن به خانه از یک روز سخت در اداره، یک فنجان چای داغ از چای مورد علاقه خود را بنوشید.

4- کنترل ساده

اگر به کنترل‌های برنامه نیاز ندارید، یا اگر می‌خواهید دم کردن خودکاری داشته باشید که بتوانید از برنامه خود کنترل کنید، کنترل‌های روی دستگاه باید به راحتی قابل استفاده و درک باشند. البته می توانید از طریق برنامه مدیریت کنید.

اما نمی توانید انتظار داشته باشید که گوشی شما همیشه بهترین عملکرد را داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است برنامه نیز غیرفعال شود و در چنین مواردی باید بتوانید با استفاده از کنترل های خود دستگاه، دستگاه را نیز کار کنید.

این کنترل ها باید به راحتی قابل درک و کنترل باشند. این می تواند یک مکانیسم لمسی یا فشاری باشد، اما رابط کاربری باید بصری و آسان برای استفاده باشد.

5- دستگاه نظافت اتوماتیک

ممکن است پس از هر بار استفاده، زمان تمیز کردن دستگاه را نداشته باشید. بنابراین بهتر است بررسی کنید که آیا چای ساز اتوماتیکی که انتخاب می کنید دارای مکانیزم تمیزکننده خودکار است یا خیر. با کمک آن می‌توانید از یک چای‌ساز سالم و عاری از هرگونه مواد استفاده کنید، زیرا مکانیزم تمیز کردن خودکار دستگاه را تمیز و مرتب نگه می‌دارد.

6- مقاومت در برابر نشتی

از آنجایی که چای ساز باید همیشه برای شما فنجان های داغ درست کند، سازنده باید اطمینان حاصل کند که کاربران از نشت در امان هستند. بسیاری از سازندگان چای مراقب نیستند زیرا گاهی اوقات نشت می کنند که می تواند خطرناک باشد. بنابراین، به یک چای ساز مستقل مراجعه کنید که مسائل ایمنی را به درستی مدیریت می کند.

7- دم کردن کامل

البته، مگر اینکه قصد داشته باشید همیشه چای دم کرده بنوشید. بنابراین، چای‌سازی که خریداری می‌کنید باید اطمینان حاصل کند که چای عالی درست می‌کند. شما ماشین هایی را خواهید یافت که دارای یک سبد ساخت هستند که بالا و پایین حرکت می کند. این روش کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که برگ های چای هم زده شده و کاملا دم می شوند.

8- استفاده از انواع چای

می دانید که برخی از چای ها از برگ های چای تهیه می شوند، در حالی که برخی دیگر از برگ های خشک تهیه می شوند. حتی گاهی اوقات از کیسه های چای برای تهیه چای مورد علاقه خود استفاده می کنید. بنابراین، چای ساز اتوماتیکی که انتخاب می کنید باید فضایی را برای استفاده از انواع چای از جمله برگ چای آسیاب شده، برگ خشک یا چای تازه فراهم کند.

این امر انعطاف پذیری خرید انواع چای را تضمین می کند، زیرا شما محدود به خرید یک نوع چای خاص نیستید، زیرا چای ساز شما فقط می تواند آن نوع چای را برای دم کردن بپذیرد.

9- تایمر آبجو

اگر یک چای ساز خودکار با کنترل برنامه نمی خواهید، می توانید دستگاهی بخرید که به شما امکان می دهد زمان دم کردن را از پیش تعیین کنید.

به عنوان مثال، اگر قبل از ساعت 7 بعد از ظهر به خانه رسیدید، می توانید فرآیند دم کردن را حدود 10 دقیقه قبل از این زمان شروع کنید. در عین حال، به محض رسیدن به خانه، یک فنجان چای داغ از چای مورد علاقه خود را تهیه می کنید و از استرس یک روز کاری خلاص می شوید.

این تنظیم زمان به شما امکان می دهد از چای داغ لذت ببرید. به محض اینکه صبح از خواب بیدار می شوید، می توانید یک روز تازه را شروع کنید.

10- سایز دستگاه

اگر فضای محدودی روی میز آشپزخانه خود دارید، قبل از خرید باید اندازه چای ساز اتوماتیک را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر بگیرید.

همچنین بسیاری از مردم بر این باورند که هر چه دستگاه بزرگتر باشد، چای بیشتری تولید خواهد شد. این فرضیه نادرست است زیرا برخی از مدل ها طولانی تر هستند.

چرا یک چای ساز اتوماتیک خوب بخریم؟

امروزه، افراد بیشتری علاقه مند به تغییر استراتژی های آشپزی هوشمند هستند. یکی از دلایل مهم کمبود وقت در زندگی خصوصی و حرفه ای است. هر دوی آن‌ها این کار را دشوار می‌دانند، بنابراین به دنبال چیزهایی مانند چای‌ساز می‌گردند تا کارشان در آشپزخانه راحت‌تر شود.

بسیاری از ما به راحتی قبول داریم که چای یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین نوشیدنی ها برای شروع روز است. اگر چای ساز اتوماتیک در خانه دارید، می توانید آن را خیلی راحت دم کنید. این نوشیدنی از سرتاسر دنیا طرفدارانی دارد و می دانید که انواع مختلفی از چای وجود دارد. همچنین می دانید که از روش های مختلفی برای تهیه چای های مختلف استفاده می شود. هنگامی که نوع مناسب دستگاه دم کردن چای را برای خانه خود داشته باشید، از دردسر استفاده از فنجان، کیسه و فیلتر برای تهیه چای عالی رها خواهید شد.

قهوه ساز چگونه کار می کند؟

هر چای ساز موجود در لیست ما کمی متفاوت عمل می کند. اما هدف اصلی چای ساز تهیه چایی است که از آب و برگ چای تشکیل شده باشد. برخی از دستگاه های موجود در لیست ما مانند کتری های برقی کار می کنند که آب را گرم می کنند، در حالی که برخی دیگر از روش های نوآورانه برای تولید محصولات منحصر به فرد استفاده می کنند.

قوری استیل در مقابل قوری پلاستیکی؟

به طور کلی، یک کتری فلزی بیشتر از یک کتری پلاستیکی دوام می آورد. با این حال، این بستگی به نحوه عملکرد کتری شما دارد.

برخی از دستگاه ها فقط آب و برگ چای را گرم می کنند و نیازی به حرارت مستقیم ندارند.

سایر چای سازها باید دارای ساختار فولادی، بوروسیلیکات یا ترموپلاستیک باشند تا هنگام گرم کردن مناسب آب، گرما را هدایت کنند.

چگونه چای ساز را تمیز می کنید؟

تمیز کردن قوری چای به مدل آن بستگی دارد. توصیه می کنیم هنگام تمیز کردن دستگاه، توصیه های سازنده را رعایت کنید. برخی از مدل ها ممکن است دارای قطعات مناسب برای شستشو در ماشین ظرفشویی باشند، در حالی که برخی دیگر فقط با دست قابل شستشو هستند.

از چه مقدار چای در چای ساز استفاده کنم؟

هنگام نوشیدن چای بدون برگ، به ازای هر 1 فنجان چای حدود 2 قاشق چایخوری برگ چای استفاده می شود. می توانید این مقدار را بر اساس میزان رنگی که می خواهید لیوان درست کنید تنظیم کنید هنگام تهیه چند فنجان چای، این عدد را در مقدار چایی که می خواهید درست کنید ضرب کنید

این امر انعطاف پذیری خرید انواع مختلف چای را تضمین می کند، زیرا شما محدود به خرید یک نوع چای خاص نیستید، زیرا چای ساز شما ممکن است فقط آن نوع چای را برای دم کردن بپذیرد.

9- تایمر آبجو

اگر یک چای ساز خودکار با کنترل برنامه نمی خواهید، می توانید دستگاهی بخرید که به شما امکان می دهد زمان دم کردن را از قبل تنظیم کنید.

به عنوان مثال، اگر قبل از ساعت 7 بعد از ظهر به خانه رسیدید، می توانید فرآیند دم کردن را حدود 10 دقیقه قبل از آن زمان شروع کنید. در این بین به محض رسیدن به خانه یک فنجان چای داغ از چای مورد علاقه خود را آماده کنید و مشکلات روز کاری را پشت سر بگذارید.

این زمان تنظیم به شما امکان می دهد از چای داغ لذت ببرید. به محض اینکه صبح از خواب بیدار می شوید، می توانید یک روز جدید را شروع کنید.

10- سایز دستگاه

اگر فضای پیشخوان آشپزخانه محدودی دارید، قبل از خرید چای ساز اتوماتیک باید اندازه را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر بگیرید.

همچنین بسیاری از مردم بر این باورند که هر چه دستگاه بزرگتر باشد، چای بیشتری تولید می شود. این فرضیه اشتباه است زیرا برخی از مدل ها طولانی هستند.

چرا یک دستگاه چای خوری اتوماتیک خوب بخریم؟

امروزه افراد بیشتری علاقه مند به تغییر استراتژی های آشپزی خود هستند. یک دلیل مهم کمبود وقت در زندگی شخصی و حرفه ای است. هر دوی آن‌ها این کار را دشوار می‌دانستند، بنابراین به دنبال چیزهایی مانند چای‌ساز می‌گشتند تا کارشان را در آشپزخانه آسان‌تر کنند.

بسیاری از ما به راحتی می توانیم قبول کنیم که چای یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین نوشیدنی ها برای شروع روز است. اگر چای ساز اتوماتیک در خانه دارید، می توانید آن را خیلی راحت درست کنید. این نوشیدنی در سرتاسر دنیا طرفدارانی دارد و می دانید که انواع مختلفی از چای وجود دارد. همچنین می دانید که برای تهیه دمنوش های مختلف از روش های مختلفی استفاده می شود. هنگامی که نوع مناسب چای ساز را برای خانه خود داشته باشید، از دردسر استفاده از فنجان، کیسه و فیلتر برای تهیه چای عالی رها خواهید شد.

چگونه متوجه می شوید که چای آماده است؟

هر چای زمان واکنش متفاوتی دارد. برخی از چای سازها می توانند زمانی که چای شما آماده است به شما هشدار دهند. برای دیگران، می توانید زمان را تنظیم کنید یا ساعت را بررسی کنید.

نتیجه

روش های مختلفی برای تهیه چای وجود دارد. برخی آن را به روش سنتی تهیه می کنند و برخی دیگر از چای ساز اتوماتیک استفاده می کنند. در این مقاله در مورد گزینه دوم صحبت کردیم و بهترین چای ساز اتوماتیک را به شما معرفی کردیم. چای ساز یک چای جوش برقی است که به شما امکان می دهد چای سنتی را در همان سطح تولید و دما دم کنید.

اصل کار آن این است که آب را مانند کتری تا دمای لازم گرم کرده و بسته به درجه پختی که می خواهید چای را برای مدت معینی بپزید. پس از اتمام دم کردن، چای از صافی عبور کرده و به داخل کوزه هدایت می شود. بدون شک چای یک نوشیدنی با طراوت برای شروع روز است. با توجه به موارد فوق می توانید بهترین چای ساز اتوماتیک را انتخاب کنید.

ادامه نوشته: https://www.entekhabcenter.com/tea-maker