سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

زبان چیست؟

    نظر


زبان بدن نوعی ارتباط غیرکلامی است که از رفتار فیزیکی به جای کلمات برای بیان احساسات یا انتقال اطلاعات استفاده می کند.

این حرکات شامل حالات صورت، حالت بدن، ژست ها، حرکات چشم، لمس و استفاده از فضا است.

زبان بدن در حیوانات و انسان ها وجود دارد، اما در این مقاله تمرکز بر تفسیر زبان بدن در انسان است.

زبان بدن ما را نباید با زبان اشاره اشتباه گرفت زیرا زبان اشاره مانند زبان گفتاری ما یک زبان کامل است و سیستم دستوری پیچیده خود را دارد و می تواند ویژگی های اساسی را که در همه زبان ها وجود دارد نشان دهد.

از طرفی زبان بدن سیستم دستوری ندارد و به جای اینکه برای هر ژست معنای خاصی داشته باشد، می توان معانی مختلفی از آن گرفت، بنابراین زبان بدن مانند زبان اشاره نیست و به دلیل محبوبیتی که دارد. در هر فرهنگی به آن زبان می گویند. به نام شما

در جوامع یک تعبیر مورد توافق برای رفتار خاص وجود دارد. این تفاسیر ممکن است از کشوری به کشور دیگر یا فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت باشد. بنابراین، نظرات مختلفی در مورد جهانی بودن زبان بدن وجود دارد.

زبان بدن که نوعی ارتباط غیرکلامی است، مکمل ارتباط کلامی در هر تعامل انسانی است.

این زبان به تقویت ارتباط بین دو نفر و تنظیم جلسات کمک می کند، اما می تواند تا حدودی مبهم باشد.

زبان بدن صورت

هنگام بیان احساسات فیزیکی، حالات چهره کاملا صحیح و کامل است.

ترکیب حرکات چشم، ابرو، لب، بینی و صورت به ایجاد حالات مختلف برای هر فرد کمک می کند (مثلاً شاد، غمگین، افسرده، عصبانی و غیره).

مطالعات دیگر نشان داده است که حالات چهره و زبان بدن (زبان بدن) در هنگام برقراری ارتباط عاطفی مشابه و مشابه هستند.

مطالعات رفتاری نیز تایید کرده اند که حالات چهره تحت تاثیر وضعیت بدن قرار می گیرد.

این بدان معناست که مغز به صورت همزمان به صورت و بدن شکل می دهد.

تحقیقات نشان داده است که قضاوت در مورد احساسات افراد از روی حالات چهره آنها صحیح است.

به همین دلیل است که صورت و بدن در قیاس با هم در نظر گرفته می شوند و سیگنال های احساسی از چهره و بدن همزمان هستند.

به عنوان مثال، عدم وجود خط در نزدیکی چشم اغلب نشان دهنده لبخند کاذب است.

در این مورد، محققان بر این باورند که تقریباً غیرممکن است که با دستور خودتان لبخند واقعی بزنید.

با خنده های واقعی، یک خط کوچک در اطراف چشم ایجاد می شود. اگر لبخند بزنید این اتفاق نمی افتد.

یک نفر سعی می کند خوشحال باشد، اما در غیر این صورت شما این چین و چروک ها را روی صورت او نمی دیدید.

علاوه بر این، زبان بدن در چشم معانی مختلفی دارد.

به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که هر یک از موارد زیر به این معنی است: کسی که کنترلی بر مردمک چشم خود ندارد، در لحظه میل به شخص یا چیزی، یا نگاه کردن و نگاه کردن به چیزی بالغ می شود.

به عنوان مثال، وقتی دوست شما در مورد موضوع جالبی صحبت می کند، می توانید به اندازه مردمک چشم او توجه کنید.

سپس موضوع را به چیزی کمتر جالب تغییر دهید و تماشا کنید که مردمک چشم او منقبض می شوند.

به طور معمول، چشمان یک فرد باید 6 تا 10 بار در دقیقه پلک بزند.

اما فقط نگاه کردن به یک شی یا شخص جذاب، آن لحظات را کوچکتر می کند.

بیان چشمان او و این علامت (پلک زدن) راهنمای خوبی برای درک این موضوع است که این فرد از فردی که با او صحبت می کند خوشش می آید.

این علامت را نشانه عشق می دانند.

زبان و وضعیت بدن

احساسات را می توان از طریق حرکات بدن تشخیص داد. تحقیقات نشان داده است که حالات بدن زمانی کاملاً قابل تشخیص است که احساس واقعی شخص با احساس دیگری مقایسه شود.

به عنوان مثال، شخصی که عصبانی است می خواهد بر دیگران مسلط شود و وضعیت بدن او این تمایل را نشان می دهد.

این را با فردی که ترس دارد (مانند ترس از آسانسور، ترس از ارتفاع و غیره) مقایسه کنید: او احساس ضعف می کند، خم می شود و وضعیت بدن او تمایل به فاصله گرفتن از موقعیت را نشان می دهد. این فقط با نگرش یک فرد عصبانی مقابله می کند.

نشستن یا ایستادن نیز نشانه احساسات انسان است. آیتم ساز رادیو فردی که به راحتی روی صندلی می نشیند، کمی خم می شود و در حین صحبت سرش را خم می کند، فردی را نشان می دهد که راحت و آماده گوش دادن است.

از سوی دیگر، فردی که دست و پاهای خود را روی هم می زند و به آرامی پاهای خود را لگد می زند، نشان دهنده فردی است که بی قرار است و از نظر روانی از بحث فاصله گرفته است.

در مورد نحوه ایستادن، شخصی که دستانش را به کمر و پاهایش رو به گوینده می ایستد.

این اغلب نشانه ای از توجه و علاقه فرد به گفتگو است. با این حال، در این مورد تفاوت جزئی بسیار مهم است. گاهی ایستادن با دست روی باسن نشانه بی صداقتی و بی احترامی است.

موقعیت های مختلف بدن هر دو دست روی ران یا قسمت پایین کمر قرار می گیرند. آرنج خود را کمی خم کنید و دستان خود را روی کمربند یا کیف خود قرار دهید اغلب نشان می دهد که مردان به زنان دیگر علاقه مند هستند.

زبان بدن حرکت بدن

ژست ها حرکاتی هستند که با اعضای بدن (مثلاً دست ها، بازوها، انگشتان، سر و پاها) انجام می شود و این حرکات می توانند ارادی یا غیر ارادی باشند. حرکات دست را می توان به روش های مختلفی تفسیر کرد.

هنگامی که شخصی در حین مکالمه می نشیند، می ایستد یا حتی دست های خود را روی هم می زند، این اغلب به عنوان یک حرکت مثبت تعبیر نمی شود. این بدان معناست که آنها ذهن بسته ای دارند و اغلب نمی خواهند به دیدگاه گوینده گوش دهند.

نوع دیگری از تعبیر موقعیت دست ها در این شرایط نشان دهنده احساس ناامنی و عدم اعتماد به نفس است.

به گفته یکی از نویسندگان، می توان گفت که بالا انداختن شانه ها حالت های رایج بدن در سراسر جهان است. این بیان فیزیکی نمونه‌ای از یک ژست جهانی است که نشان می‌دهد فرد آنچه گفته شده را درک نکرده است.

سه بخش اصلی دیگر برای این موضع‌گیری‌های رایج وجود دارد: نشان دادن کف دست برای نشان دادن اینکه چیزی در دست پنهان نیست، خم کردن شانه‌ها برای محافظت از گردن در برابر حمله، و بالا بردن ابروها، که شکلی جهانی برای احوالپرسی است. حرکات دست می تواند وضعیت راحتی فرد را نشان دهد.

یک دست راحت و آزاد نشان دهنده اعتماد به نفس و اعتماد به نفس است، در حالی که یک دست گره کرده می تواند به عنوان نشانه ای از استرس یا عصبانیت تعبیر شود. اگر فردی دست های خود را جمع می کند، ممکن است به دلیل عصبی بودن یا اضطراب باشد.

حرکات انگشت نیز اغلب برای درک آنچه که شخص می گوید و همچنین برای نشان دادن احساساتی که شخص دیگری برای او ایجاد می کند استفاده می شود.

در برخی فرهنگ ها، اشاره با یک انگشت قابل قبول تلقی می شود. آموزش آنلاین زبان بدن زهرا شیراحمدی

اما در برخی جاها، اشاره کردن با انگشت به سمت شخصی رفتار پرخاشگرانه تلقی می شود.

مثلا هندی ها بر این باورند که نشان دادن انگشت توهین است.

در برخی کشورها، ژست انگشت به معنای "خوب" یا "بدون مشکل" است.

اما همین رفتار در برخی از کشورهای دیگر مانند ایران، بنگال و تایلند مورد انزجار قرار گرفته است و در کشورهای آمریکایی همان معنای اشاره انگشت وسط را دارد.

در بیشتر فرهنگ ها، کج کردن سر به معنای بله و رضایت است.

این حرکت کوتاه از تعظیم است که نشان می دهد شما با دیدگاه فرد موافق هستید.

مطالعات نشان داده است که افراد نابینا و ناشنوا از این حرکات برای ابراز موافقت استفاده می کنند، بنابراین از این ژست برای نشان دادن تایید و پذیرش استفاده می شود.

دست دادن با زبان بدن

دست دادن یک احوالپرسی رسمی است و اغلب در جلسات، احوالپرسی، تبریک و یا پس از رسیدن به توافق انجام می شود. اغلب این کار میزان اعتماد به نفس و احساس عاطفی را در فرد نشان می دهد.

تحقیقات دست ها را به چند دسته تقسیم کرده است، از جمله انگشتان دست، دست های سفت، دست های بسیار نرم و غیره. این زبان بدن بسیار رایج است و هم مردان و هم زنان از آن استفاده می کنند.

در فرهنگ های مسلمان، مردان با زنان دست نمی دهند و دست یکدیگر را لمس نمی کنند.

در فرهنگ هند مردان با زنان دست نمی دهند. در عوض آنها دست خود را روی دستان زن گذاشتند.

دست دادن محکم و دوستانه در دنیای تجارت توصیه می شود تا تاثیر اولیه خوبی داشته باشد، و احوالپرسی از زمان های قدیم وجود داشته است. در گذشته از آن برای نشان دادن مسلح نبودن خارجی ها استفاده می شد.

زبان بدن دست

به عنوان بخش اصلی زبان بدن، دست ها نقش مهمی در انتقال اطلاعات غیرکلامی ایفا می کنند. در ادامه، بیایید نگاهی دقیق‌تر به نقش دست‌ها در زبان بدن بیندازیم:

اشاره و اشاره: از عقربه ها برای اشاره و اشاره به اشیا و اشیاء استفاده می شود. به عنوان مثال، نشان دادن انگشت اشاره به چیزی یا حرکات دست برای نشان دادن جهت یا جهت مکان ها استفاده می شود.

ابراز قدرت و احساسات: حرکات دست می تواند قدرت و احساسات فرد را نشان دهد. به عنوان مثال، تکان دادن دست ها به عنوان نشانه خوشحالی یا تعجب، ضربه زدن روی میز به عنوان نشانه عصبانیت و قدرت، فشار دادن دست ها به عنوان نشانه غم و افسردگی، همگی می توانند به صورت شفاهی و دستی ارتباط برقرار کنند.

تعامل و ارتباط. دست ها نقش مهمی در تعامل اجتماعی و ارتباطات دارند. حرکات دست می تواند نشان دهنده قدردانی، پذیرش، اعتماد، وفاداری و تمایل به همکاری باشد.

تأثیر: لمس کردن حرکات و لمس می تواند تأثیر عمیقی بر دیگران داشته باشد. به عنوان مثال، لمس کردن به عنوان نشانه توجه، مهربانی و رفتار متقابل می تواند ارتباط مهمی بین افراد ایجاد کند.

از آنجایی که زبان اشاره به صورت ناخودآگاه کار می کند، درک و توجه به علائم و ژست های دست می تواند به شما در درک احساسات و نیازهای هر فرد در ارتباطات غیرکلامی کمک کند.

تنفس زبان بدن است

زبان بدن مرتبط با تنفس و الگوهای تنفسی می تواند نشانگر وضعیت روحی و روانی فرد باشد.

به همین دلیل، ارتباط بین زبان بدن و تنفس اغلب در موضوعاتی مانند جلسات کاری و سمینارها مورد توجه قرار می گیرد.

به طور کلی، تنفس عمیق با استفاده از دیافراگم و شکم معمولا نشان دهنده یک حالت آرام و مطمئن است.

از سوی دیگر، تنفس عمیق و تنفس سریع به عنوان حالت استرس و اضطراب تعبیر خواهد شد.

برخی از کارشناسان کسب و کار توصیه می کنند که به الگوی تنفس فرد توجه کنید تا بتوانید سطح درک متقابل از شرایط را درک کنید.

زبان بدن و حرکات بدن

بسته نگه داشتن دهان اغلب برای سرکوب احساسات و ناامنی است.

همچنین می تواند به این معنی باشد که فرد به سختی فکر می کند و ممکن است مطمئن نباشد که چه بگوید. آنچه شما از طریق زبان بدن و نشانه های غیرکلامی خود می گویید، بر نحوه دید دیگران، میزان دوست داشتن و احترام آنها و اعتماد یا عدم اعتماد آنها تأثیر می گذارد.

متأسفانه بسیاری از افراد سیگنال های اشتباه یا مبهم ارسال می کنند. در این صورت ارتباط و اعتماد بین گروه ها از بین می رود.

لحن صدا و زبان بدن

لحن صدا ترکیبی از زبان گفتاری و زبان بدن است. لحنی که بیان می کنید بر نحوه تفسیر آن تأثیر می گذارد.

صورت

لبخند

با تمسخر

با عصبانیت صحبت کردن

آنها می توانند لایه ای از معنا را به گفتار شما اضافه کنند که زبان بدن یا زبان گفتاری ندارد.