سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

8 ویژگی کفش مناسب

    نظر


کفش مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

در خرید کفش خوب به چه نکاتی توجه کنیم؟ پوشیدن کفش های خوب می تواند بهترین احساس را در فرد ایجاد کند. از آنجایی که پا قلب دوم انسان است، انتخاب کفش مناسب تاثیر زیادی در سلامت پا و حتی کل بدن دارد. پوشیدن کفش‌های خوب نه تنها پیاده‌روی، دویدن و فعالیت‌های بیرون از خانه را آسان‌تر می‌کند، بلکه بدنی سالم را نیز ارتقا می‌دهد.

در شرایط سخت، پاهای ما تحت فشار هستند. به عنوان مثال، هنگام راه رفتن یا دویدن، پوشیدن کفش و جوراب تنگ، سفت و نامناسب، ضربه زدن به پیاده رو یا آسفالت و پوشیدن کفش، مدام فشار زیادی به پاهای شما وارد می کند. این عوامل باعث آسیب طولانی مدت به پوست، استخوان ها، ماهیچه ها و حتی رباط های پا خواهند شد.

پس با این حساب می توان گفت که مهم ترین لباس برای افراد قطعا کفش است. زیرا باید اندازه مناسبی برای حمل و کنترل وزن بدن روی پاها در حین راه رفتن و دویدن داشته باشد. پس در هنگام خرید در انتخاب کفش مناسب نهایت دقت را داشته باشید.

ویژگی های کفش مناسب

ویژگی های کفش مناسب به شما در انتخاب و خرید کفش کمک می کند. بسیار مهم است که کفش دقیقاً به اندازه پای شما باشد. علاوه بر این، هنگام پوشیدن آن احساس درد و ناراحتی نخواهید کرد، راه رفتن با آن باعث خستگی پاهای شما نمی شود. در غیر این صورت سفت نیست و ناخن های پای شما را کبود نمی کند. این نکات یکی از مواردی است که با رعایت آن ها انتخاب کفش خوب و مناسبی خواهید داشت.

در مقاله زیر به توضیح مختصری از عوارض کفش نامناسب می پردازیم.

کفش نامناسب و پا درد

این یک باور عمومی است که فقط ورزشکاران باید کفش مناسب بپوشند. این تفکر کاملا اشتباه است و نه تنها ورزشکاران به کفش خوب و راحت نیاز دارند.

کفش نامناسب ارتباط مستقیمی با پا درد به خصوص در فصل تابستان دارد. کفش های تنگ یا گشاد می توانند به مرور زمان باعث دردهای غیرضروری در پاها، مچ پا، ساق پا، باسن و کمر شوند. استفاده از کفش های نامناسب و فشار مداوم به پاها می تواند باعث درد و آسیب هایی شود که بر فعالیت های روزانه شما از جمله ورزش، خرید، کار و اوقات فراغت تأثیر می گذارد.

علائم کفش تنگ

سلامتی و راحتی پاهایتان را فدای زیبایی کفش های تنگ و نامناسب نکنید. بسیاری از بیماری های رایج پا مربوط به کفش های نامناسب است.

اگر انگشتان پا به سمت جلو نیستند و صاف، فشرده یا روی هم قرار دارند، ممکن است کفش‌هایتان خیلی تنگ باشد. هنگام خرید کفش باید حداقل 5 دقیقه کفش را روی پای خود نگه دارید و چند قدم با آن راه بروید تا اندازه کفش مشخص شود.

عوارض کفش های باریک

بر اساس نتایج تحقیقات، سه چهارم زنان در جهان از درد پا رنج می برند. اما این اصلا تعجب آور نیست. زیرا بیشتر خانم ها کفش هایی می پوشند که برای پاهایشان خیلی کوچک است. خانم ها فکر می کنند کفش های کوچکتر بهتر به نظر می رسند.

پوشیدن کفش هایی که برای پا خیلی کوچک هستند به انگشت پا آسیب می زند و وزن بیشتری از بدن را به جلوی پا منتقل می کند. در نتیجه باعث ایجاد تعدادی از عوارض می شود:

ذرت و سورگوم

بیماری قارچی

بورسیت

انگشت چکشی

انحراف انگشت شست پا

پنجه ها در گوشت فرو رفتند

کاج کامل و خالص

کفش پنجه تنگ

خانم ها تمایل بیشتری به خرید و انتخاب کفش های بسیار کوچک و نوک تیز دارند. این نوع کفش می تواند مانند کفش های تنگ باعث میخچه، بونیون و سایر بدشکلی های انگشتان پا شود. عوارضی مانند انگشت چکشی، بونیون و ناخن های فرورفته پا ناشی از پوشیدن کفش های تنگ است که ممکن است برای اصلاح آن نیاز به جراحی داشته باشد.

عوارض کفش های پهن

کفش های خیلی بزرگ یا خیلی گشاد می توانند آسیب های زیادی به بدن و پا وارد کنند. این عوارض عبارتند از:

پا درد

زانو درد

گردن درد

خوب نیست

شکل پا

کف پای صاف

کمردرد در آینده

اختلال بینایی.

چگونه کفش مناسب انتخاب کنیم؟

با محبوبیت بیشتر خرید آنلاین، وسوسه خرید و پوشیدن کفش هایی که مد روز به نظر می رسند (اما ممکن است مناسب نباشند) افزایش می یابد. کفشی متناسب با سایز پاهای شما که انگشتان آن راحت بنشینند و به سمت جلو حرکت کنند و نچرخند. کفش های خوب نیز باید احساس راحتی داشته باشند و تهویه خوبی داشته باشند. به طوری که پس از درآوردن آن مجبور نباشید با بوی بد پاهای خود دست و پنجه نرم کنید. اگر به راحتی پا در کفش حساس هستید، خرید کفش مردانه اورسی را توصیه می کنند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به طور منظم راه می‌روند، تنیس بازی می‌کنند یا در فعالیت‌هایی که مستلزم پوشیدن مداوم کفش هستند، مطمئن شوید که کفش‌هایی با کیفیت و طراحی خوب خریداری می‌کنید که از پاهای شما در برابر آسیب‌ها و دردهای احتمالی محافظت می‌کند.

برش قالب ها

برای کاهش درد و ناراحتی در صورت آرتروز، کفش های با کیفیت بپوشید.

اندازه

مقاومت در برابر گرما، سرما، ضربه و باران کفش مهم ترین ویژگی کفش مناسب است.

کفش پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند شیک، دشمن طبیعی پای خانم ها هستند. زاویه کفش پاشنه بلند می تواند پاهای شما را کشیده و برازنده نشان دهد. اما فراموش نکنید که فشار روی انگشتان را افزایش می دهد و تعادل شما را به هم می زند. بنابراین، باید استفاده از کفش های پاشنه بلند را به حداقل برسانید و به جای آن از کفش های تخت استفاده کنید. با انتخاب و خرید کفش چرم زنانه به پاهای خود راحتی بدهید.

کفش با کیفیت خوب

اگر با رعایت نکات زیر کفش جدیدی بخرید، پاهای شما از شما تشکر خواهند کرد. اما ویژگی ها و ویژگی های کفش مناسب به شرح زیر است:

اندازه کفش مناسب

اگر می خواهید یک جفت کفش بخرید، کف پای خود را اندازه بگیرید. اندازه کفش شما با گذشت زمان تغییر می کند.

تفاوت سایز در پاها

ممکن است یک پا بزرگتر از پای دیگر باشد. اگر چنین است، سایز بزرگتر بخرید و از کفی برای بهبود شکل پای کوچکتر خود استفاده کنید.

نوک کفش یا جعبه پنجه

فروشنده هنگام خرید کفش اغلب نوک کفشی را که برای پوشیدن انتخاب کرده اید فشار می دهد و از این طریق واقعاً تناسب کفش را بررسی می کند.

قسمت جلوی کفش باید با عرض پای ایستاده شما مطابقت داشته باشد و فضای کافی برای حرکت انگشتان پا داشته باشد.

ناهمسان

مطمئن شوید که پاشنه شما بدون فشار یا مالش در کفش قرار می گیرد، بنابراین هر چه پاشنه کفش پهن تر باشد بهتر است.

سختی

کفش ها را نگه دارید و بررسی کنید که آیا مناسب هستند یا خیر. اگر انعطاف پذیر یا سفت نیست، احتمالاً سفت است و باعث ناراحتی پای شما می شود.

پاشنه بلند

یکی دیگر از ویژگی های کفش خوب این است که ارتفاع پاشنه آن کمتر از 3 سانتی متر باشد. زیرا فشار کمتری به قسمتی از پا وارد می کند که لنت های چربی کمی دارد.

 

برجستگی ها و فرورفتگی هایی در قسمت پایینی کفش وجود دارد

از ویژگی های خوب این کفش می توان به بالشتک بودن و مقاومت در برابر لغزش آن اشاره کرد. برجستگی ها و فرورفتگی ها از لیز خوردن جلوگیری می کند.

مواد مناسب برای کفش

از ویژگی های کفش مناسب جنس آن است. کفش های خوب از مواد قابل تنفس ساخته شده اند. تهویه و قابلیت تنفس در کفش پاها را شاداب نگه می دارد و از عرق، بو، قارچ و رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

بهترین زمان برای خرید کفش چه زمانی است؟

سعی کنید در طول روز کفش بخرید. از آنجایی که پاها در طول روز متورم می شوند، کفش هایی که جادار هستند و ورم را کاهش می دهند ایده آل هستند.

آخرین کلمه

پوشیدن کفش های زیبا و جذاب بسیار خوب است. اما اگر این کفش‌های جذاب ناخوشایند باشند، راحتی شما را به درد تبدیل کرده و به پا و بدن شما آسیب می‌رسانند. امیدواریم با مطالعه این مقاله تصمیمی آگاهانه در انتخاب کفش بگیرید.

مشاهده متن کامل:https://www.alivitrine.ir/