سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کف ماشین چیست؟


به طور کلی لوازم جانبی خودرو شامل روکش پنل، کف یکپارچه خودرو، کف صندوق عقب، روکش گلگیر، عایق درب موتور، درب عقب، عایق باتری، سقف کاذب، آفتابگیر، کوله پشتی و کیف ابزار می باشد.

یکی از فاکتورهای اساسی در انتخاب کفپوش خودرو که همیشه مورد توجه خریداران است رنگ آن است. سازندگان انواع کفپوش ها را در رنگ های متغیر تولید می کنند تا با رنگ خودرو همخوانی داشته باشند.

امروزه با توجه به گستردگی خودروهای با رنگ های کلاسیک، موارد زیر با رنگ های زیادی مانند مشکی، خاکستری، حرارتی، بژ، قرمز و آبی طراحی می شوند.

بهترین مواد برای بالشتک صندلی ماشین پلی اورتان و چرم است. چنین کفپوش هایی به راحتی با برس تمیز می شوند، در حالی که شستشوی کف توکار مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

انواع کفپوش خودرو

کفپوش خودرو در دو نوع تک و چند قسمتی نصب می شود. اکثر کفپوش های خودرو شامل فرم های 3 و 5 هستند که دو قسمت از کف به جلو و سه قسمت به عقب خودرو متصل می شوند.

کفپوش چند دانه ای بیشتر از کفپوش یکپارچه برای انواع دال ها و لبه ها استفاده می شود.

شرکت‌های تولیدکننده کف‌پوش خودرو از نوعی فناوری تصویربرداری سه بعدی استفاده می‌کنند که اندازه‌گیری دقیق کف خودرو را برای شکل‌دهی مناسب خودرو و انتخاب و ساخت کفپوش خودروی خاص ارائه می‌دهد.

ترکیب کف کامپوزیت عمدتاً پلی اورتان است. این نوع کفپوش در بالای فرش پارچه ای خودرو نصب می شود و به الیاف فرش وارد می شود و از نفوذ کثیفی و آب به داخل فرش پارچه ای جلوگیری می کند.

کف پلاستیکی

کفپوش های پلاستیکی به طور ویژه برای خودروهای لوکس توسط سازنده طراحی شده اند. قسمت هایی از این کفپوش ها بیشتر پلاستیکی است که از ورود گرد و غبار و آب به کف خودرو جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مزیت های کفپوش های پلاستیکی این است که می توانند هر قسمت از داخل ماشین قالب گیری شده را بپوشانند.

طبقات مختلط

کف ترکیبی ترکیبی از کف فلزی و لاستیکی است که نمونه ای از وسایل نقلیه سنگین است. ترکیب عناصر فلزی و لاستیکی کفپوش را به مقاومت بالایی می رساند که علاوه بر جلوه ای زیبا، به وضوح به کف خودرو متصل شده و از لیز خوردن پاها جلوگیری می کند.

کفپوش لاستیکی

چکمه های لاستیکی در رنگ های مشکی، نقره ای، قرمز و آبی موجود است. این نوع کفپوش به دلیل استحکام و دوام یکی از بهترین و پرفروش ترین هاست.

کف فرش

کف فرش احساس می شود. جنس کف فرش از الیاف پلاستیکی است. الیاف پلاستیک در نرم، بادوام و انعطاف پذیری کف نقش دارند.

طبقه های I-3D

بهترین نمونه کفپوش خودرو، کفپوش پلاستیکی سه بعدی است. این مدل از کفپوش ها با لبه برجسته مستقیماً در داخل کابین نصب می شوند. علاوه بر لاستیک، کفپوش های سه بعدی در طرح های فرش و چرم نیز تولید می شود.

از مزایای کفپوش های سه بعدی می توان به استحکام بالا، شستشوی آسان، ضد لغزش، رنگ های مختلف، تطبیق رنگ کف با رنگ داخل خودرو، زیبایی و ایمنی اشاره کرد.

لینک منبع: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/کفپوش-خودرو/سایپا-کفپوش-خودرو/کفپوش-شاهین/