سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ابزار اندازه گیری فشار

    نظر


گیج فشار یکی از انواع تجهیزات صنعتی مورد استفاده در صنایع و کارخانجات مختلف می باشد. تجهیزات صنعتی بسیار پرکاربرد هستند و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده از همه آنها برای سهولت اجرا، سرعت کار و جلوگیری از خطرات در محیط های صنعتی مناسب است. گیج های فشار یکی از کوچک ترین دستگاه های صنعتی هستند که اکثر صنایع به آن نیاز دارند و باید داشته باشند. هدف از استفاده از این دستگاه جلوگیری از خطرات در محیط های صنعتی و کنترل عملکرد تجهیزات مختلف می باشد. در قسمت های بعدی این ابزار را از جنبه های مختلف بررسی خواهیم کرد.


اندازه گیری فشار چیست؟

گیج فشار که با نام های فشارسنج، مانومتر یا فشارسنج نیز شناخته می شود، ابزار کوچکی است که در صنعت برای اندازه گیری فشار آب و گاز استفاده می شود و یکی از انواع تجهیزات صنعتی است. این ابزار انواع مختلفی دارد و در اشکال و انواع صنایع قابل ارائه است و برای ایجاد محیطی خوب استفاده از مقیاس مناسب برای هر صنعت مهم است. به طور کلی فشار سنج ها به 4 دسته خشک، روغنی، دستی و دیجیتال تقسیم می شوند و هدف ما از تهیه این مقاله بررسی انواع گیج خشک و روغن است.


گیج فشار خشک چیست؟

گیج فشار خشک نوعی فشارسنج است که توخالی است و در داخل آن هیچ ماده یا مایعی برای اندازه گیری فشار وجود ندارد. این نوع فشار سنج به طور گسترده در کاربردهای صنعتی و شهری استفاده می شود.

گیج فشار روغن چیست؟

گیج فشار روغن مشابه فشارسنج خشک است با این تفاوت که با آب پر شده و مایع داخل آن گلیسیرین یا سیلیکون است. استفاده از این آب برای مخلوط روغن، شرایط مختلفی را برای کنترل فشار این دو نوع مخلوط ایجاد می کند.


تفاوت فشار سنج روغن و خشک چیست؟

موارد زیر را می توان به عنوان تفاوت اصلی بین فشار سنج روغن و فشار سنج خشک در نظر گرفت:

دقت اندازه گیری فشار

یکی از تفاوت های اصلی این دو نوع گیج، تفاوت در اندازه گیری سرعت است. گیج فشار خشک به اندازه کافی برای اندازه گیری فشار روغن دقیق نیست و ممکن است فشار دستگاه را به دقت منعکس نکند. در حالی که گیج های سوخت سرعت را با دقت اندازه گیری و نمایش می دهند.

لرزش سوزن مانومتر

لرزش عقربه مانومتر نیز از دیگر تفاوت های فشار سنج خشک و روغن است. گیج فشار خشک که مایعی در آن نیست، لرزش بیشتری در دست دارد، بنابراین دقت اندازه گیری فشار کمتر است، دقت اندازه گیری بیشتر است زیرا مایع موجود در این فشارسنج در برابر لرزش مقاومت می کند.

رطوبت و گرد و غبار را کاهش دهید

مانومترهای خشک و روغنی در کاهش رطوبت و گرد و غبار نیز متفاوت هستند زیرا مانومترهای روغن زمانی که در مناطق مرطوب و گرد و غبار استفاده می شوند می توانند رطوبت و گرد و غبار را به دلیل وجود روغن روی صفحه کاهش دهند در حالی که مانومتر خشک نمی تواند این کار را انجام دهد. و استفاده از آن در محیط مرطوب و گرد و غبار به سرعت به نمایشگر آن آسیب می رساند.

قیمت گیج فشار

قیمت نفت و مترمکعب نیز متفاوت است و هزینه خرید آنها یکسان نیست. با توجه به اینکه گیج های روغن دقت بیشتری دارند و حرفه ای تر کار می کنند، معمولاً هزینه بیشتری دارند و باید هزینه بیشتری برای آن ها پرداخت کنید.

دوام و ماندگاری

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع متر که قابل ذکر است، تفاوت در دوام است. از آنجایی که گیج‌های روغن می‌توانند اصطکاک را در حین حرکت سوزن در ناحیه کاهش دهند، در مقایسه با گیج‌های خشک عمر و دوام بیشتری دارند و می‌توانند برای مدت طولانی‌تری در مناطق مورد نظر استفاده شوند. با این حال، هزینه های طولانی مدت را می توان با ارائه فشار سنج روغن کاهش داد.


گیج فشار روغن بهتر است یا خشک؟

با توجه به تفاوت گیج فشار روغن و خشک که در نکات بالا به آن اشاره کردیم، می توان گفت که فشار سنج روغن گزینه بهتر و مناسب تری برای صنایع مختلف است و در صورت موجود بودن از هزینه ها کاسته خواهد شد. شرایط بهتر ایجاد می شود. البته شایان ذکر است که هر یک از انواع کنتورهای ذکر شده هدف خاص خود را دارد و هر کدام از آنها می تواند برای استفاده در شرایط مختلف راحت و مفید باشد. به همین دلیل با وجود اینکه گیج فشار روغن در بازار موجود است، فشار سنج خشک همچنان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن منسوخ نشده است.


قیمت فلفل های روغنی و خشک چقدر است؟

در واقع از آنجایی که کارایی روغن مورچه بهتر از نوع خشک آن است، قیمت آن افزایش می یابد و برای خرید آن باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اما برای تعیین قیمت هر یک از این تنش ها باید عوامل موثر بر قیمت را در نظر بگیریم مانند موارد زیر:

فروشگاهی که گیج فشار را میخرید

نوع فشار سنج، انگشت یا مچ دست

نشانگر روغنی یا خشک

مقدار فشار با فشار سنج نشان داده می شود

ویژگی های تعبیه شده در مانومتر

گیج ساخت و مدل

یک ...

هر یک از این مسائل می تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت یک فشارسنج شود و تاثیر مستقیمی بر قیمت آن خواهد داشت.

 

گیج فشار روغن و خشک بخرید

شما می توانید از طریق فروشگاه های مختلفی که در این زمینه فعالیت می کنند، گیج فشار روغن و خشک خریداری کنید. امروزه در کشور ما فروشگاه های اینترنتی مختلفی وجود دارند که انواع مشخص شده فشار سنج را ارائه می دهند و شما می توانید خرید خود را به صورت آنلاین از آنها انجام دهید. با این حال می توانید به راحتی در هر شهر و ایالتی یک فشارسنج خریداری کرده و به آدرس مورد نظر خود تحویل بگیرید. لازم به توضیح است که در زمان خرید گیج فشار خشک و روغن در صورت اعلام تمایل به خرید انواع روغن، فروشنده می تواند مخزن گیج را با روغن مورد نظر پر کرده و برای شما بیاورد. .


قسمت آخر

گروه تجاری ابزار اندازه گیری آریا یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی می باشد که می توانید از طریق آن گیج فشار روغن و خشک را خریداری نمایید. این گروه با بیش از 20 سال سابقه در این زمینه یکی از قدیمی ترین واردکنندگان و بازاریابان تجهیزات صنعتی در کشور می باشد. با این حال می توانید با خیالی آسوده از این مجموعه فشار سنج خریداری کنید. برای این منظور وارد سایت گروه بازرگانی ابزار اندازه گیری آریا به آدرس co-asa.com شوید.

مطالعه بیشتر: https://www.asriran.com/fa/news/892299/%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4