سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

اسکنر اسناد چیست؟

    نظر


نیاز بشر به اسکن سریع و دیجیتالی کردن اسناد منجر به ایجاد این خانواده از اسکنرها شد. اسکنر اسناد در اصل یک نسخه جهش یافته از اسکنر تخت است، با این تفاوت که این بار به جای سر اسکنر، کاغذ حرکت می کند و هد ثابت می شود. این نوع موتور عملکرد سرعت و ظرفیت اسکن را فراتر از حد انتظار می کند. به طور خلاصه باید بگوییم که این اسکنر سریع طراحی شده است.

اسکنرهای اسناد یا اسکنرهای خوراک خودکار، مانند اسکنرهای تخت، دری دارند که برای بارگذاری اقلام نیازی به باز و بسته شدن یا شیشه ای ندارند. در این نوع اسکنر معمولاً کاغذ از طریق دستگاه به داخل اسکنر کشیده می شود و اطلاعات آن ثبت می شود و در کسری از ثانیه کاغذ از جای دیگری (به ندرت همان مکان اصلی) خارج می شود.

یک اسکنر اسناد می تواند اسناد و مدارک (اشیایی که می توانند از اسکنر عبور کنند، به عنوان مثال، از این نوع اسکنر نمی توان برای اسکن اشیاء ضخیم و غیر قابل انعطاف مانند یک قطعه برش استفاده کرد) به صورت سیاه و سفید، رنگی یا حتی اسکن و اسکن کرد. همزمان به دو روش دیجیتالی کنید. یکی از ویژگی های این نوع اسکنر که آن را از سایر خانواده های اسکنر متمایز می کند این است که اسکنر تغذیه خودکار یک اسکنر فوق العاده پر سرعت است که می تواند حجم زیادی از اطلاعات را تنها در چند ثانیه تولید کند. به لطف این ویژگی، اسکنر با تغذیه خودکار اسناد مانند یک چاپگر کوچک کار می کند. از آنجایی که سیستم تغذیه خودکار کاغذ در این نوع اسکنر تعبیه شده است و معمولاً غیر قابل جابجایی است، این اسکنر را بزرگتر از اسکنرهای تخت یا اسکنرهای رومیزی می کند که در صورت محدود بودن فضای کار می تواند یک نقطه ضعف باشد. کوچک محسوب می شود. البته، اسکنرهای کششی جدید توسعه یافته نیز بسیار کوچک هستند.


نوع اسکنر اسناد (فید اسکنر)

در کلاس اسکنر اسناد به جز سازنده و سرعت اسکن، تقریباً هر کدام فناوری برش کاغذ مخصوص به خود را دارند، بنابراین می توان دید که دارای یک واحد اسکن مسطح است که در بالا توضیح داده شد. اسکنرهای اسناد توانایی اسکن موارد حجیم و شکننده مانند کاغذهای قدیمی و پاره شده که نمی توانند از فیدر دستگاه عبور کنند را ندارند. به همین دلیل و برای رفع این ضعف، برخی از شرکت ها تصمیم گرفته اند در برخی از مدل ها، اسکنر تخت را برای اسکن اقلام حجیم مانند کاغذ پاره شده یا صفحات کتاب قرار دهند، کاملاً جداگانه کار می کنند و مکانیسم آنها مربوط به سیستم است. وجود ندارد. . یکدیگر. در رتبه بندی باید توجه داشت که برخی از اسکنرهای اسناد دارای چاپگرهایی (چاپگرهای پرسرعت برای چاپ اعداد و کاراکترها با سرعت بالا) هستند که بسته به مدل و سازنده ممکن است در اسکنر تعبیه شوند.

همانطور که در بالا ذکر شد، اسکنرهای تغذیه خودکار نسبت به سایر اسکنرها در مورد سرعت مزیت مشخصی دارند. به عنوان مثال با اسکنر تخت برای اسکن کاغذ ابتدا باید کاغذ را روی صفحه شیشه ای قرار داد، پس از بسته شدن درب دستگاه شروع به کار کرده و داده ها را اسکن و انتقال می دهد. در همین حال، یک اسکنر تغذیه خودکار می تواند اسناد یا تصاویر زیادی را در خود نگه دارد و به سرعت اسکن کند. اسکن سریع اسناد و یا افزایش بازده زمانی به روش های دیگر باعث شده است که این دستگاه در محیط های اداری بسیار مورد استفاده قرار گیرد.


اسکنر اسناد چگونه کار می کند؟

همه چیز با قرار دادن فایل ها در AutoPlayer شروع می شود. هنگامی که اسکنر تشخیص می دهد که اسناد به درستی در خوراک قرار گرفته اند، موتور اسکنر شروع به حرکت می کند و حرکت موتور باعث چرخش غلتک یا تغذیه کاغذ می شود. بسته به مدل اسکنر، چرخش سند در اسکنر متفاوت است، اما در همه آنها یکسان است، پس از چرخش غلتک ها، کاغذ را از طریق اسکنر حمل می کنند و زمانی که سند به سر رسید، این است. اسکن شده است. روند کار بسیار ساده است. از ابتدا ادامه دارد البته این مراحل به قدری سریع هستند که تصور آن غیرممکن است. برخی از اسکنرهای اسناد در حالت دورو کار می کنند، یکی در بالا (برای اسکن کاغذ) و دیگری در پایین (برای اسکن پشت کاغذ). این باعث می شود سرعت دیجیتالی شدن دو برابر شود.

چیزی که کاربران را در مورد این نوع سیستم اسکن نگران می کند این است که می توان دو ورق کاغذ را به طور همزمان به دستگاه وارد کرد و درصد خطاها و از دست رفتن اطلاعات به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. خوشبختانه، با یک سنسور اولتراسونیک تعبیه شده در اکثر اسکنرهای اسناد، حتی اگر سیستم کشش اسکنر از کار بیفتد، اگر به جای یک برگه، دو یا چند ورق کاغذ به طور همزمان در اسکنر وارد شود، سنسور اولتراسونیک آنها را شناسایی کرده و ارسال می کند. پیام یا خاموش شدن کامل اسکنر برای اطلاع اپراتور.


نرم افزار و فرمت اسکنر اسناد

خوشبختانه، از آنجایی که اسکنرهای اسناد برای انجام اسکن سریع طراحی شده‌اند، کاربر نرم‌افزار بسیار قدرتمندی را به همراه اسکنر دریافت می‌کند و از طیف گسترده‌ای از فرمت‌های فایل خروجی، معمولاً همراه با نرم‌افزار اسکن، پشتیبانی می‌کند. حذف صفحه سفید، تصحیح خودکار رنگ، حذف نقطه سیاه و غیره. در اختیار کاربران قرار می گیرد. فرمت های خروجی نیز از فرمت های معمولی مانند فرمت های عکس گرفته تا فرمت های بسیار خاص مانند فایل های PDF با قابلیت تشخیص خودکار متون، اسکنر های خودکار یا اسکنر اسناد به روش های مختلف تقریباً پاسخگو طراحی و ارائه شده اند. .


ابزار تحقیق و توسعه

با توجه به استفاده از غلتک برای طراحی و اسکن اسناد در خانواده اسکنر اسناد و همچنین کثیفی کاغذ، توصیه می شود غلتک ها و شیشه اسکنر را با توجه به حجم اسکن روزانه حتی تا 3 بار در سال تمیز کنید. هر روز با استفاده از دستمال مخصوص، شرایطی را که سازنده دستگاه در دفترچه دستگاه ضمیمه مشخص کرده است تمیز کنید.

نکته ای که کاربران باید به آن توجه کنند این است که در این اسکنر باید دقت داشته باشید که اسناد بدون منگنه و وسایل اضافی وارد دستگاه نشوند در غیر این صورت آسیب جدی به لنز دستگاه وارد خواهید کرد زیرا قاعدتاً بر روی سر دستگاه زیر شیشه قرار دارد و با برخورد سوزن منگنه به شیشه، خطی روی شیشه ایجاد می کند. در صورت وجود خط روی شیشه باید به آن توجه کرد، زیرا کاغذ اسکن شده به صورت خطی از شیشه عبور می کند، نتیجه این است که در کوچکترین خط روی شیشه با خط مشکی روی شیشه مواجه می شوید. اسناد اسکن شده است

مواد مصرفی اسکنر اسناد برای اکثر مدل ها رایج است، اما عمدتاً دو قسمت وجود دارد که بسته به مدل باید مرتباً تعویض شوند: «تخته رسم (غلتک و غیره)» و «شیشه سر». ، برخی از مدل ها نیاز به تعویض قطعات دیگر دارند.


قیمت و نکات مهم برای خرید اسکنر اسناد

جستجوی اسناد یا پایگاه داده انواع و مدل های مختلفی دارد، بنابراین ابتدا نوع محتوای مورد نیاز خود را مشخص کنید، به عنوان مثال فیدهای نمونه وجود دارد که دارای سیستمی برای جستجوی مطالبی مانند پاره شدن اسناد، صفحات کتاب و ... هستند. . اندازه، سرعت، امکان مشاهده همزمان پشت و جلو، دستگاه اسکن، نوع سر استفاده شده، دستگاه ها و لوازم جانبی مانند کلیدهای سریع اسکنر و در نهایت اسکن روزانه توصیه می شود، تولید برخی از این موارد الزامی نیست. . . نظر هنگام خرید، با توجه به نوع نیاز به آنها گوش دهید. بله، فراموش نکنید که از فروشنده بپرسید یا از لیست موجود در وب سایت در مورد زمان تعویض قطعات استفاده شده استفاده کنید. در مورد قیمت بورسیه کاغذی، بسته به نوع، مقدار مورد آزمایش و سایر مواردی که در بالا توضیح داده شد، از حدود 1 میلیون تومان تا 150 میلیون تومان در بازار موجود است.

مراجعه به صفحه مقاله: آوا فرهنگ آریا