سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کولر گازی چیست؟

    نظر


تهویه مطبوع سیستمی است که می تواند رطوبت، دما و جریان هوا را کنترل کند. تهویه مطبوع به گونه ای طراحی شده اند که سرما و گرما را به مناطق مورد نیاز مانند فن های هوا و دستگاه های نوار چسب دفع می کنند.



تاریخچه تهویه مطبوع

کلمه "تهویه مطبوع" معمولاً به خنک کردن و رطوبت زدایی هوای داخل خانه برای دمای راحت اشاره دارد. اصطلاح تهویه مطبوع می تواند به هر شکلی از سرمایش، گرمایش، تهویه یا ضدعفونی که وضعیت هوا را تغییر می دهد، در معنای وسیع آن اشاره داشته باشد.

تهویه مطبوع دستگاه، سیستم یا فرآیندی است که برای حذف گرما از یک منطقه طراحی شده است که معمولاً از چرخه خنک کننده استفاده می کند، اما گاهی اوقات از تبخیر مانند فن کویل استفاده می کند. گلن آلرت تهویه مطبوع را به عنوان یک سیستم مکانیکی برای کنترل دما (ایجاد هوای خنک)، رطوبت (ایجاد هوای خشک) و تهویه (ایجاد هوای تازه) تعریف می کند.

تهویه مطبوع یک فرآیند ترکیبی است که عملکردهای زیادی را همزمان انجام می دهد. هوا را حالت می دهد، آن را حمل می کند و به فضای تهویه می آورد. گرمایش و سرمایش را از کارخانه مرکزی خود یا از واحدهای پشت بام فراهم می کند. یک تهویه مطبوع همچنین دما، رطوبت، حرکت هوا، خلوص هوا، سطح صدا و اختلاف فشار را در محدوده های از پیش تعیین شده برای راحتی و سلامت ساکنان فضای مطبوع یا برای پردازش محصولات کنترل و حفظ می کند.

یک سیستم تهویه مطبوع یا گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع، مانند فن کویل، شامل اجزا و تجهیزاتی است که برای تهویه هوا، انتقال آن به فضای مطبوع و کنترل پارامترهای محیطی داخلی یک فضای خاص در محدوده های مورد نیاز طراحی شده است.

اکثر سیستم های تهویه وظایف زیر را انجام می دهند:

انرژی سرمایشی و گرمایشی مورد نیاز را تامین کنید

هوای تغذیه را آماده کنید، یعنی. گرم کردن یا خنک کردن، مرطوب کردن یا رطوبت زدایی، تمیز کردن و ضد عفونی کردن، و کاهش هر گونه صدای ناخواسته تولید شده توسط تجهیزات HVAC&R.

هوای تازه را با هوای کافی در فضای باز در هوای تازه پخش کنید.

کنترل و نگهداری پارامترهای محیطی داخل ساختمان مانند دما، رطوبت، تمیزی، سرعت هوا، سطح صدا و غیره.



بخش آبشار

کولر گازی اسپلیت معمولاً از دو واحد تشکیل شده است، یک یونیت داخلی سقفی و یک واحد خارجی. این دو بخش مجزا مجزا با هم کار می کنند تا یک مدار خنک کننده را تشکیل دهند که هوای مطبوع از طریق یک سری کانال ها و پنجره ها در گردش است. به دلیل ظرفیت و سهولت کنترل، داکت های اسپلیت اغلب برای ساختمان های بزرگ مناسب هستند.

 

 

داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟

کولر گازی اسپلیت داکت یک سیستم خنک کننده است که از مبرد برای تغییر دمای هوا استفاده می کند. مبرد ماده ای است که به راحتی بین گاز و مایع تغییر می کند و در این فرآیند دما را تغییر می دهد. یک سیستم داکت اسپلیت از این تغییر دما برای خنک کردن یا گرم کردن هوای خارج شده از خانه استفاده می کند.



اجزای اصلی یک انشعاب عبارتند از:

اواپراتور: هوای گرم را گرفته و به گاز فشار قوی تبدیل می کند. وقتی هوای گرم خانه شما وارد رادیاتور می شود، خنک می شود و از طریق دریچه ها/دیفیوزرها به خانه برمی گردد.

کمپرسور: در کمپرسور گاز مبرد فشار قوی به قسمت های خارجی تقسیم می شود. کمپرسور گاز را به مایع تبدیل می کند.

کندانسور. مایع از طریق سیم پیچ کندانسور لوله اسپلیت و همچنین به داخل واحد بیرونی جریان می یابد. یک فن روی کویل می‌وزد که مقداری از گرما را از مبرد مایع داخل خارج می‌کند. سپس مایع از یک شیر انبساط عبور می کند که فشار را کاهش می دهد و قبل از ارسال به اواپراتور برای تکرار چرخه، آن را بیشتر خنک می کند.

سایر ویژگی های قابل توجه سیستم اسپلیت داکت عبارتند از:

توری هوای تامین: اینجا جایی است که هوا به خانه شما کشیده می شود.

فیلتر: فیلتر در کوره هوای برگشتی قرار دارد و به فیلتر کردن گرد و غبار، کثیفی و سایر ناخالصی ها کمک می کند.

ترموستات. یک ترموستات (یا حسگر) لوله شکاف که دمای یک منطقه تنظیم شده را اندازه گیری می کند و می تواند سیستم را بر اساس آن تنظیم کند.

کنترل ها: محل نصب سیستم و معمولاً روی دیوار را کنترل می کند. اگر تهویه مطبوع با ویژگی های هوشمند دارید، می توانید آن را از دستگاه های دیگر مانند تلفن، تبلت یا لپ تاپ خود کنترل کنید.



کانال اسپلیت هایسنس

سیستم های یونیت فن

از بسیاری جهات، یک سیستم فن کویل شبیه به یک سیستم القایی با استفاده از سیستم های متناوب، استاتیک و چهار لوله است. واحدهای فن کویل اغلب می توانند با چندین پریز برق در زیر یک پنجره یا در فضای خالی سقف ارائه شوند. در حالت دوم می توان از فضای خالی سقف برای برگشت هوا استفاده کرد.

فن کویل ها از یک فن، کویل، شبکه تامین و برگشت هوا و فیلتر تشکیل شده است. با سیستم چهار لوله، کویل با آب سرد و گرم تامین می شود. دمای اتاق توسط ترموستات فن کویل یا کنترل سرعت فن یا توسط یک شیر دو طرفه روی کویل واحد اتاق حفظ می شود.

همانطور که هوای تهویه از طریق توری دیوار بیرونی کشیده می‌شود، تراکم روی کویل‌های فن کویل‌ها شکل می‌گیرد که به پد تخلیه و لوله‌کشی نیاز دارد. همچنین ممکن است مشکلاتی با آلودگی فضای باز و نفوذ صدا وجود داشته باشد.

فن هوا یک راه حل رضایت بخش برای نیاز به تهویه برای تامین هوای تازه (در فضای باز) است. هود فن انعطاف بیشتری در نگهداری اقلام ایجاد می کند و مانند روش نصب، کنترل رطوبت اتاق را فراهم می کند. هوای تازه را می توان به درگاه فن فرستاد یا از یک منبع مستقل در اتاق وارد کرد. اگر این دو منبع آب از مکان‌های مختلف اتاق می‌آیند، یک مدار سایکرومتری مانند سیستم واحد القایی امکان‌پذیر است.

 

مشاهده متن کامل: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214074-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA