سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چرا باید سلامت پوست مهم باشد؟

    نظر

از گذشته تا به امروز رعایت بهداشت فردی امری مهم و ضروری است که همه ناخودآگاه و خود به خود هر روز با مشکلات بهداشتی و شخصی مواجه می شوند که برای آن باید بعد از یک روز پرمشغله و پرمشغله بهداشت فردی را رعایت کنیم. مثلا شستن دست و صورت، کوتاه کردن ناخن دست و پا و خیلی چیزهای دیگر. شاید فردی را در اطراف خود دیده باشید که همیشه دستان خود را چند بار در روز می شویند یا چند بار در روز دوش می گیرند.

فکر نمی کنید وسواسی بودن آزاردهنده است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که رعایت بهداشت فردی بسیار مهم است اما نباید وسواس باشد. در واقع با وجود شور و شوق، هم او و هم اطرافیانش نگران هستند. پس می توان گفت دلبستگی نوعی بیماری روحی و روانی است که نه تنها به حفظ پاکیزگی کمک می کند، بلکه از پاکیزگی واقعی نیز منحرف می شود. به نظر شما چرا بهداشت فردی مهم است؟ چرا باید بهداشت فردی را رعایت کنیم؟ مزایای بهداشت فردی چیست؟ اگر به دنبال پاسخ برای چنین سوالاتی هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.


چرا باید بهداشت فردی را رعایت کنیم؟

بیماری عروق کرونر سال هاست که در دنیا می دانیم که نظافت تنها برای حفظ ظاهر و زیبایی نیست. در واقع با حفظ پاکیزگی در این دوران می توانیم علاوه بر تمیزی و بوی خوش، سلامت بدن خود را نیز تضمین کنیم. به عبارت دیگر، برای پیشگیری از بیماری های عروق کرونر، کارهای زیادی مانند شستن مرتب دست ها، مسواک زدن، پاک کردن کثیفی های پوست انجام داده ایم. ما 19 انجام دادیم. البته ناگفته نماند که همیشه باید بهداشت فردی رعایت شود. بنابراین از جمله دلایل اهمیت رعایت بهداشت فردی می توان به سلامت بدن و زیبایی آن اشاره کرد.


بهداشت دهان و دندان چگونه انجام می شود؟

از دوران کودکی و مدرسه به ما یاد دادند که روزی 3 بار مسواک بزنیم. بعد از هر وعده غذایی از مسواک نرم و نخ دندان استفاده کنید. همانطور که می دانید باقی ماندن غذا روی دندان ها باعث پوسیدگی و آسیب می شود. مصرف شیرینی‌ها، غذاهای شیرین و نوشابه‌ها به دندان‌ها فشار وارد کرده و به مرور زمان باعث پوسیدگی آن‌ها می‌شود. بنابراین سعی کنید تا حد امکان از نوشیدنی های شیرین و قندهای غیر معمول خودداری کنید. همچنین می توانید برای حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان از لبنیات استفاده کنید. بنابراین می توان گفت بعد از هر وعده غذایی مسواک زدن، مسواک زدن و آب نمک را فراموش نکنید.


چرا باید سلامت پوست مهم باشد؟

پوست یکی از عناصر مهم در زیبایی فردی است که مراقبت از آن باعث شفافیت و سلامت پوست شما می شود و اعتماد به نفس شما را دو چندان می کند. پوست انسان می تواند چرب، معمولی یا خشک باشد. اگر پوست شما چرب است، باید به رژیم غذایی خود توجه کنید. خوردن چربی اضافی و فست فود می تواند به طور مستقیم بر سلامت پوست تأثیر بگذارد. اگر پوست شما خشک است، باید از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون استفاده کنید و صورت خود را دو بار در روز (صبح و شب) با ژل و کف بشویید.

بنابراین توصیه می کنیم به تمیزی پوست توجه کنید و گرد و غبار را از روی پوست پاک کنید تا به پوست آسیب نرسانید.



چرا باید مراقب بهداشت مو باشیم؟

یکی دیگر از مواردی که در بهداشت فردی باید بر آن تاکید شود، بهداشت مو است. کوتاه کردن موهای خود، به عنوان مثال هر شش ماه یک بار، می تواند سلامت موهای شما را تضمین کند. به عنوان مثال، می توانید با کوتاه کردن منظم موهای خود برای دوره های زمانی معین، از ظاهر شدن موخوره جلوگیری کنید، یا موهای خود را به خوبی بشویید، می توانید از ظاهر شدن شوره سر در سطح پوست سر جلوگیری کنید و چربی روی پوست سر را از بین ببرید. همچنین می توانید با عواملی مانند تغذیه مناسب، سیگار کشیدن، استفاده کمتر از اتو و سشوار و بسیاری موارد دیگر از ریزش و آسیب مو جلوگیری کنید.

فواید برای سلامت انسان


o از بیماری های انگلی و ویروسی جلوگیری می شود.

o بهداشت فردی می تواند به افزایش عزت نفس فردی کمک کند.

o یک برنامه غذایی و تغذیه مناسب می تواند از اضافه وزن و چاقی و همچنین بیماری های گوارشی جلوگیری کند.

o با رعایت بهداشت فردی می توان ظاهر و زیبایی را دو چندان کرد. به عنوان مثال فردی که ناخن های کوتاه، موهای مرتب و تمیز و لباس های تمیز دارد، علاوه بر زیبایی ظاهری، می تواند بهداشت فردی را نیز رعایت کند.



بهداشت فردی را چگونه باید رعایت کرد؟

شستن دست ها قبل و بعد از غذا را فراموش نکنید.

حداقل 2 یا 3 بار در روز از دهان استفاده کنید و لباس ها را بشویید.

o لباس های خود را به خصوص لباس های زیر را با هم عوض کنید.

o برای جلوگیری از حساسیت پوستی از لباس های نخی استفاده کنید.

o حداقل دو بار در هفته حمام کنید و بدن و موهای خود را کاملا بشویید.

با کمک دستمال مرطوب و آب صورت خود را از هرگونه آلودگی و آرایش پاک کنید.

o سعی کنید در طول روز فعال باشید و فعالیت های ورزشی را در برنامه زندگی خود بگنجانید.

o یکی از راه های آسیب رساندن به دستگاه گوارش، مصرف غذاهای فرآوری شده و چرب است. تا حد امکان از این غذاها خودداری کنید.

مشاهده متن کامل: https://bazaar-baz.com/product-category/%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%88-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa/%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%af%db%8c/page/2