سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بررسی مانیتور گیمینگ ایسوس

    نظر


اگر گیمر رقابتی نیستید یا فریم در ثانیه اکثر بازی هایی که بازی می کنید از 75 فریم بر ثانیه تجاوز نمی کند، مانیتور ASUS VA24DQ گزینه مناسب و ارزانی است. ASUS VA24DQ دارای یک پنل IPS است که این نمایشگر را به زاویه دید کامل 178 درجه تبدیل می کند، بنابراین هیچ تغییری در رنگ، کنتراست یا روشنایی از زوایای دید مختلف وجود ندارد.

این مانیتور ایسوس با پشتیبانی از عمق رنگ 8 بیتی و طیف رنگی 99% sRGB، رنگ‌های دقیق، ثابت و پر جنب و جوش را ارائه می‌کند و برای طراحی گرافیکی پایه عالی است. رزولوشن این نمایشگر 1080*1920 (Full HD) است که وضوح تراکم پیکسلی مناسبی برای مانیتورهای 24 اینچی فراهم می کند تا تصاویر و متون واضح و با تمام جزئیات نمایش داده شوند.

اجرای بازی‌ها در حالت p1080 برای اکثر CPU و GPUهای سیستم‌ها دشوار نیست و می‌تواند فریم‌های بالاتری را در هر ثانیه در بازی‌های ویدیویی بدون وجود ارواح قابل‌توجه در امتداد اجسام با حرکت سریع حفظ کند.

مانیتور گیمینگ ASUS VA24DQ IPS دارای ویژگی های مفید بسیاری است، از جمله AMD FreeSync که نرخ نوسازی متغیر (VRR) را برای کارت های گرافیک سازگار ارائه می دهد. این دارای ورودی DisplayPort است و می توانید از FreeSync استفاده کنید که با کارت های NVIDIA و همچنین اکثر GPU های AMD سازگار است.

محدوده FreeSync ASUS VA24DQ 48-75 هرتز است، بنابراین تا زمانی که FPS در این محدوده باشد، هیچ مشکلی برای نمایش وجود نخواهد داشت. FreeSync زیر FPS 48 فعال نخواهد بود، اما دوباره در FPS بالای 48 فعال خواهد شد. از CRU می توان برای افزایش دامنه استفاده کرد. از دیگر ویژگی های بازی مفید این مانیتور می توان به تنظیمات مختلف تصویر، تایمر روی صفحه و ردیاب نرخ تازه سازی اشاره کرد.

مانیتور ASUS VA24DQ حاشیه های بسیار نازکی دارد. همچنین این مانیتور با VESA mount سازگار است و دارای تنظیم شیب -5 درجه / 23 درجه است. گزینه های اتصال عبارتند از HDMI 1.4، DisplayPort 1.2، VGA، جک هدفون و دو بلندگوی داخلی 2W. برای اطلاع از قیمت مانیتور ایسوس  با ما تماس بگیرید.


ایسوس VG245H

ASUS VG245H یک مانیتور گیمینگ مقرون به صرفه ایسوس با عملکرد روان است، اگر کارت گرافیک AMD دارید، این مانیتور از فناوری AMD FreeSync برای کاهش پرش تصویر استفاده می کند. سرعت واکنش 1 میلی ثانیه ای پنل TN عدم وجود سایه و تداوم حرکت اجسام با سرعت بالا را تضمین می کند.

ارتفاع، شیب، چرخش و محور مانیتور ASUS VG245H FreeSync کاملاً قابل تنظیم است و ویژگی‌های منحصر به فرد Game Visual و Game Plus را با تنظیمات تصویر از پیش تعیین شده برای حالت‌های مختلف بازی در دسترس است.

اتصالات شامل دو پورت HDMI 1.4، یک پورت VGA و دو بلندگوی 2 واتی است که همگی کنسول را به یک مانیتور بازی تبدیل می کنند. وضوح تصویر خیلی بالا نیست و اگر نزدیک صفحه بنشینید، تصویر کمی بی کیفیت به نظر می رسد.

ASUS VP244KGR

مانند ASUS VA24DQ، مانیتور ASUS VP249QGR دارای یک پنل IPS با رزولوشن P1080، زاویه دید 178 درجه، عمق رنگ 8 بیتی و 99? طیف رنگی sRGB است. اما VP249QGR همچنین دارای نرخ تازه سازی سریع 144 هرتز است.

این نرخ تازه سازی به مانیتور اجازه می دهد تا بیش از دو برابر فریم در ثانیه را به عنوان یک نمایشگر معمولی 60 هرتزی نمایش دهد، با این فرض که GPU می تواند نرخ فریم را کنترل کند. این برای بازی های تیراندازی اول شخص و مسابقه ای ضروری است، اما بازی های دیگری که پردازنده گرافیکی آنها می تواند با FPS بالا اجرا شود نیز از این ویژگی بهره مند خواهند شد.

پنل های IPS به طور کلی بسیار پاسخگو هستند، اما برخی از اشیاء با حرکت سریع در هنگام فوکوس روی سوژه با نرخ فریم 144 هرتز نمایش داده می شوند.

مانیتور ASUS VP249QGR از FreeSync تا 144 هرتز از طریق HDMI و DisplayPort پشتیبانی می کند. وضوح این مانیتور 144-48 هرتز است، اما حتی اگر نرخ فریم زیر 48 FPS باشد، FreeSync کیفیت ارائه شده توسط LFC (کم جبران) را کاهش نمی دهد. این فناوری توسط تمام مانیتورهای FreeSync با VRR توسعه یافته پشتیبانی می شود.

از دیگر ویژگی های بازی این مانیتور ایسوس می توان به فناوری ELMB (Extremely Low Motion Blur)، تنظیمات تصویر از پیش کالیبره شده و ابزارهای ASUS GamePlus اشاره کرد. پایه این مانیتور قابل خم شدن است و دارای حاشیه های بسیار نازک و همچنین سازگاری با VESA است.

گزینه های اتصال شامل HDMI 1.4، DisplayPort 1.4، VGA و یک درگاه خروجی صدا برای دو بلندگوی داخلی 2 واتی است. نرخ فریم 144 هرتز از طریق HDMI و DisplayPort پشتیبانی می شود.

ASUS VGQE

مانیتور ایسوس VG248QE نسبت به رقبای خود قیمت مناسبی دارد. از ویژگی های این مانیتور می توان به نرخ تازه سازی سریع 144 هرتز و سرعت پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای اشاره کرد. این نمایشگر کاملا ارگونومیک با قابلیت تنظیم شیب، ارتفاع، چرخش و محور است و مجهز به دو بلندگوی داخلی 2 واتی، HDMI 1.4، DisplayPort 1.2 و دو اتصال DVI است.

در حالی که مانیتور گیمینگ ASUS VG248QE 144Hz از FreeSync پشتیبانی نمی کند، نسخه 27 اینچی این مانیتور، ASUS VG278Q، مشخصات و ویژگی های یکسانی را ارائه می دهد، اما کیفیت تصویر پایین تری به دلیل نسبت رزولوشن به ابعاد صفحه نمایش دارد.

Asus TUF Gaming VG259QR

مانیتور Asus TUF Gaming VG259QR یک مانیتور ارزان قیمت منحصر به فرد است. این مانیتور گیمینگ 24.5 اینچی ایسوس قیمت نسبتاً مناسبی دارد و دارای امکانات و فناوری باکیفیت است. این مانیتور با دو پورت HDMI و DisplayPort می تواند به کامپیوتر و همچنین کنسول های بازی مختلف متصل شود.

صفحه نمایش Huawei TUF Gaming VG259QR دارای نرخ تازه سازی با وضوح بالای 165 هرتز است. پشتیبانی از G-Sync از مشکلات تصویر جلوگیری می کند و زمان بندی 1 میلی ثانیه از هرگونه حرکت جلوگیری می کند. پنل IPS در این صفحه نمایش، مشاهده تصاویر را بدون توجه به زاویه دید آسان می کند و حداکثر روشنایی 300 نیت را ارائه می دهد. این صفحه نمایش بر روی یک پایه انعطاف پذیر نصب شده است.

ایسوس PB277K

مانیتور ASUS PB277Q به لطف رزولوشن QHD تصویر بسیار باکیفیتی دارد، اما با کمی پول بیشتر می توانید مانیتور ASUS PB278Q را با پنل IPS و صفحه نمایش رنگی روشن تر تهیه کنید.

مانیتور ASUS PB277Q نرخ تازه سازی 1 میلی ثانیه و نرخ تازه سازی 75 هرتز را ارائه می دهد، اما حداقل می توانید صفحه نمایش 144 هرتزی داشته باشید که در بازی های سریع به خوبی کار می کند.

بنابراین اگر در این بازه قیمتی با سرعت پایین تری بازی می کنید، سراغ مانیتور Asus p1440 با پنل IPS بروید.

ایسوس ROG Strix XG27UQ

مانیتور ایسوس با کیفیت ROG Strix XG27UQ ایسوس با رزولوشن 4K و پشتیبانی از HDR با صفحه نمایش بزرگ 27 اینچی، به لطف تعداد پیکسل های تعبیه شده در آن، وضوح عالی و با نرخ رفرش 144 هرتز و حداقل زمان پاسخگویی، امکان اجرای اکثر بازی ها وجود دارد.

حداکثر روشنایی این مانیتور ایسوس 400 نیت است که امکان تحقق تصاویر HDR را فراهم می کند و با عمق رنگ 10 بیتی، مجموعه ای بی عیب و نقص از مشاهده سریع تصاویر را ارائه می دهد. این نمایشگر دارای یک پایه با کیفیت، یک پورت USB و یک افکت نورپردازی منظم است.

Asus TUF Gaming VG289Q1A

ایسوس TUF Gaming VG289Q1A دیجی چه دارای صفحه نمایش 28 اینچی با رزولوشن 4K UHD و قیمت پایین تری نسبت به سایر رقبا است. از ویژگی های این مانیتور می توان به پنل روشن IPS TUF Gaming VG289Q1A اشاره کرد که عمق رنگ 10 بیتی را ارائه می دهد و می تواند 90 درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش دهد.

مانیتور Asus TUF Gaming VG289Q1A برای مشاهده جزئیات بیشتر در بازی های RTS، استراتژی و داستانی مفید خواهد بود. نرخ رفرش 60 هرتزی این مانیتور در بازی های سریع که از نرخ رفرش 144 هرتز بهره می برند، چندان کاربردی نخواهد بود.

ASUS VP28UQG

مدل Huashu Car Display یک صفحه نمایش با عرض کم و وضوح بالا با دو پورت HDMI 2.0 و یک DisplayPort (برای استفاده حداکثری از بازی های Ultra HD با 60 فریم در ثانیه) ارائه می دهد. کمبود HDR نقطه ضعف این صفحه نمایش روشن است. تنها خوبی این صفحه نمایش نرخ به روز رسانی آن است.

آرکا آنلاین طی سالیان متمادی مورد احترام مشتریان خود قرار گرفته است. بر اساس این نظرسنجی، 97.2 درصد از مشتریان آرکا آنلاین از خدمات این سامانه راضی بوده و استفاده از آن را به دوستان و آشنایان خود توصیه می کنند. سرعت و سهولت خرید آنلاین لوازم، ایمنی و شهرت، پشتیبانی 24 ساعته در طول هفته، آرکا آنلاین را به فروشگاه اینترنتی شماره یک لوازم اداری تبدیل کرده است.