سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

پرینترهای جوهر افشان با مخزن، مشکلات و مزایای آنها!


سال‌هاست که مصرف‌کنندگان در مورد قیمت بالای کارتریج‌های جوهر سردرگم و نگران بوده‌اند، برای حل این مشکلات، شرکت‌های مشهوری مانند HP، Brother، Epson و Canon چاپگرهای جدیدی با جوهر معرفی کرده‌اند. امروز در مورد مشکلات چاپگرهای مخزن جوهر، مزایا و معایب آنها و معرفی این چاپگرها صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید

چاپگر جوهر افشان مخزن

پرینترهای جوهرافشان مخزنی همانطور که از نامشان پیداست نوعی از چاپگرهای جوهرافشان هستند که مخزن آن ترکیبی از تکنولوژی تونر و کارتریج است اما بزرگتر از این دو نوع است، مخازن جوهر قابل شارژ و تعویض هستند و قیمت آنها بالاتر است. از حد متوسط نوع اما بسته به میزان شارژ و اندازه مخزن، خرید آنها ارزانتر است.

عصر پرینترهای جوهرافشان مخزن

اولین سری پرینترهای مخزن توسط اپسون (EcoTank) در سال 2015 عرضه شد و دو سال بعد Canon یک چاپگر مخزن (Megatank) را در سال 2017 به دنیا معرفی کرد. پس از این دو برند معتبر، برادر، مدل معروف (Inkvestment) و اچ پی در سال 2019 سری (Smart Tank) را معرفی کردند.

چاپگرهای جوهرافشان چه تفاوتی با پرینترهای جوهرافشان معمولی دارند؟

از نظر ساختاری، هر دو مدل یکسان هستند و با جوهر کار می کنند. تنها تفاوت مخزن آنهاست. چاپگرهای جوهر افشان جوهر را از کارتریج می گیرند، در حالی که چاپگرهای مخزن جوهر را از کارتریج از طریق یک لوله می رسانند. در عین حال ظرفیت مخزن آنها نیز زیاد است. آنها نسبت به چاپگرهای معمولی عمر طولانی تری دارند و استفاده از آنها مقرون به صرفه تر است.

پرینتر جوهر افشان با مخزن مشکل دارند.

چه کسی باید از چاپگرهای مخزن استفاده کند؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه زیاد از چاپگر استفاده می کنید یا از تعویض هر هفته کارتریج خسته شده اید، چاپگرهای جوهر افشان با مخزن انتخاب مناسبی برای شما هستند.

آیا ارزش خرید پرینترهایی با مخزن برای مصارف خانگی را دارد؟

از این نوع چاپگر می توان برای مصارف خانگی نیز استفاده کرد. اما به دلیل بزرگی مخزن آنها در صورت عدم استفاده زیاد، جوهر موجود در آنها خشک می شود. اگر اغلب از چاپگر استفاده نمی کنید، خرید چاپگر لیزری رنگی توصیه می شود.

تفاوت بین چاپگر مخزن جوهر و چاپگر لیزری چیست؟

چاپگر لیزری می تواند اسناد و چاپ های رنگی را با کیفیت عالی چاپ کند، چاپگر مخزن دارای طیف رنگی گسترده ای است و کیفیت چاپ آن نیز بسیار چشمگیر است. از نظر اقتصادی چاپ با هر دو نوع پرینتر لیزری و تانک مقرون به صرفه است.

مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان با مخزن

هر محصولی مزایا و معایب خود را دارد. چاپگرهای جوهر افشان مبتنی بر مخزن از قوانین مشابهی پیروی می کنند. برای بررسی مزایا و معایب آن با ما همراه باشید:

معایب پرینتر مخزن

جوهر چاپگر مخزن در صورت عدم استفاده، کیفیت رنگ خود را تغییر می دهد، به مرور زمان خشک می شود و در مخزن، کارتریج و لوله آن ته نشین می شود. امکان تبخیر جوهر و کاهش حجم آن وجود دارد.

جوهر مخزن زیر 14 درجه سانتیگراد منجمد شده است و چاپگر دیگر نمی تواند چاپ کند.

مزایای چاپگر مخزن

تصاویر کیفیت بالایی دارند و به راحتی قابل چاپ هستند.

مخزن قابل شارژ است.

استفاده از آنها راحت تر، بهتر و بادوام تر هستند.

و اما در پایان

در این مقاله سعی شده است شما را با چاپگرهای مخزن و جوهرافشان آوافرهنگ، مشکلات، مزایا و معایب آنها آشنا کنیم. اگر قصد خرید انواع مانیتور، پرینتر، اسکنر، انواع کاغذ، ویدئو پروژکتور، فکس و ... را دارید می توانید از طریق سایت خانه چاپخانه اقدام کنید. پرینتر هاوس یک فروشگاه خرید اینترنتی تحت شرکت «سرزمین کالاهای هوشمند خاورمیانه» است. ما در این فروشگاه مدعی هستیم که تمامی محصولات ما با ضمانت "اصالت کالا" و "کمترین قیمت" به مشتریان عرضه می شود.