سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

درخواست تجدید نظر ساحل جمیرا دبی

    نظر

Free photo beautiful architectural interior design of a cathedral ceiling in marseille, france جاذبههای گردشگری خاصی در این شهر وجود دارد که مشابه آن را نمیتوانید در دیگر نقاط جهان ببینید. در تالاب کوسه ها شما نه تنها کوسه ها را از نزدیک مشاهده می کنید، بلکه سفره ماهیانی در اینجا وجود دارند که در کنار شما در حال شنا کردن هستند و شما می توانید از نزدیک با آنها برخورد داشته باشید. همه انواع مشاغلی که برای فعالیت فقط به دفتر تجاری نیاز دارند می توانند به عنوان شعبه امارات تاسیس شوند. جوانان می توانند برای لذت بردن از این فعالیت سرگرم کننده سرگرمی، کلاه ساختمانی بر سر بگذارند. برای لذت بردن از زیبایی اسکله ابرا دبی حتماً لازم نیست تا سوار بر قایق های چوبی شده و مسیر دریایی را طی کنید. این شهر در طی سالهای اخیر پیشرفتهای چشمگیری داشته به طوری که میتوان از آن به عنوان یک شهر مدرن و مترقی یاد کرد. شما مسافران ضمنا می توانید بلیط ورودی آکواریوم دبی رو به افراد خانواده تان هدیه دهید و یه سورپرایز به یاد ماندنی رو براشون رقم بزنید . از ویژگیهای معماری مسجد جمیرا دبی، میتوان به دیوار رو به خانه خدا، نمای داخلی و بیرونی مجلل، محوطه زیبا اشاره کرد. این کافیشاپ مدرن در یک ساختمان سنتی واقع شده و لوگوی سبز و مدرن استارباکس روی دیوار قدیمی توجه بیننده را جلب میکند. در گشت گذار در این منطقه چیزی که از دور دست ها به چشمتان میخورد برجهای بلند و آسمان خراشهای غول پیکر و ساختمانهای مدرن شهر دبی است و نظرتان را سادگی و در عین حال زیبایی این اسکله است که جلب میکند. از زمانی که برنامه ساخت آن اعلام شد، همه توجه ها به آن جلب شد و همه مبهوت تصاویر شبیه سازی شده آن شدند و خیلی ها در دنیا منتظر تکمیل ساخت عین دبی بودند.

همچنین این موضوع نیز قابل ذکر است که طراحی داخلی برج با توجه به مناظر،فرهنگ، آداب و روسوم کشور امارات متحده عربی انجام و ساخته شده و تلفیقی از روحیه مهمان نوازی عربها و رنگ شنهای صحرا است که بسیار خاص و منحصر به فرد می باشند. خلفای فاطمی در رقابت با فرمانروایان عباسی و بیزانسی، کاخها و مساجد لوکس و باشکوهی را ساختند و همین موضوع سبب شده است تا سازندگان و پیمانکاران بعدی هم از سبک معماری آن دوران در ساخت بناهای امروزی بهره ببرند. بهطور کلی در معماری فاطمی، مساجد به صورت مربع و متقارن با گنبد بزرگ و عظیم ساخته میشدند و دارای منبری با شکوه و پر زرق و برق بودند. یکی از دلایل این زندگی راحت وجود مراکز خرید بزرگ در تمامی محله های دبی است که به راحتی نیاز ساکنین را برآورده می کند. بدون تردید شهر دبی امارات متحده عربی از لوکسترین و توریستیترین شهرهای خاورمیانه محسوب میشود که در هر منطقه از آن، جاذبههای گردشگری و تاریخی فراوانی وجود دارد. بدون تردید مسجد جمیرای دبی از زیباترین و شگفتآورترین مساجد در سراسر جهان شناخته میشود که در منطقه ساحلی و لوکس جمیرا واقع شده است. ورود به مساجد در کشورهای اسلامی، آداب، رسوم و قوانین خاص خود را دارد که معمولا آقایان و بانوان باید پوشش مناسبی داشته باشند اما این قانون در مسجد جمیرا دبی به صورت کامل اجرا نمیشود؛ از اینرو پیروان ادیان دیگر تنها با پوشش مناسب و بدون روسری وارد این عبادتگاه تاریخی میشوند. یکی از مساجد برجسته دبی، مسجد جمیرا می باشد. مسجد جمیرا در دبی از جاذبههای گردشگری کشور امارات بهشمار میآید که بازدید از آن کاملا رایگان است؛ بنابراین در سفر به دبی، بازدید از این مکان تاریخی را از دست ندهید. موزه دبی یکی از دیدنی های پرطرفدار و مهم در تور دبی است و شما در این موزه مدلهای زنده ، نماهای زندگی سنتی و روزمره مردم قدیم کشور امارات متحده عربی را از نزدیک خواهید دید و در ضمن یک بازار شلوغ ، یک مدرسه اسلامی ، زندگی بیابان نشینی در شب و زندگی ماهیگیران جزو این دیدنی ها در این منطقه می باشد که از مناطق گردشگری دبی نیز شناخته می شود .

از دیگر مناطقی که در طول این مسیر از آن بازدید میکنید، بازار طلای دبی است که خود یکی از جاذبههای تماشایی پرطرفدار در میان توریستان به شمار میرود. جاذبههای گردشگری دبی این شهر را به یکی از پرطرفدارترین شهرهای دنیا در میان گردشگران تور دبی تبدیل کردهاند. اما نه به این خاطر که سرعت بالایی در چرخش دارند، بلکه به دلیل بازی های سه بعدی و واقعیت افزوده که با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا طراحی شده اند. ساحل جمیرا با ماسه سفید یکی از بهترین مقاصد ساحلی و جاذبه های گردشگری دبی است. در معماری داخلی این مسجد از رنگهای زیادی برای تزئین استفاده شده که رنگ سفید غالب بر سایر رنگها است. نمای مسجد جمیرا دبی از سنگهای ممتاز با رنگ کرمی و مایل به صورتی ساخته شده است. بنای این مسجد که دارای 2 مناره و یک گنبد مرکزی بزرگ می باشد، تماما با سنگ سفید رنگ و معماری قرون وسطایی فاطمی ساخته شده است.بازدید از این مسجد راهی مناسب برای درک جذابیت های اسلام و سنت های اسلامی برای گردشگران غیر مسلمان می باشد. معماری ها و سازه های غول پیکر، جاذبه های طبیعی از ماسه های سفید و سواحل آبی گرفته تا صحرا های طلایی دبی همه این شهر فوق مدرن را به مروارید درخشان آسیا تبدیل کرده است. نمای بیرونی مسجد با سنگهای سفید مرمر و گرانیت تزیین شده که جلوه زیبایی به آن بخشیده است.

در جزیره تماشایی پالم جمیرا، هتلی به نام آتلانتیس واقع شده است که به هنگام قدم زدن در قسمت بیرونی این هتل به راحتی قادر به مشاهده پارک آبی آتلانتیس خواهید بود. هر شب در ساعت 9:30 در قسمت بیرونی مرکز خرید وافی دبی نمایشی از نور و صدا برگزاد می شود. مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Centre) که به اختصار DWTC هم نامیده میشود، یک آسمان خراش و مجموعه تجاری و نمایشگاهی است که در شهر دبی در امارات متحده عربی قرار دارد. ویلکس انجامشده است. 5 استخر روباز، مرکز تناسباندام،اسپا و دسترسی مستقیم به ساحل از تسهیلات موجود در مجموعه ماندارین به شمار میرود. در این مرکز خرید برندهای مختلفی مثل Adidas، Mango، Fred Perry، Aldo و بسیاری دیگر عرضه میشوند که به طور معمول دارای 30 تا 90 درصد تخفیف هستند. در این نمایشگاه برخی از مشهورترین برندهای تجارت الکترونیک و فناوری ارتباطات و اطلاعات گرد هم میآیند و مهمترین دستاوردهای خود را عرضه میکنند. برندهای معروف از سراسر دنیا در زمینه پوشاک، جواهرات، لوازم خانگی و الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی و … دبی یکی شهرهای امارات متحده عربی و از مدرنترین شهرهای توریستی دنیا به شمار میرود که باعث شده است گردشگران زیادی برای تماشای معماری شگفتانگیز و آسمانخراشهای فوقالعاده، صحرا و دریای آرام و سواحل زیبا، خود را از گوشهوکنار دنیا به این منطقه از خاورمیانه برسانند. اما شاید ندانیم که صدای آب تداعی کنندهی زمان جنینی در شکم مادرمان است و به همین دلیل بصورت ناخود آگاه باعث آرامش روح و جسم میشود. پالم آتلانتیس با ارائه ویژگی های منحصر به فرد مانند آکواریوم زیر آب و فرصت شنا با دلفین ها، مطمئنا یکی از محبوب ترین مقصدهای جذاب جهان برای گردشگران است. اما مردم با انگیزههای متفاوتی به این شهر مدرنیزه سفر میکنند، البته دبی شهری است که در کنار پیشرفت در دنیای مدرن، سنت خود را هم به خوبی حفظ کرده و تعادل زیبایی بین آنها برقرار کرده است.

در سال بین 15 الی 20 میلیون نفر از اسکله ابرا، این سفر دریایی فراموشنشدنی را تجربه میکنند. قایقرانی در مسیر اسکله و تماشای مناظر فوقالعاده از جمله ویژگیهای تکرار نشدنی این گردش کوتاه دریایی است. در بازدید از این اسکلهی زیبا دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید که از مناظر تکرار نشدنی آن عکسهای فوقالعادهی میتوان گرفت. عکاسی در این مسجد مجاز می باشد و می توانید معماری شگفت انگیز آن را در عکس های خود ثبت کنید. از آداب و قوانین این مسجد، میتوان به اجباری بودن در آوردن کفش برای ورود به مسجد، پوشیدن جوراب برای بانوان، ممنوع بودن عکاسی و فیلمبرداری از فضای داخلی مسجد و ترجیحا با وضو وارد شدن مسلمانان اشاره کرد. در هنگام خرید پارچه از دبی یا حتی خرید از چین می بایست از تمامی قوانین و مقرارت واردات مطلع باشید تا اجناس شما با موفقیت وارد ایران شود. سفر با قایقهای چوبی و سنتی در اسکله ابرا از بستکیه شروع میشود به سمت بازار پارچه فروشان و گالریهای هنری میرود و در نهایت به بازار طلا میرسد. این اسکله بیشتر به خاطر قایقهای چوبیاش در میان مردم محبوب شده است. اگر به این مکان ها رفته اید و خاطراتی از آن دارید بسیار خوش حال می شویم که در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید تا دیگران هم از خاطرات درخشان شما بهره مند شوند. از میان مهاجرین بیشترین آنها هندی و فیلیپینی میباشند.

می توانید انواع غذاهای دریایی ، هندی ، مراکشی ، لبنانی و انواع فست فودها را نوش جان کنید .اگر به غذاهای سریع و حاضری علاقه دارید به مکان هایی که (Shawarma) نام دارند بروید و از خوردن گوشت گوسفند یا مرغ کبابی که در نان پیتا چیده شده است ، لذت ببرید . معروف ترین اقامتگاه ها و هتل های دبی در این ساحل قرار دارند. این برج تا سال 1999 عنوان بلندمرتبه ترین برج دبی را یدک میکشید. این پارک از کهن و محبوب ترین پارک های دبی می باشد، مساحتش 64 هکتار است و در سال 1975 میلادی ساخته شد. مسجد جمیرا دبی یکی از بناهای تاریخی و دیدنی کشور امارات بهشمار میآید که نمونه بارزی از سبک معماری دوران فاطمیان (909-1167 میلادی) است. لازم به ذکر است که در سال 1995 میلادی با اجرای طرح توسعه مسکن در جمیرا و ساخت آرپاتمانهای مسکونی، منطقه جمیرا به یکی از پربازدیدترین و شلوغترین مناطق دبی تبدیل شد که وجود مسجد جمیرای دبی بر اهمیت منطقه افزوده است؛ زیرا در این بنای تاریخی، میتوان اسرار نهفته در تاریخ کشور امارات را کشف کرد. بعدها این مجموعه به تدریج توسعه پیدا کرد و تالارها، ساختمانها و امکانات نمایشگاهی مدرنتری به آن اضافه شد تا نیازهای رو به رشد دبی در حال شکوفایی را پاسخگو باشد. چالشبرانگیزترین جنبه برای معماران و مهندسان، تصمیم برای ساخت آسمانخراشی در یک جزیره مصنوعی بود؛ ایدهای که بعدها برای جزیره پالم معروف نیز تکرار و در مقیاس بزرگتری اجرا شد. در سال 2004 پروژهای در دست اجرا قرار گرفت که هدف آن ساختن برجی تفریحی، تجاری و مسکونی بود.

مرکز تجارت جهانی دبی که مرکز تجارت در خاورمیانه است، از زمان افتتاح در سال 1979 نقشی اساسی در رشد گردشگری تجاری و تجارت دبی ایفا کرده است. هر ساله از طریق رویدادهای مختلف مرکز تجارت جهانی دبی ده ها هزار شغل برای صنایع و بخش های مختلف ایجاد می کند که با آمدزایی این منطقه، به جذب آن کمک می کند. دبی برای جذب گردشگر هزینه های زیادی را می پردازد و تمام امکانات رفاهی لازم را فراهم می سازد. امکانات رفاهی این ساحل بالاست و شما میتوانید بدون نگرانی از عدم وجود رختکن و یا دوش در آنجا شنا کنید، زیرا تمامی امکانات با کیفیت بالا به شما ارائه میشوند. ساحل جمیرا دبی به عنوان یکی از شاخص ترین جاذبه های امارات با شن های طلایی، درختان نخل و امکانات تفریحی و رفاهی بی نظیر بهترین گزینه برای استراحت و سپری کردن یک روز خاطره انگیز است. این ساحل که در جاده ساحلی جمیرا قرار دارد، دارای امکانات فوق العاده ای مانند صندلی های آفتابگیر (صندلی های ساحلی راحت) و ورزش های آبی مانند جت اسکی است. معماری های رکورددار در درازای مناطق سنتی قد علم کرده اند، در عین حال جزیره هایی که ساخته دست انسان هستند درست بیرون خط ساحلی قرار دارند. سواحل دبی هم بهاندازه تفریحاتش طرفدار دارد و بسیاری از مردم یک قرار همیشگی با این سواحل خلیجفارس دارند و هر سال تنی به آب میزنند. آب و هوای این منطقه بسیار مطلوب است و لذت قایق سواری و تماشای مناظر اطراف را دو چندان میکند. بدین ترتیب میتوان لذت یک قایق سواری ناب و فراموش نشدنی را از مسیر بستکیه تا بازارچههای قدیمی دبی نظیر بازار طلای دیره دبی را برد .

قایقهایی که برای این گردش از اسکله ابرا حرکت میکنند، از کنار بازار قدیمی دیرا هم میگذرند و تصویری متفاوت و تکرار نشدنی از دبی را به شما نشان میدهند. البته جدا از این افسانه و اعتقاد شما، این پل بسیار زیبا می باشد که حتی بازدید از آن، لذتی فراموش نشدنی دارد. شما میتوانید عطر و طعم جدید را کشف کنید و البته قبل از خرید میتوانید نمونه ها را امتحان کنید. مسجد جمیرا دبی تنها مسجد شهر دبی می باشد که 6 روز هفته (به جز جمعه ها) اجازه ورود به غیر مسلمانان را می دهد، البته باید لباس پوشیده و مناسب به تن داشته باشید و از بانوان خواسته می شود حجاب خود را حفظ کنند. مسیری که این قایقها طی میکنند 5 دقیقه طول میکشد و کرایه آن تنها یک درهم است. گردشگران مسیر کوتاهی را با قایقهای چوبی طی میکنند اما این مسیر به قدری زیباست که به خاطرهای ماندگار و فراموشنشدنی تبدیل خواهد شد. اسکله ابرا دبی هر روز از سپیدهدم تا نیمههای شب باز است و حدوداً هر پنج دقیقه یکبار یک قایق مسیر اسکله را طی میکند. همین طور این مسیر فرصتی عالی برای دیدن برج های سر به فلک کشیده ی دبی است که در همه جای جهان زبان زد مردمان مختلف می باشد و در مسیر قایق های اسکله ابرا همچنین می توانید بهترین عکس ها را از زاویه پایین از این شهر مرتفع و زیبا بگیرید و برای همیشه به یادگار از این تجربه ی لذت بخش به همراه داشته باشید. همچنین مرکز خرید امارات یکی از مکانهای تفریحی در شهر دبی به شمار میآید که امکاناتی برای سرگرمی و خوش گذرانیهای بسیار را در خود جای داده است. چیزی که به ارزش این برج میافزاید، قرار گرفتن آن در مرکز شهر دبی، پر شورترین مرکز گردشگری شهر است.