سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

همه چیز در مورد کوره های ساخته شده


فر توکار جدیدترین محصول موجود در بازار است که ظاهری شبیه به مایکروفر دارد اما عملکرد آن با مایکروفر معمولی بسیار متفاوت است. اجاق های توکار در دیوارها و کابینت ها نصب می شوند و یکی از مهمترین مزیت های استفاده از آن ها اشغال نکردن محیط اطراف و جذابیت بیشتر دکوراسیون آشپزخانه است.

بیشتر افراد به دلیل فضای محدود آشپزخانه تمایل دارند از فر توکار استفاده کنند و محیط را بزرگتر کنند. این دستگاه با طراحی جذاب به راحتی با دکوراسیون محیط هماهنگ می شود. اجاق های توکار با برنامه های متنوع به شما امکان پخت غذاهای لذیذ و خوش طعم را می دهند و به همین دلیل شاهد استفاده از آن ها در اکثر آشپزخانه های حرفه ای و مدرن هستیم.

امروزه فرهای توکار مدل های مختلفی را از نظر کارایی شامل می شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای درک بهتر در ادامه مطلب به مدل های مختلف این محصول کاربردی اشاره می کنیم:

فرهای برقی توکار

همانطور که از نام این نوع فر توکار پیداست از انرژی الکتریکی برای پخت غذا استفاده می شود. این مدل فر دارای عناصر متعددی برای ایجاد حرارت لازم برای پخت غذا می باشد که در قسمت های مختلف دستگاه تعبیه شده است. یکی از مزیت های اصلی فر برقی توکار وجود ترموستات است که از بالا رفتن بیش از حد دمای داخل دستگاه در حین پخت جلوگیری می کند. مزایای اصلی استفاده از فر توکار برقی عبارتند از:

برنامه های مختلفی برای آشپزی وجود دارد.

پخت غذا در کمترین زمان ممکن

وجود دکمه های لمسی روی دستگاه

توزیع یکنواخت حرارت در فر برای پخت و پز

تنها ایرادی که می توان به فر برقی وارد کرد مصرف بالای برق است که در صورت داشتن رده انرژی A تجهیزات خریداری شده هزینه کمتری می پردازید.

علامت ginannen مدل گاز

در این مدل فر منبع اصلی انرژی گاز است که نسبت به نوع برقی آن معایب زیادی در پخت دارد. امروزه استفاده از اجاق گاز توکار به دلیل تولید محدود بسیار کم شده است و این محصول به راحتی در بازار یافت نمی شود. مهمترین مزایای استفاده از آن را می توان در مصرف بهینه گاز خلاصه کرد. از جهات دیگر، اجاق گاز دارای محدودیت های متعددی است، از جمله:

تنوع بسیار کم

عملکرد بسیار پایین فر گازی نسبت به فر برقی

طبخ غذا متفاوت

تعداد برنامه های آشپزی را محدود کنید

از طرفی مهم ترین عیب فر گازی این است که در صورت استفاده از آن باید یک شیر گاز مخصوص در آشپزخانه تعبیه کنید که مشکلات زیادی را در این قسمت ایجاد می کند.

فر توکار برقی و گازی

منبع انرژی در این مدل فر از گاز و برق می باشد که عملکرد آن بسیار بالاتر از مدل های ذکر شده می باشد. توزیع حرارت مورد نیاز برای پخت غذا از بالا و پایین دستگاه است و همین عامل باعث لذیذتر شدن غذا می شود. یکی از مهمترین معایب فرهای گازی و برقی نصب شیر گاز جداگانه در آشپزخانه می باشد. این دستگاه در مقایسه با فر برقی در اولویت دوم خرید قرار می گیرد. در هر صورت اگر قصد خرید فر توکار را برای آشپزخانه خود دارید، قبل از هر چیز باید مشخصات فنی هر مدل را بدانید تا بتوانید انتخابی هوشمندانه در این زمینه داشته باشید.

درباره نکات مهم هنگام خرید فر توکار بیشتر بدانید:

هنگام طراحی فرهای توکار باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید و برای خرید بهترین مدل همه جوانب را در نظر بگیرید. در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است:

اندازه فر توکار

بدون شک مهم ترین نکته ای که هنگام خرید فر توکار به ذهن شما می رسد مربوط به سایز آن ها می باشد. بیشتر مدل های موجود در بازار 60، 70، 90 و 120 سانتی متر عرض دارند، بنابراین این ابعاد باید متناسب با فضای مورد نظر در آشپزخانه شما باشد.

ظرفیت فر توکار

ظرفیت یا حجم کل فر توکار یکی از مواردی است که متأسفانه اکثر مردم نمی دانند. حجم اکثر اجاق های توکار بین 25 تا 70 لیتر است و شما می توانید با توجه به تعداد افراد خانواده، مدلی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیاز شما را دارد.

کنترل پیکربندی فرهای داخلی (آنالوگ یا دیجیتال)

فرهای توکار بسته به طراحی و ساخت دارای دکمه های کنترل آنالوگ یا دیجیتال هستند. البته  خدمات پس از فروش لوازم خانگی بوش بستگی به نیاز شما دارد که از کدام مدل (لمسی یا غیر لمسی) می خواهید تنظیمات فر را کنترل کنید. 


فر توکار

هرچه فر توکار بزرگتر باشد، لایه های بیشتری دارد. این عامل به عادات آشپزی شما بستگی دارد و شما باید تصمیم بگیرید که کدام مدل با نیازهای شما مطابقت دارد.

ویژگی های کوره های توکار

تایمر شامل:

برخی از فرهای داخلی دارای تایمر با گزینه نصب برنامه هستند. به عبارتی می توانید برنامه مورد نظر را برای تهیه غذاهای مختلف بر روی دستگاه نصب کنید. به دلیل این عملکرد، فر پس از زمان تنظیم شده به طور خودکار خاموش می شود.

داشتن قفل کودک:

فر توکار دارای قفل مخصوص برای محافظت از ایمنی کودکان می باشد. با استفاده از این ویژگی می توانید خطرات احتمالی کودک خود را در هنگام استفاده از دستگاه کاهش دهید.

جوجه گردان کالایان:

برخی از فرهای توکار موجود در بازار به گونه ای طراحی شده اند که می توانید برخی از مواد غذایی مانند: مرغ سوخاری، گوشت و ... را بپزید که این کار به کمک میله داخل فر به راحتی انجام می شود.

گزینه جدا کردن شیشه درب فر:

این ویژگی زمانی که می خواهید فر را تمیز کنید به کارتان می آید. اکثر فرهای توکار این قابلیت را دارند که درب شیشه ای را برای شستشو جدا کنند.

قابلیت های خود تمیز شوندگی:

برخی از اجاق های داخلی دارای گزینه چربی زدایی خودکار هستند که تمیز کردن دستگاه را بسیار آسان می کند. فقط دکمه را فشار دهید تا حرارت زیادی ایجاد شود تا چربی داخل فر آب شود. در نهایت می توانید داخل دستگاه را با دستمال مرطوب از آلودگی پاک کنید.

حالت های دمایی مختلف فر توکار:

اجاق های توکار حالت های گرمایش متفاوتی دارند، دانستن هر یک از آنها به شما در پخت انواع مختلف غذا کمک می کند. در مورد حالت های مختلف گرمایش فر توکار حتما از فروشنده اطلاعات بگیرید.

حالت گرمایش چرخشی: این عملکرد هوای گرم را به طور یکنواخت در اطراف غذا پخش می کند و طعم آن را بهتر می کند. اکثر اجاق های توکار دارای فن داخلی بوده و قابلیت پخش مساوی دما را در تمامی قسمت های دستگاه دارند.

المان های بالایی و پایینی اجاق های توکار: توزیع گرما و هوای گرم برای پخت غذا به صورت یکنواخت در بالا و پایین است که در اجاق های معمولی بیشتر دیده می شود.

حالت گرمایش کم مصرف: این عملکرد هوای گرم را به طور یکنواخت در اطراف غذا پخش می کند و مصرف انرژی روی بهترین حالت تنظیم می شود.

گریل با سطوح مختلف پوشش (کامل یا کم): در این حالت حرارت دهی، فر کل سطح زیر عنصر گرما یا قسمت مرکزی آن را برای گریل کردن غذاهای مختلف گرم می کند.

تنظیمات پخت پیتزا: خدمات فر توکار بوش این قابلیت را دارند که حرارت را روشن کنند تا غذا مانند پیتزا بپزد.

گرم کردن از پایین: این حالت گرم کردن فقط برای غذاهایی است که در بن ماری از ته فر پخته می شوند.

حالت های مربوط به گرم کردن، پیش گرم کردن و انجماد: اکثر فرهای توکار حالت های مختلفی دارند مانند: گرم کردن غذا، پیش گرم کردن تابه را گرم کنید و غذای منجمد را به آرامی منجمد کنید.

قیمت فر توکار:

امکانات و تجهیزات به کار رفته در فر از مهم ترین عواملی است که می تواند در قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار باشد. ابتدا باید مدلی را انتخاب کنید که متناسب با فعالیت آشپزی شما باشد. سپس می توانید تصمیم بگیرید که چگونه بودجه را برای تولید محصول مورد نظر خود اختصاص دهید. در حال حاضر فرهای توکار در رده های قیمتی مختلف در بازار وجود دارد که می توانید با توجه به ظرفیت آن ها مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.

انواع کوره های ساخته شده:

در زمینه انتخاب اجاق گاز توکار، نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، برند سازنده آنها است. به دلیل صرف زمان و هزینه برای خرید فر توکار، بهتر است ابتدا درباره برند محصول خود تحقیق کنید. اگر در این زمینه انتخاب درستی داشته باشید، تا سال ها در هزینه های تعمیر تجهیزات صرفه جویی خواهید کرد. در حال حاضر برندهای مختلف تولیدی از نظر محصولاتی مانند فر توکار با هم رقابت می کنند که از جمله بهترین آنها می توان به نام های بوش، میله، نف، آریستون، اسمگ اشاره کرد.