سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

تاریخچه ایسوس

    نظر


ایسوس یکی از پیشروترین تولیدکنندگان کامپیوتر و لوازم جانبی در جهان است. این شرکت در 2 آوریل 1990 تاسیس شد. ایسوس زمانی تاسیس شد که چهار مهندس ایسر به نام های وین هسیه، تد هسو، ام تی لیائو و تی تونگ شرکت را ترک کردند.

دفتر مرکزی ایسوس در تایپه، پایتخت تایوان واقع شده است. در مورد نام ASUS باید گفت که ASUS برگرفته از چهار حرف آخر کلمه Pegasus است که در اساطیر یونانی به معنای اسب بالدار و الهام بخش هنر و یادگیری است.

این کلمه قدرت جمع می کند خلاقیت و روح پاک موجودی اسطوره ای سریع و باشکوه. که با هر محصولی به اوج کیفیت و خلاقیت می رسد. اجزای شبکه لوازم جانبی و غیره

ایسوس یکی از موفق ترین و مطرح ترین شرکت های فعال در فضای فناوری است و طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل مطالعه تاریخچه ایسوس برای علاقه مندان به حوزه فناوری مفید خواهد بود. در این بخش به گزارش گاه‌شماری فعالیت‌های این شرکت می‌پردازیم:

تاریخچه ایسوس، 2000

طبق قرارداد امضا شده با ایسوس. این شرکت توانست مادربرد جدیدی بر اساس پردازنده اینتل توسعه دهد که ساختار آن کاملاً با نمونه های معمول آن زمان متفاوت بود.

مادربرد Asus Crosshair VI Formula به عنوان مادربرد توسط تیم FX شرکت AMD برای ثبت رکورد فرکانس پردازنده جهانی استفاده شد و توانست این رکورد را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. از آن زمان، ایسوس یک رابطه فنی قوی با اینتل ایجاد کرده است که به نفع ایسوس بوده است.

پیشینه ایسوس، 2003

ایسوس توانسته بیشترین میزان فروش مادربرد را در جهان به خود اختصاص دهد.

تاریخچه ایسوس، 2005

بیشترین تعداد مادربردهای فروخته شده در بازارهای جهانی متعلق به ایسوس بوده و به عنوان بزرگترین تولید کننده کارت گرافیک شناخته شد. یکی دیگر از فعالیت های این شرکت در سال جاری تولید تلویزیون مدل TLW32001 بود.

پیشینه ایسوس، 2006

برای اولین بار نوت بوک اختصاصی این شرکت توسط ایسوس به سفارش لامبورگینی با پسوند VX تولید شد. یکی از دیگر فعالیت های ایسوس در سال جاری، مشارکت در پروژه اوریگامی مایکروسافت است.

اگرچه پروژه اوریگامی برای ایسوس چندان موفق نبود، اما تجربه گذشته ایسوس برای تولید تبلت بسیار مفید بود و اکنون ایسوس یکی از حرفه ای ترین ها در بازار تبلت ها است.

آس بود، 2007

آن را کوچک، ارزان و سبک وزن کرد (Eee PC). Eee PC یکی از موفق ترین محصولات ایسوس است. این کامپیوتر در سال 2007 وارد بازار شد و جوایز بسیاری را از آن خود کرد. این نوت بوک کوچک برای کاربران تازه وارد کامپیوتر طراحی شده بود که به تمام تجهیزات یک کامپیوتر کامل نیاز نداشتند و به دلیل کاربردهای اینترنت پسند آن، نت بوک نامیده شد. پذیرش انبوه این کامپیوتر باعث شد تا شرکت های دیگری مانند; لنوو، توشیبا، دل، ایسر و دیگران باید به ساخت چنین نوت بوک هایی روی بیاورند.

پس زمینه ایسوس، 2008

ایسوس کار بر روی دستگاه هایی با سیستم عامل اندروید را آغاز کرده است. یکی از دلایل موفقیت ایسوس، توزیع گسترده و مناسب در سطح جهانی است، به عنوان مثال شرکت ایسوس سالانه دو میلیون مادربرد و 150 هزار رایانه نوت بوک را به بازار جهانی ارسال می کند. همچنین ایسوس یک سری از نوت بوک های بامبو را معرفی کرد

ASUS Profile، 2009

ایسوس برنده چندین جایزه و گواهینامه بین المللی شد. علاوه بر این، برای دوازدهمین سال متوالی در بین 10 شرکت برتر فناوری اطلاعات قرار دارد. این شرکت بیش از 104000 کارمند دارد و با کمک یک تیم تحقیقاتی کارآمد و حرفه ای توانست بیش از 21 میلیارد دلار و سود بیش از 522 میلیون دلار در سال 2009 به دست آورد.

تاریخچه ایسوس، 2010 m

محصول جدید ایسوس با نام "EeePAD" ساخته شد که ویژگی های شگفت انگیزی دارد.

تاریخچه شرکت ایسوس، 2011

اولین دور تولید و عرضه لپ تاپ سه بعدی فرا رسید. ایسوس یکی از سه تولید کننده برتر لپ تاپ ایسوس است که در تولید لپ تاپ موفق بوده است و این شرکت مادربرد، کارت گرافیک، تجهیزات شبکه و کامپیوتر را ارائه می دهد.

برندهای ایسوس

گاهی برای نام گذاری این شرکت به جای ایسوس از کلمه ایسوس ای یای استفاده می کنند. شعاری که ایسوس به آن اعتقاد دارد. کیفیت و نوآوری از بزرگترین افتخارات این شرکت است. او در سال 2014، 4500 گواهینامه و جایزه دریافت کرد. محصولات این شرکت دارای با کیفیت ترین مواد بوده و پاسخگوی نیاز روز می باشد.

در حال حاضر ایسوس یکی از موفق ترین شرکت های کامپیوتری در تایوان است و برند ایسوس 10 برند برتر فناوری در آسیا است. میانگین فروش سالانه این شرکت 52 میلیون دستگاه است. ایسوس چهار دفتر در تایوان و سه دفتر در چین، مکزیک و جمهوری چک دارد.

برخی از عناوین کسب شده توسط ایسوس در تاریخ ایسوس عبارتند از:

رتبه دوم فروش لپ تاپ در اروپای غربی

این تبلت سومین تبلت اندرویدی پرفروش در جهان است

رتبه دوم فروش نوت بوک در چین

برای دستیابی به موقعیت شماره یک در فروش نوت بوک در جنوب شرقی آسیا

کسب رتبه اول فروش نوت بوک در اروپای مرکزی و شرقی