سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

متخصص قلب چیست؟

    نظر


متخصص قلب کیست؟

متخصص قلب یک متخصص پزشکی است که با مشکلات قلب و عروق خونی سروکار دارد. این بخش شامل تشخیص بالینی و درمان نقایص مادرزادی قلب، بیماری عروق کرونر، بیماری دریچه ای قلب، نارسایی قلبی و الکتروفیزیولوژی است. پزشک متخصص قلب و عروق خونی، متخصص قلب نامیده می شود. پزشکانی که در جراحی قلب تخصص دارند، متخصص قلب نامیده می شوند.

قلب

متخصصان قلب، پزشکانی هستند که وظیفه آنها تشخیص و درمان بیماری ها و بیماری های قلب و عروق خونی و سیستم قلبی عروقی است. همچنین اگر مشکلات جزئی دیگری در قلب خود دارید یا برای بررسی قلب و اطمینان از سلامت قلب خود می توانید به متخصص قلب مراجعه کنید. هنگامی که با بیماری های قلبی جدی مانند بیماری قلبی مواجه می شوید، بهتر است در اسرع وقت به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

بیماری قلبی یا بیماری عروقی معمولاً توسط یک پزشک تشخیص داده می شود که در صورت تشخیص، بلافاصله شما را به متخصص قلب ارجاع می دهد. متخصص قلب علائم و سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند و ممکن است آزمایش‌هایی را برای تشخیص بهتر تجویز کند. سپس او تصمیم می گیرد که آیا شرایط شما به گونه ای است که می تواند شما را خودش درمان کند یا شما را به پزشک دیگری معرفی کند. اگر متخصص قلب به شما دستور جراحی بدهد،

او یک جراح قلب و عروق است که در جراحی قلب، ریه و عروق خونی تخصص دارد. حتی اگر برای درمان به متخصص دیگری ارجاع شده اید، باز هم باید تحت نظر متخصص خود باشید و همیشه به او مراجعه کنید.

متخصص قلب 2

تخصص های مختلف روانشناسی

انواع مختلفی از متخصصین قلب وجود دارد که هر کدام در زمینه خاصی از بیماری قلبی تخصص دارند، از جمله:

متخصصان غیر تهاجمی قلب، بیماران را معاینه می کنند و پس از انجام مشاوره های لازم بیماری قلبی با بیمار، آزمایشات و معاینات لازم را تجویز می کنند. پس از مشخص شدن نتایج آزمایش، بهترین درمان ممکن از طریق دارو یا تغییر سبک زندگی به بیمار داده می شود. همچنین در صورت لزوم بیماران را به جراح قلب ارجاع می دهند.

متخصصان قلب بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر، نقص دریچه قلب یا بیماری شریان محیطی را درمان می کنند. این متخصصان قلب از روش هایی مانند آنژیوپلاستی (قرار دادن بالون در شریان)، استنت گذاری، برداشتن لخته های خون، ترمیم دریچه میترال قلب و محافظت از رگ های خونی در برابر آمبولی استفاده می کنند.

متخصصان قلب غیر مداخله ای نیز از تست ها و معاینات غیر تهاجمی استفاده می کنند. البته این گروه از متخصصان قلب می توانند از روش های تهاجمی مانند کاتتریزاسیون برای یافتن برخی بیماری های انسدادی عروقی استفاده کنند. در صورت مشاهده هرگونه انسداد در عروق، بیمار به متخصص قلب و عروق ارجاع داده می شود.

الکتروفیزیولوژیست ها، قلب و عروق یا متخصصان ریتم قلب با قرار دادن ضربان سازها و دفیبریلاتورها در زیر پوست بیمار، قدرت و منظم بودن ضربان قلب را تنظیم می کنند. متخصصان غیر تهاجمی قلب نیز از روش های غیر تهاجمی و داروهای لازم برای تنظیم ضربان قلب بیمار استفاده می کنند.

همچنین لازم به ذکر است که متخصصان قلب دیگری نیز در زمینه های مختلف بیماری قلبی فعالیت می کنند. این دسته از متخصصان قلب شامل جراحان قلب و جراحان قلب هستند. البته این دسته از جراحان را نمی توان دقیقاً متخصص قلب نامید، زیرا جراحان قلب و جراحان قفسه سینه بر خلاف متخصصین قلب که تخصصشان در زمینه بیماری های داخلی بود، در دوران دانشجویی برنامه داشتند، دوره های آموزشی جراحی را پشت سر گذاشتند. جراحان قلب و عروق بسیاری از جراحی های پیچیده و پیچیده مانند پیوند قلب و جراحی قلب باز را انجام می دهند.

قلب و عروق آنقدر رشته پیچیده است که اکثر متخصصان در زمینه های مختلف تخصص دارند. بیشتر متخصصان قلب، متخصصان بالینی هستند که در تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی تخصص دارند.

برخی از متخصصان قلب و عروق بالینی تخصص خاصی در زمینه بیماری قلبی کودکان دارند که وظیفه آنها تشخیص و درمان بیماری قلبی کودکان است.

در حالی که متخصصان بالینی فقط بزرگسالان را درمان می کنند، تخصص آنها درمان بزرگسالان است. متخصصان بالینی دیگر در زمینه های دیگری مانند قرار دادن بالون و قرار دادن باتری های فلب تخصص دارند.

بورسیه های قلب و عروق

در ایران متخصصین قلب دارای فلوشیپ های متعددی هستند که عبارتند از: فلوشیپ بین المللی قلب و عروق (ترمیم کاتتر قلب و عروق)، فلوشیپ بیماری های مادرزادی قلب بزرگسالان، فلوشیپ نارسایی قلبی، فلوشیپ پیس میکر و الکتروفیزیولوژیست، فلوشیپ اکوکاردیوگرافی، فلوشیپ بین المللی مطالعات قلب و عروق کودکان. از کاتتریزاسیون عروق در اندام های مختلف بدن مانند تفسیر آنژیوگرافی، تفسیر قلب، کلیه ها، مغز و عروق گوارشی استفاده شد.

این فلوشیپ در رشته های رادیولوژی، قلب و عروق، جراحی عروق، کلیه، مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، گوارش و جراحی عمومی با نام های Cardiointronsion، Neurointronsion، Gastrointrointronsion و Nephrointronsion انجام می شود.

تجهیزات تشخیصی قلب و عروق

1. EKG (الکتروکاردیوگرافی): EKG فعالیت الکتریکی قلب را ثبت می کند و نحوه کار قلب را نشان می دهد.

با ECG، شواهد حمله قلبی را می توان به طور قابل توجهی تعیین کرد.

این روش در دسترس و ارزان است اما مشکل این دستگاه این است که اطلاعات کلی را می دهد و با کمک نوار قلب نمی توانید به جزئیات نارسایی قلبی پی ببرید.

2. ریتم قلب هولتر: اگر فردی مشکل ریتم قلب داشته باشد، می توان از دستگاهی به نام ریتم قلب هولتر استفاده کرد.

این دستگاه قابل حمل است و برای مدت طولانی (24 ساعت یا بیشتر) به بیمار متصل می شود.

اگر آریتمی در زمان خاصی رخ دهد، با این دستگاه با دقت بیشتری شناسایی می شود.

3. اشعه ایکس قفسه سینه: این یک تصویر ساده از قفسه سینه است که در آن اندازه قلب، سایه قلب و بافت ریه و استخوان مشخص می شود. بررسی این ابزار نیز کلی است.

4. اکوکاردیوگرافی: برای تعیین وضعیت دریچه ها و حفره های قلب، عملکرد پمپاژ و نقایص مادرزادی قلب، متخصصان قلب از ابزاری به نام اکوکاردیوگرافی استفاده می کنند.

مکانیسم کار این دستگاه از سونوگرافی استفاده می کند. از مزایای این ابزار می توان به ایمنی (حتی برای زنان باردار) و قدرت تشخیص بالا اشاره کرد.

: از طریق قفسه سینه و مری (قلب پشت مری است و اسکوپ به مری وارد می شود تا قلب در فاصله کوتاهتر و دقیق تری بررسی شود).

این دستگاه می تواند جریان خون به قلب و انسداد رگ های خونی را کنترل کند.

5. تست ورزش: تست ورزش مانند EKG است با این تفاوت که بیمار روی تردمیل حرکت داده می شود و EKG ثبت می شود. روشی برای تشخیص لخته های خون استفاده می شود. کرونا مفید است. برای انجام این آزمایش یک ماده رادیواکتیو به بیمار تزریق می شود.

6. اسکن تالیوم: این ماده جذب قلب می شود و در صورت وجود مشکل در جریان خون و عملکرد عضلات قلب مشخص می شود.اسکن تالیم برای بیماران مبتلا به سکته قلبی و کاهش جریان خون به قلب استفاده می شود. ماهیچه ها

7. سی تی آنژیوگرافی: این یک نوع سی تی اسکن است که دقت بالایی دارد و می توان از آن برای تعیین موقعیت عروق کرونر کوچک استفاده کرد.

متخصص قلب 5

8. ام آر آی: دستگاه ام آر آی می تواند عروق، عملکرد، آناتومی و حفره قلب را به خوبی نشان دهد و به نظر می رسد بهترین روش برای تشخیص بیماری های قلبی در آینده باشد.

9. آنژیوگرافی: یکی از روش های تهاجمی معاینه قلب است، در روش آنژیوگرافی بیمار باید در بیمارستان بستری شود و یک کاتتر نازک از کشاله ران یا شریان بازو به قلب فرستاده شود و برای معاینه در عروق کرونر تزریق انجام شود. . قلب و عروق حفره. این دستگاه تشخیصی است اما در هنگام تشخیص و در صورت انسداد رگ ها می توان با قرار دادن بالون یا استنت (آنژیوپلاستی) رگ ها را باز کرد.

  مراجعه به سایت:  https://pezeshke-shahr.com/قلب-و-عروق/پزشک-متخصص-قلب-در-شیراز/