سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

پاکسازی پوست در جوانی


مراقبت از پوست برای همه به خصوص نوجوانان بسیار مهم است، زیرا تغییرات فیزیکی پوست را مستعد جوش و آکنه می کند. در این سن باید روش های سنتی مانند استفاده از صابون را فراموش کرد... به پوست آسیب می رساند و باعث خشکی پوست و آکنه بیشتر می شود. نوجوانان باید هر روز صبح صورت خود را به طور کامل و با دقت با صابون مناسب با نوع پوست خود بشویند، با آب گرم بشویند و هرگز از حوله برای خشک کردن صورت خود استفاده نکنند.

استفاده از مرطوب کننده بعد از شستن برای شاداب نگه داشتن پوست یک عنصر اصلی زیبایی دائمی است. قبل از خواب آلودگی های محیطی و لوازم آرایشی را باید با استفاده از پنبه و لوسیون مخصوص از صورت و اطراف چشم پاک کرد. حتی اگر لوسیون در دسترس نباشد، پنبه آغشته به روغن زیتون و فندق کمک خواهد کرد. برای پاک کردن لوازم آرایشی به یاد داشته باشید که نباید فقط به یک شستشوی ساده بسنده کنید.

پوست تمیز در نوجوانان

مراقبت از پوست در دوران نوجوانی تا نوجوانی

هیچ وقت برای مراقبت بیشتر از پوستتان دیر نیست. هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. اگر پوست شما آسیب دیده باشد و علائم قابل مشاهده پیری ظاهر شود، بازگرداندن جوانی و شادابی دشوار است. فیشال بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست است. در حالی که مراقبت از پوست در خانه سودمند است، اما فیشال‌ها دسترسی به محصولات حرفه‌ای و همچنین راهنمایی‌های تخصصی مراقبت از پوست را ارائه می‌دهند که می‌تواند متناسب با نوع پوست و نیازهای خاص مراقبت از پوست شما تنظیم شود. درمان پوست صورت بسته به سن می تواند متفاوت باشد. بزرگسالان نگران پیری پوست هستند - خشکی، پوسته پوسته شدن پوست و نوجوانان از علائم مشکلات پوستی مانند چربی اضافی، جوش های سرسیاه و آکنه رنج می برند. 80 درصد از نوجوانان از آکنه رنج می برند. اما داروهایی نیز وجود دارند که برای مشکلات پوستی نوجوانان طراحی شده اند و به آنها پاک کننده و فیشال صورت برای نوجوانان می گویند.

پاکسازی پوست و صورت چیست؟

فیشال یک رژیم مراقبت از پوست است که پوست صورت را بهبود می بخشد. صورت شامل پاکسازی منافذ پوست، از بین بردن سلول های مرده پوست و استفاده از ماسک برای درمان نواحی چالش برانگیز پوست از جمله آکنه، خشکی، پوست چرب و لک است.

 

اما آیا همه فیشال ها یکسان هستند؟

به طور خلاصه، پاسخ منفی است. مراقبت از صورت یک روش چند مرحله ای است که می تواند با نیازهای خاص پوست هر فرد سازگار شود. در حالی که ممکن است یک فرد بزرگسال برای جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر رسیدن، نیاز به حذف علائم مشهود استرس، خستگی و چین و چروک‌های صورت داشته باشد، نوجوانان به پاکسازی، مراقبت از صورت و پوست برای شادابی و تعادل نگاه می‌کنند. تغییرات هورمونی

تفاوت بین جوانان و بزرگسالان در چهره چیست؟

پوست صورت نوجوانان تفاوت چندانی با بزرگسالان ندارد. تفاوت اصلی این است که درمان هر گروه باید با مشکلات پوستی و سن افراد تطبیق داده شود. صورت، پاکسازی و مراقبت از پوست با بحث در مورد رژیم غذایی، رژیم مراقبت از پوست و هر نوع درمان فعلی پوست آغاز می شود. یک تکنسین خط صورت ممکن است در مورد نگرانی های پوستی نوجوانان نیز بپرسد. در این زمینه برای ارزیابی و آنالیز مناسب پوست می توانید ابتدا به متخصص پوست مراجعه کنید و سپس جلسات پاکسازی صورت و صورت را طبق نظر متخصص پوست شروع کنید (کلینیک فوق تخصصی جردن یکی از چندین کلینیک تخصصی پوست در کنار: بخش پوست و زیبایی است. زیر نظر متخصصین پوست با تجربه و مجرب و همچنین متخصص و دارای خط حرفه ای پاکسازی صورت و صورت). تکنسین صورت پس از آنالیز پوست، پوست را با محلول های پاک کننده مخصوص شستشو می دهد و از یک تونر و لایه برداری سبک برای کمک به شل شدن سلول های مرده روی سطح پوست استفاده می کند. مانند بسیاری از ماسک‌های صورت بزرگسالان، می‌توان از بخار برای لایه‌برداری پوست اضافی و باز کردن منافذ برای باز کردن منافذ و نرم کردن پوست استفاده کرد. پاکسازی و رفع گرفتگی منافذ پوست برای هر پوستی جوان ضروری است زیرا می تواند به بهبود فوری و قابل توجه پوست منجر شود. برای پوست های خشک می توان از ماسک مرطوب کننده و برای صورت های چرب از ماسک خاک رس استفاده کرد. بسته به وضعیت پوست، صورت یک نوجوان می تواند شامل بسیاری از ماسک ها، سرم ها، آنتی بیوتیک ها و درمان های آکنه باشد. مانند بسیاری از درمان های صورت، درمان با مرطوب کننده و ضد آفتاب با SPF مناسب تکمیل می شود.

شامل روش های صورت برای نوجوانان است

پوست را تمیز کنید و منافذ را باز کنید (از صابون مناسب پوست استفاده کنید و از بخار برای باز کردن منافذ استفاده کنید)

در صورت وجود، جوش های سرسیاه را تمیز و تخلیه کنید

برداشتن نور برای از بین بردن آکنه زیر جلدی

برای زیبایی پوست از ماسک متناسب با بافت پوست استفاده کنید

در نهایت از یک مرطوب کننده سبک و ضد آفتاب استفاده کنید

چه چیزی پوست نوجوان را با پوست بزرگسال متفاوت می کند؟

برای درک واقعی مزایای مراقبت عالی از پوست برای صورت جوان، ابتدا باید تفاوت اساسی بین پوست صورت جوان و بالغ را درک کنید. وقتی کودک به بزرگسالی می رسد، بدن او دستخوش تغییرات زیادی می شود. این انتقال از کودکی به نوجوانی یکی از چشمگیرترین تغییرات پوستی است که می تواند رخ دهد. همانطور که ساختار پوست تغییر می کند، نوجوانان با مسائل مراقبت از پوست جدید روبرو می شوند. این تغییرات ممکن است به دلیل افزایش هورمون ها باشد. پوست یک نوجوان شروع به تولید چربی و عرق بیشتری نسبت به قبل می کند. تجمع بیش از حد روغن و عرق می تواند محصولات آرایشی را در سلول های پوست به دام بیندازد. این به نوبه خود منجر به مسدود شدن منافذ و افزایش جوش های آکنه می شود. اگرچه تغییرات هورمونی عامل اصلی آکنه در نوجوانان است، اما بزرگسالان نیز از این بیماری مستثنی نیستند. افراد مسن به خصوص خانم های مسن دچار تغییرات هورمونی می شوند که روی پوست آنها تاثیر می گذارد، اما میزان بازسازی و ترمیم سلول های پیر و بالغ پوست در سالمندان کمتر است و با میزان ترمیم پوست جوان برابری نمی کند. .

 

 

پاکسازی پوست نوجوانان

پاکسازی حرفه ای با معاینه و ارزیابی پوست برای تعیین نوع و بافت پوست و ارزیابی مشکلات فعلی پوست آغاز می شود. یک آنالیز حرفه ای پوست معمولا در پاکسازی صورت برای افراد جوان انجام می شود تا مشکلات پوستی افراد مشخص شود. پس از آن، پوست لایه برداری می شود تا برای پاکسازی عمیق و کامل منافذ آماده شود. ماسک مناسب با توجه به نیازهای هر پوست استفاده می شود. بسیار مهم است که مطمئن شوید محصولاتی که روی پوست حساس جوان قرار می گیرند مضر نیستند. در نهایت از لوسیون بدون چربی و ضد آفتاب استفاده می شود. پوست جوان به تنهایی رطوبت کافی را تامین می کند، بنابراین استفاده از مرطوب کننده های قوی برای پوست های جوان توصیه نمی شود.

فواید پاکسازی پوست نوجوانان

در اینجا برخی از فواید فیشال صورت برای نوجوانان آورده شده است:

یک لایه بردار حرفه ای می تواند به نوجوانان کمک کند تا نوع پوست خود را تعیین کنند و به آنها در مورد نیازهای خاص پوست خود آموزش دهد. پاک کننده های فعال و آموزش دیده صورت به محصولات حرفه ای دسترسی دارند که می توانند به درمان آکنه های سرسخت و سایر بیماری های جدی پوستی کمک کنند. انجام منظم صورت در یک اسپا یا کلینیک پوست با مجموعه ای از فیشال های حرفه ای (مانند کلینیک فوق تخصصی جردن) به نوجوانان و بزرگسالان جوان کمک می کند تا از پوست خود در برابر جوش ها محافظت کنند و خطر ایجاد اسکار آکنه را کاهش دهند. چهره های جوان می توانند با بهبود سلامت و ظاهر پوست خود به افزایش اعتماد به نفس و رضایت از چهره کمک کنند، به خصوص برای افرادی که با آکنه سر و کار دارند. بسیاری از نوجوانان به دلیل رشد و تغییرات هورمونی دچار تغییرات بالینی مداوم می شوند و نسبت به چهره و بدن خود احساس نارضایتی متوسطی دارند. مراقبت منظم از پوست - ترکیبی از تمیز کردن صورت و حرفه ای و نظافت منزل باعث می شود پوست سالم تر، شاداب تر و روشن تر شود و نوجوانان و بزرگسالان جوان از چهره و ظاهر خود احساس بهتر و رضایت خاطر داشته باشند.

نظافت منظم هفتگی را فراموش نکنید

پاکسازی گام مهمی در زیبایی و سلامت پوست است زیرا چربی اضافی تجمع یافته روی پوست را از بین می برد و از گسترش باکتری ها جلوگیری می کند. بهترین توصیه ژل آنتی باکتریال است، البته افرادی که پوست شدید دارند باید از پوست پاک کننده مناسب استفاده کنند. این لوسیون ها سبوم منافذ پوست را از بین می برند و از ایجاد جوش های جدید جلوگیری می کنند، در واقع جوانان این گروه باید از شستن صورت خود با آب داغ خودداری کنند زیرا غدد چربی تحریک شده و چربی بیشتری تولید می کنند.

البته باید توجه داشت که تمیز کردن پوست به این روش بیش از 2-1 بار در هفته توصیه نمی شود. از جمله محصولات طبیعی که می تواند برای نوجوانان با روال اولیه بهداشت و مراقبت از پوست مفید باشد، می توان به روغن های گیاهی مانند فندق، زیتون، نارگیل و ژل آلوئه ورا اشاره کرد.

از شر آکنه روی پوست خلاص شوید

جوش ها را حل نکنید زیرا می توانند پوست را ملتهب کنند، باکتری ها را روی سطح باقی بگذارند و مشکل را بدتر کنند. اگر همچنان سعی می کنید آن را بیرون بیاورید، انگشت خود را دور جوش فشار ندهید. . محل جوش را با 2 حوله کاغذی تمیز به آرامی پاک کنید. سپس از محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید تا احتمال آلودگی کاهش یابد. یک راه بهتر برای درمان آکنه روی پوست، مراجعه به کلینیک متخصص پوست و تجویز محصولات مناسب برای کاهش ظاهر آکنه های ناخوشایند است.

توصیه های ویژه برای حفظ سلامت پوست در سنین نوجوانی

ورزش های منظم جریان خون را تسریع و بهبود می بخشد که تاثیر مثبتی بر شادابی پوست خواهد داشت. علاوه بر این، ورزش باعث کاهش استرس و کاهش وزن در نتیجه می شود. در واقع کورتیزول یا هورمون استرس بر بدن تأثیر می گذارد و تولید هورمون های آندروژن را تحریک می کند. این هورمون های مردانه همچنین باعث افزایش تولید سبوم می شوند که به ظاهر بدن منجر می شود. به همین دلیل ورزش به خصوص در سال جاری اثر محافظتی خوبی دارد.

از نظر تغذیه ای به دلیل تغییراتی که در دوران بلوغ ایجاد می شود و تاثیر آن بر روی پوست، خوردن فست فود و شکلات توصیه نمی شود. همچنین آرد تصفیه شده، خمیر آماده، برنج سفید و .... برای جلوگیری از اثرات نامطلوب غذاهای با شاخص گلیسمی بالا، بهتر است غلات کامل و برنج قهوه ای را در رژیم غذایی خود بگنجانید. رژیم غذایی کم میوه و سبزیجات، شکر و ماهی های چرب برای زیبایی پوست نوجوانان بسیار مفید است.

پاکسازی پوست یک حرکت فمینیستی نیست!

دورانی که مردان فقط صورت خود را با یک صابون معمولی می شویند، گذشته است. امروزه بررسی های مختلف تایید می کند که مراقبت از پوست و استفاده از محصولات مناسب تنها یک توصیه به خانم ها نیست و آقایان نیز باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند. در این راستا پاکسازی یکی از مهم ترین توصیه ها است زیرا پوست مردان در تماس با آلاینده های محیطی، گرد و غبار و مواد شیمیایی ناشی از فعالیت های مختلف است. البته این اصول دقیقاً مشابه زنان نیست زیرا ساختار پوست مردان ویژگی هایی دارد که ابتدا باید آن ها را شناخت.

ادامه نوشته: آموزشگاه فیشیال پوست در تهران دکتر حبشی