سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ابزار چیست؟ + نحوه انتخاب دستگاه مناسب برای قرار دادن را مشاهده


ایمپلنت دندان مطمئن ترین راه حل برای جایگزینی دندان و نتیجه آخرین تحقیقات و فناوری است. کاشت ایمپلنت دندان در فک روش سخت تری است که هیچ عارضه ای ندارد. ایمپلنت دندان تا پایان عمر نقش دندان های شیری را برای بیمار ایفا می کند که در بین روش های مختلف جایگزینی ریشه به عنوان جایگزینی کامل محسوب می شود. اکنون فیکسچر ایمپلنت نقش بسیار مهمی در ایمپلنت دندان دارد. براکت ایمپلنت برای کاشت و کاشت دندانی استفاده می شود که به عنوان ریشه دندان در استخوان فک استفاده می شود و جایگزین ریشه دندان افتاده و به خوبی از دندان جایگزین شما حمایت می کند.



فیکساسیون ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت انکرینگ یکی از مهم ترین و مهم ترین عناصر ایمپلنت است که در سال های اخیر به صورت میخی طراحی شده است که امروزه به صورت پیچی می باشد. این قطعه از آلیاژ تیتانیوم در سایزهای مختلف ساخته شده و کاملاً با بدنه مطابقت دارد. علاوه بر سازگاری با بدنه، دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری از جمله مقاومت بالا در برابر خوردگی، شکست و شرایط ترمودینامیکی است. در واقع به دلیل تماس مستقیم نگهدارنده با فک و روده و اهمیت آن از دستگاه های CNC با دقت بالا استفاده می شود.

ایمپلنت ها در زیر لثه و داخل استخوان فک قرار می گیرند و نامرئی هستند. اهمیت آداپتور در این است که بدون آن، ورودی معنایی ندارد. در واقع، آداپتور استحکام طولانی مدت و مقاومت در برابر قرار دادن را تضمین می کند.


کاربرد فیکسچر در ایمپلنت چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، دستگاه یک عنصر بسیار مهم در ترمیم دندان ها محسوب می شود و می توان گفت که نقش ریشه پروتز را ایفا می کند. در واقع این قسمت در ساختار فک ادغام شده و سایر قسمت ها را به خود متصل می کند. در مرحله اول پس از بی حسی ناحیه مورد نظر با بی حسی موضعی، دندانپزشک یا جراح دهان سوراخ کوچکی در فک بیمار ایجاد کرده و دستگاه را با توجه به اندازه، طول و ضخامت مورد نیاز قرار می دهد.

پس از آن با پیچ کاور روی آن را می پوشاند و آدامس را روی آن بخیه می زند. به طور کلی زمان بهینه برای جوش دادن فیکسچر به فک برای فک بالا و فک پایین به ترتیب 5 و 3 ماه خواهد بود. البته این زمان تا حد زیادی به جوشکاری فیکسچر به بافت استخوانی بستگی دارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله رنگ مشکی ارتودنسی را مطالعه کنید.



چگونه ایمپلنت مناسب را انتخاب کنیم؟

یک اصل کلیدی در انتخاب دستگاه مناسب این است که جراح ابتدا باید بتواند پروتز قرار داده شده را تجسم کند و در واقع از همان ابتدا پروتز نهایی طراحی و نامگذاری شود. این پروتز است. . چند دندان از دست رفته است

سپس باید میزان تراکم استخوان در محل بالقوه کاشت ایمپلنت بررسی و در مرحله نهایی اندازه ایمپلنت مشخص شود. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که تعیین صحیح نوع و اندازه فیکسچرهای ایمپلنت بیشترین تاثیر را در موفقیت جراحی ایمپلنت دارد.

انتخاب اندازه مناسب ایمپلنت بسیار مهم است و عدم انتخاب صحیح آن می تواند موفقیت درمان بیمار را تحت الشعاع قرار دهد. وقتی صحبت از اندازه های مختلف اتصال ایمپلنت به میان می آید، باید در نظر داشته باشید که اتصالات ایمپلنت از نظر قطر و طول متفاوت است.

در مورد طول پلانجر ایمپلنت باید گفت که پزشک با استفاده از تصویر اشعه ایکس و معاینه کامل بیمار، اندازه بهینه پلانجر ایمپلنت را انتخاب می کند. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که در نواحی با تراکم استخوان کم، جراح ممکن است از کفش های بلندتر برای ایجاد ثبات در تراکم استخوان پایین استفاده کند.



یک سیستم نصب معمولی چیست؟

این پیچ سازگار با بدنه در اندازه های مختلف بر اساس قطر، طول و شکل عرضه می شود و دارای ویژگی های زیر است:

- پوشاندن دستگاه: پوشاندن دستگاه یکی از روش های موثر برای افزایش بازسازی استخوان، پوشاندن سطح دستگاه با مواد مخصوص می باشد.

- مشخصات سطح: ساختار سطحی این قسمت سطح اتصال بین ایمپلنت و سطح استخوان را ثابت نگه می دارد. به طور کلی، سطح فلزی فیکسچر کاملا صاف است یا دارای بافت پوششی برای مرتب نگه داشتن سطح میکروسکوپی است.

- ساختار ثابت: به طور عمده از تیتانیوم برای ایجاد تثبیت ساخته شده است. گاهی اوقات این ماده تیتانیوم خالص است و در برخی موارد فلزات دیگری مانند آلومینیوم با آن ترکیب می شود تا مقاومت و استحکام قطعه افزایش یابد.



چگونه فیکوس را کاشت و از آن استفاده کرد؟

جراح دندانپزشک پس از بررسی بی حسی موضعی با تزریق بی حسی، ابتدا استخوان را مته می کند، سوراخ کوچکی در سینوس ماگزیلاری بیمار ایجاد می کند و فیکسچری ایجاد می کند که از نظر اندازه، طول و ضخامت با فک بیمار متناسب باشد. . پس از اینکه جراح سوراخ کوچکی در استخوان فک شما ایجاد کرد، یک پیچ کوچک و محکم در استخوان قرار می‌گیرد.

اباتمنت ایمپلنت به عنوان ریشه یا پایه ایمپلنت شما عمل می کند و در واقع مانند ریشه دندان اصلی شما عمل می کند. با این حال، این ریشه ها باقی نمانده است.

پس از قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک، باید منتظر بمانید تا استخوان فک در طی فرآیند با پایه خود ایمپلنت یکپارچه شود. فرآیندی که در آن دستگاه بافت استخوانی فک را احاطه می کند، ادغام مواد ایمپلنت نامیده می شود.


بعد از فیکس کردن فیکساتور چه مراقبت هایی باید انجام شود؟

پس از اینکه دندانپزشک فیکسچر را قرار داد، فرد باید مراقب باشد تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کند:

- شستشوی بخیه ها: پس از عمل باید دندان ها را به آرامی و اطراف بخیه ها شسته و از محلول آب گرم و نمک استفاده کرد.

استفاده از آنتی بیوتیک ها: پس از گذاشتن ریتینر و جابجایی لثه، عفونت دندان ایجاد می شود و برای جلوگیری از این امر باید طبق دستور دندانپزشک آنتی بیوتیک مصرف شود.

- پرهیز از فعالیت های شدید: اگر فردی به فعالیت های سنگین بپردازد، فشار زیادی وارد می شود و بخیه های لثه باز می شود و خونریزی می کند. بنابراین برای تسریع بهبودی بهتر است چند روز از فعالیت های سنگین خودداری شود و بیمار استراحت کافی داشته باشد.



هزینه کشت دائمی چقدر است؟

به طور کلی هزینه های لازم مربوط به خرید فیکسچر ایمپلنت بسته به پارامترهای مختلف از جمله پوشش های استفاده شده در سطح فیکسچر، مواد آلیاژی به کار رفته در ساخت این قطعه، ابعاد و اندازه های این قطعه می باشد. کاملا متفاوت. امروزه اکثر فیکسچرهایی که توسط شرکت های مختلف تجهیزات دندانپزشکی طراحی و تولید می شوند با ساختاری غیر مسطح پوشانده می شوند و برای افزایش و بهبود اتصال فیکسچر به بافت استخوان فک با غلاف پوشانده می شوند و طول استخوان فک را کاهش می دهد. فرآیند جوشکاری آنها تکه تکه فرسوده خواهند شد.


اخرین حرف

در این مقاله با طعمه آشنا می شوید. همچنین نحوه انتخاب و ویژگی های آن را یاد گرفتید. اگر سوال یا نظری دارید در نظرات بنویسید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.


 منبع:https://realtimedentist.com/1399/02/دندانپزشک-خوب-در-شیراز-لیست-بهترین-دند/