سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

پاکسازی پوست به چه معناست؟

    نظر

لایه برداری همانطور که از نام آن پیداست به معنای پاکسازی پوست از هرگونه چربی اضافی و آلودگی های سطح پوست است. همانطور که می دانید راز داشتن پوستی سالم و جوان، مراقبت از آن و مراقبت منظم از آن است. از آنجایی که پوست صورت آسیب پذیرترین و قابل مشاهده ترین قسمت بدن هر فرد است، تغییرات نیز به وضوح قابل مشاهده است. بسیاری از این تغییرات به دلیل از دست دادن پروتئین های کلاژن و الاستین در پوست است.

پوست کدر، لکه های قهوه ای، لک، جای جوش، آکنه و سایر مشکلات پوستی که به مرور زمان روی پوست ایجاد می شود. همچنین مشکلات پوستی ناشی از صنعتی شدن زندگی انسان، آلودگی های شهری و همچنین نازک شدن لایه اوزون، اشعه های مضر، اثرات منفی بسیاری مانند لکه ها، لکه های پوستی، چین و چروک، کراتوزهای خورشیدی و .... پوست اعمال می شود. هر چه جوانتر تکنیک های روشن کننده پوست را شروع کنید، نتایج بهتر و موثرتر خواهد بود.

پاکسازی پوست چگونه عمل می کند؟

 

در واقع پاکسازی پوست از بین بردن سلول های مرده روی اپیدرم (اپیدرم) است که شامل لکه ها، آکنه و جوش است. پاکسازی پوست به رفع مشکلات و عوارض پوستی مانند چین و چروک، اسکار، رطوبت پوست، فقدان منافذ باز و غیره کمک می کند. این به پوست اجازه می دهد تا به یکپارچگی و شفافیت خود بازگردد.

 

هدف از تمیز کردن پوست

1- حذف لایه سطحی پوست از سلول های مرده

این روش ابتدا سطح پوست حاوی سلول های مرده پوست را تمیز می کند، البته لازم به ذکر است که اگر به درستی و حرفه ای انجام نشود باعث التهاب پوست و بسیاری از عواقب دیگر می شود.

2- چربی و آلودگی اضافی پوست را از بین می برد

در مورد چربی پوست باید گفت که تا حدودی برای پوست لازم و مفید است اما چربی اضافی مزاحم است و با روش های پاکسازی پوست برطرف می شود. پوست دارای چربی های طبیعی است که از تبخیر بیش از حد آب از سطح پوست و خشکی آن جلوگیری می کند. اما روغن‌های اضافی روی پوست همراه با اکسیژن هوا باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه در منافذ پوست می‌شود که منجر به عواقب منفی باز شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه و بزرگ شدن آن می‌شود.

در نتیجه پاکسازی پوست با از بین بردن چربی و آلودگی های اضافی پوست می تواند بسیاری از مشکلات پوستی و پیری زودرس را برطرف کند.

3. تسریع خون رسانی، آبرسانی، ویتامینه شدن و تغذیه لازم برای پوست

برای دستیابی به این اهداف در پالایش؛ ماساژ با استفاده از تکنیک‌هایی مانند ماساژ پوست و رایحه‌درمانی می‌تواند به تسکین و آرامش پوست کمک کند، زیرا هر دو روش جریان خون را بهبود می‌بخشند و در نتیجه خون رسانی را بهبود می‌بخشند. بخور پوست به آبرسانی کمک می کند. دود منافذ پوست را باز می کند و ماسک را برای جذب بهتر ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست آماده می کند.

 

انواع پاکسازی پوست

برای مراقبت از پوست و جلوگیری از بسیاری از مشکلات پوستی می توانید در منزل با مواد طبیعی پوست خود را به صورت سطحی تمیز کنید. البته با توجه به مواردی که در نظافت منزل باید در نظر گرفت. از این میان می توان به نکات زیر اشاره کرد:

مطمئن شوید که ابزار و لوازم جانبی مناسب با نوع پوست خود را خریداری می کنید

بسته به نوع پوست، پوست خود را با شیر پاک کننده یا محلول های پایه آب یا ژل های شستشو تمیز و شستشو دهید، سپس از ماسک های ساخته شده از مرکبات و سبزیجات آماده یا طبیعی استفاده کنید، پس از هر بار پاکسازی باید از کرم مرطوب کننده استفاده شود.

اما مکان دیگری که پاکسازی پوست یکی از خدمات مهم آنهاست، آرایشگاه است. متخصص پوست

آرایشگاه ها نیز برای پاکسازی پوست از روش هایی مانند ماساژ و بخور برای آبرسانی و بهبود خون رسانی به پوست، از بین بردن سلول های مرده با لایه بردار و اسکراب، تمیز کردن پوست با مواد شوینده و لایه بردار مناسب، استفاده از ماسک، کرم و لوسیون مناسب استفاده می کنند. و برای آبرسانی و ویتامینه کردن پوست مفید است.

 

مراحل پاکسازی پوست در کلینیک ها عبارتند از:

برای شستشو و تمیز کردن پوست از تجهیزات مناسب و حرفه ای استفاده کنید

پاکسازی و از بین بردن سلول های مرده پوست با روش های مناسب صورت

ماساژ پوست برای بهبود گردش خون با تکنیک های خاص و حرفه ای

از مرطوب کننده ها، روشن کننده ها، ماسک های مناسب برای پوست عزیزانتان استفاده کنید

 

فواید پاکسازی پوست

مناسب برای انواع پوست، بسته به نوع پوست فرد مورد علاقه خود بهترین و مناسب ترین روش پاکسازی را برای خود انتخاب خواهید کرد.

پاکسازی پوست از ایجاد آکنه (اسکار) جلوگیری می کند، منافذ پوست را کاهش می دهد و از پیری جلوگیری می کند.

دانه های سر سیاه را از بین ببرید

ماساژ صورت باعث افزایش جریان خون در زیر پوست می شود.

با مرطوب کردن پوست باعث افزایش رطوبت می شود و به لایه بیرونی پوست می رسد.

باعث می شود مواد و مواد معدنی اکسیژن دار به سطح درم پوست نفوذ کنند (درم لایه داخلی است که زیر سطح پوست قرار دارد و حاوی کلاژن است).

در مورد پوست خشک با آبرسانی از خشکی و ایجاد چین و چروک و پیری پوست جلوگیری می کند.

رفع تغییر رنگ پوست ناشی از نور خورشید و مواد آرایشی

تمیز کردن پوست باعث زیبایی، شادابی و تمیزی پوست می شود.

از دیگر فواید آن تمیز کردن پوست است

زمانی برای استراحت یا بهبودی وجود ندارد.

هزینه آن نسبت به سایر درمان های پوستی کمتر است

با استفاده از روش های مختلف پاکسازی پوست می توان از بسیاری از مشکلات پوستی پیشگیری کرد.

اثر بلافاصله قابل توجه است.

ایمنی و پایداری بالا و خطرات بسیار کم در نظافت بالینی پزشکان خاص

خطرات و عوارض پاکسازی صورت 

 

https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/

 

اگر پاکسازی پوست در کلینیک های معتبر با متخصصین پوست و زیبایی انجام شود خطری ندارد اما اگر توسط افرادی که مهارت و تجربه کافی ندارند انجام شود قطعاً عواقبی دارد از جمله خطراتی که ذکر شد. . به شرح زیر: 

قرمزی، تورم، زخم، اسکار

رشد باکتری ها بر روی پوست و انتقال بیماری ها به دلیل استفاده از ابزار و وسایلی که ایمن نیستند

هزینه و ماندگاری پاک کننده پوست

یکی از مزایای استفاده از این روش ارزان بودن آن است و بسته به جایی که انجام می شود، به دلیل رشد و تغییر مداوم پوست، ماندگاری آن برای همیشه باقی نمی ماند. تمیز کردن باید به طور منظم انجام شود تا پوست عزیزان شما از هر گونه مشکلی در امان بماند.