سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

8 ویژگی مهمی که باید بخشی از وب سایت شما باشد

    نظر


2 الزامات اساسی که وب سایت شما باید رعایت کند
قبل از اینکه به ویژگی های یک وب سایت خوب بپردازیم، ابتدا باید دو جنبه کلیدی طراحی وب سایت را بررسی کنیم. تمامی نکات و اصول مهم طراحی سایت را می توان زیر مجموعه این دو دانست.

توجه به این موارد یک سایت عالی ایجاد می کند که می تواند بازدهی عالی را به شما بدهد... و عدم توجه به آنها یک سایت ضعیف و فراموش شدنی است. اما این دو جنبه از طراحی سایت چیست؟

تجربه کاربری اولین هدف وب سایت شما ارائه یک تجربه کاربری خوب (به اصطلاح UX) است. من فکر می کنم پیدا کردن معنی این کلمه دشوار نیست. این عبارت به احساس و تجربه کاربری سایت شما اشاره دارد.

باید از دید کاربر به وب سایت خود نگاه کنید و تجربه ای خوشایند ایجاد کنید. به عنوان مثال اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند به راحتی از سایت شما استفاده کنند، دسترسی به قسمت های مهم سایت آسان است، تمام متن ها واضح و قابل درک است، سایت شما خوب به نظر می رسد و ...

بسیاری از نکات این مقاله بخشی از یک تجربه کاربری خوب است.

سئو نباید گیج کننده باشد! معنای این کلمه چندان عجیب نیست. سئو به این معنی است که سایت خود را طوری ساختار می دهید که در گوگل (و سایر موتورهای جستجو) رتبه بالایی داشته باشد. این کلمه به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد.

روزانه میلیون ها جستجو در اینترنت انجام می شود که بخش قابل توجهی از آن از طریق گوگل است. این جستجوها بسیار متفاوت هستند و مطمئناً برخی از آنها در زمینه کاری شما هستند. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه اینترنتی موبایل دارید، شخصی که عبارت «خرید موبایل» را جستجو می کند، قطعا یک کاربر ایده آل برای شماست.

در واقع، فهرست کردن در گوگل می تواند یک راه عالی برای افزایش ترافیک و فروش به وب سایت شما باشد. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد ابتدا سایت شما باید تمام استانداردها و اصولی را که برای موتورهای جستجو مهم است رعایت کند. بسیاری از نکات زیر می تواند بر رتبه بندی سئو یا گوگل شما تأثیر بگذارد.

همانطور که دیدیم، طراحی سایت خوب نیازمند توجه کاربران و موتورهای جستجو است. اما فکر نکنید که این دو چیز متفاوت هستند. در واقع، هرچه سایت شما برای کاربران بهتر باشد، طبیعتاً رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت. در واقع تمامی نکات زیر مستقیماً بر هر دوی این موضوعات تأثیر می گذارد.

6 ویژگی و نکته مهم برای طراحی وب سایت

اکنون که دو هدف اساسی در طراحی وب سایت وجود دارد، بیایید در مورد ویژگی ها و امکانات یک وب سایت عالی بیشتر صحبت کنیم و ببینیم هنگام طراحی وب سایت به چه نکاتی باید توجه کنید. پیروی از این نکات و دستورالعمل های ساخت وب سایت باعث می شود وب سایت شما تأثیر بسیار بهتری بر مخاطبان شما داشته باشد و رتبه بهتری در گوگل کسب کند.

سرعت بالای وب سایت (سرعت صفحه)

خود را به جای کاربرانی که از وب سایت شما استفاده می کنند قرار دهید. آنها جاسوسانی هستند که معنی انتظار را نمی دانند و فقط به یک چیز اهمیت می دهند. محتوای مورد نظر را در یک ثانیه دریافت کنید! البته وقتی کاربران باید مدت زیادی منتظر بمانند تا وب سایت شما ظاهر شود، هیچ شانسی وجود ندارد که سایت شما را ببندند و به وب سایت دیگری بروند. این نیز مستقیماً بر رتبه وب سایت شما در گوگل تأثیر می گذارد.

مقاله کاملی در مورد سرعت وب سایت و اهمیت آن منتشر کرده ایم. این مقاله می تواند اهمیت یک وب سایت سریع را توضیح دهد و به شما یاد دهد که چگونه سرعت وب سایت خود را اندازه گیری کنید.

ریسپانسیو بودن یا ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو به این معنی است که وب سایت شما با تمام اندازه های صفحه نمایش (کامپیوتر، تبلت و موبایل) سازگار است. این ویژگی دسترسی به وب‌سایت شما را برای هر کسی با هر دستگاهی آسان می‌کند. آموزش طراحی سایت ژاکت آکادمی

در سال 2015، گوگل اعلام کرد که جستجوهای موبایلی بیش از 50 درصد از کل جستجوهای گوگل را تشکیل می دهند. در مورد سایت شما هم همینطور. این بدان معناست که اکثر مشتریان شما از طریق تلفن به شما مراجعه می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که سایت خود را موبایل پسند کنید. البته مشکل فقط کاربران نیستند. هنگامی که کاربر از طریق گوشی در گوگل جستجو می کند، سایت های واکنش گرا بهترین رتبه را خواهند داشت زیرا استفاده از آنها برای کاربر روی گوشی آسان تر است. بنابراین ریسپانسیو بودن بر ترافیک سایت شما از گوگل تاثیر می گذارد.

در این مقاله، ریسپانسیو چیست و چرا اهمیت دارد، به طور کامل در مورد واکنش پذیری صحبت کرده ایم و راه های بررسی ریسپانسیو بودن وب سایت را به شما می گوییم.

یک سایت پویا

پویایی وب سایت یکی از مفاهیم اساسی طراحی وب سایت است که دانستن آن بسیار مهم است. وقتی سایت شما پویا باشد، قسمت های مختلف آن به هم مرتبط می شوند. یعنی به عنوان مثال وقتی شما یک مقاله جدید در وبلاگ خود منتشر می کنید، این مقاله در صفحه اصلی سایت شما نیز نمایش داده می شود.

هرچه وب سایت شما پویاتر باشد، توسعه آن آسان تر است. و اگر سایت Zhaket شما ثابت است (نه پویا)، افزودن ویژگی های جدید، وبلاگ ها و غیره به این آسانی نخواهد بود. بنابراین، در عمل، وب سایت شما مفیدتر از یک معرفی ساده نخواهد بود.

البته باید بدانید که مفهوم وب سایت استاتیک و تفاوت آن با وب سایت داینامیک را در مقاله مفصل تری به طور کامل توضیح داده ایم. توصیه می کنیم برای درک بهتر موضوع به این مقاله مراجعه کنید.

امکان وبلاگ نویسی در سایت

محتوا بخش مهمی از دنیای اینترنت است. اگر وب سایت شما دارای محتوای آموزشی در مورد کسب و کار شما باشد، کاربران راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد. اما برای انتشار مقالات در سایت خود نیاز دارید که سایت شما از وبلاگ نویسی پشتیبانی کند. بنابراین اگر می خواهید در دنیای اینترنت حضوری جدی داشته باشید و فقط خود را معرفی نکنید، مطمئن شوید که وب سایت شما دارای یک وبلاگ است.

طراحی سایت (رابط کاربری)

ظاهر سایت شما بسیار مهم است. ظاهر اولین چیزی است که توجه کاربران را به خود جلب می کند و می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین، ارزش توجه ویژه را دارد.

فرض کنید وقتی وارد خانه می شوید مجذوب نحوه دکوراسیون آن، دکوراسیون داخلی می شوید و نمی خواهید از خانه خارج شوید. وب سایت مشابه است. اگر ظاهر وب سایت را دوست دارید و طراحی گرافیکی آن را دوست دارید، به این معنی است که زمان بیشتری را برای آن صرف خواهید کرد. ظاهر و ظاهر یک وب سایت به عنوان رابط کاربری (یا UI) نیز شناخته می شود.