سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ارز دیجیتال چیست؟ (همه چیز درباره ارزهای دیجیتال)

    نظر


این روزها مدام در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می شود. اما با وجود شهرتی که به دست آورده‌اند، بسیاری از مردم هنوز واقعاً نمی‌دانند که رمزارز یا ارز دیجیتال به چه معناست و این ارزها در دنیای امروز چه کاربردهایی دارند.

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال در واقع ارزهایی هستند که با استفاده از پروتکل های رمزگذاری شده برای کاهش تقلب و جلوگیری از جعل و تقلب ایجاد می شوند.مهم ترین ویژگی ارز دیجیتال عدم تمرکز است. این بدان معناست که تحت نظارت و کنترل هیچ نهاد، سازمان یا دولتی نیست.

در نتیجه، هیچ خبری مبنی بر دخالت دولت در مدیریت و ارتقای پروژه ها در شبکه بلاک چین منتشر نشده است. شبکه بلاک چین یک شبکه گسترده از مبادلات ارز دیجیتال است.

ارزهای دیجیتال را می توان برای تراکنش های مالی مختلف از نقاط مختلف جهان استفاده کرد. کلیدهای عمومی و خصوصی برای انجام هر تراکنش با ارز دیجیتال در یک پلت فرم گسترده مورد نیاز است.

این کلیدها امنیت فعالیت های مربوط به ارزهای دیجیتال دیجیتال را افزایش می دهند. در واقع، عملیات تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتال با استفاده از فرآیندهای رمزگذاری مسیر تراکنش انجام می شود.

در روش های قبلی که در مقایسه با تراکنش های ارز دیجیتال و بلاک چین سنتی تلقی می شوند، پول زیادی به عنوان کارمزد انتقال سکه و تراکنش های موسسات مالی و بین بانکی جمع آوری می شود. اما انجام عملیات مختلف با ارز دیجیتال دیگر چنین مشکلی ندارد. یعنی تراکنش های مالی با کارمزد بسیار پایین امکان پذیر است.

ارز دیجیتال در ایران

اگر می‌خواهید روی تماس با بیت ارز های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید یا به جای ریال، تراکنش‌های مالی خود را با استفاده از ارز دیجیتال انجام دهید، خبرهای خوبی برای شما داریم. ایران یکی از کشورهایی است که استفاده از ارز دیجیتال در آن مجاز و رایج است، بنابراین می‌توانید بدون هیچ مشکلی پول مورد نیاز خود را از صرافی‌های کشور خریداری کنید و با ذخیره آن در یک کیف پول امن، تراکنش‌های خود را تکمیل کنید و به استفاده از ارز دیجیتال ادامه دهید. بنابراین می توانید بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، بیت کوین کش (BCH)، EOS، لایت کوین (LTC)، استلار لومن (XLM)، ارز دیجیتال کاردانو و تتر (USDT) را خریداری کنید. . این ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری در تراکنش های مالی شما و یا در ایران. به تازگی ارز دیجیتال ایران پیمان نیز به صورت آزمایشی وارد بازار شده است.

حقیقت این است که در حال حاضر، استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت و معاملات تجاری در ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان محدود است و بیت کوین، رایج ترین ارز دیجیتال در ایران، تنها برای مقاصد سرمایه گذاری و به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از پرداخت استفاده می شود. ، و از نوسانات ارز استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که این رمزارزها تا استقبال گسترده در ایران راه زیادی در پیش دارند.

ارز دیجیتال، هافبک تخصصی!

امروزه که وضعیت ارز دیجیتال مساعد است و از آن به عنوان پدیده ای رو به رشد با کاربردهای فراوان یاد می شود، نیاز به شناخت و کسب دانش در مورد آن بیش از پیش احساس می شود. بانک ها، موسسات مالی، دولت ها و سرمایه گذاران این ارز را زودتر از دیگران دیده اند. آنها علاوه بر اینکه به اهمیت و قابلیت های ارز دیجیتال پی برده اند، از حضور این تازه وارد در بازار نیز کمی احساس ترس و نگرانی می کنند.

همانطور که گفته شد، تبادل مالی و انجام تراکنش های مختلف با ارزهای دیجیتال دیجیتال بسیار ارزان تر از استفاده از روش های سنتی گذشته است. در نتیجه، بدیهی است که موسسات مالی و بانک‌ها ریسک کمتری را احساس خواهند کرد.

البته با وجود همه حرف و حدیث ها در مورد جایگزینی ارزهای دیجیتال با ارزهای واقعی، هنوز همه چیز درباره این ارزها در حد حدس و گمان و حتی از سوی دولت ها، مهندسان، کارشناسان و صاحب نظران دنیای اقتصاد، تجارت و بازارهای مختلف است. اطلاعات کافی در این زمینه

یکی از دلایل اصلی این موضوع انتخاب بیش از حد ارزهای مختلف است. در واقع دانش دولت ها، کارشناسان و دیگران آنقدر پایین است که می توانند این پدیده جدید را به درستی تحلیل کنند. بنابراین بهترین راه برای یادگیری آموزش اختصاصی برای ارزهای دیجیتال است!

داستان تولد ارزهای دیجیتال

تعداد کمی از مردم در مورد ظهور ارز دیجیتال می دانند. این پدیده در واقع به عنوان یک اختراع در کنار یک اختراع دیگر وارد دنیای سکه شد. بیت‌کوین معروف‌ترین ارز دیجیتال است، اما سازنده آن ناشناخته به نام ساتوشی ناکاموتو است.

هویت این فرد کاملا مشخص نیست و فرضیه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این فرد ممکن است نامی جعلی برای گروهی از افرادی باشد که سعی در طراحی، ایجاد و طراحی اولین ارز دیجیتال بیت کوین که اولین و مهمترین ارز دیجیتال است، داشته اند. . . بیشتر از انواع دیگر این ارز مشهود است و مورد قضاوت و تحلیل قرار می گیرد.

به ویژه بیت کوین در دنیای دیجیتال توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این ارز ارزش سایر ارزها را تعیین می کند و تاثیر زیادی در مسیر ارزهای دیجیتال دیگر دارد.

قبل از اینکه ایده طراحی و تولید اسکناس های دیجیتال مطرح شود، بیت کوین به عنوان ارزی به بازار عرضه شد که هیچ واسطه ای بین گیرنده و گیرنده برای معامله و انجام تراکنش های مختلف وجود نداشت.

در واقع ارز دیجیتال بیت کوین در یک پلتفرم کاملا غیرمتمرکز امکان تراکنش بین دو نفر را بدون نیاز به بانک و موسسات فراهم می کند. در واقع بیت کوین و روش تجارت جذاب آن قبل از ظهور ایده پول دیجیتال در جهان ظاهر شد.

ارزهای دیجیتال چه تفاوتی با پول معمولی دارند؟

 صرافی بیت ارز های عادی یا فیات توسط دولت ها کنترل می شوند و توسط بانک های مرکزی تحت آن دولت ایجاد یا منتشر می شوند. در حالی که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد و توزیع می شوند و در بیشتر موارد تحت نظارت یا کنترل هیچ مقام، شخص یا گروهی نیستند. بنابراین به آنها مقادیر مجهول گفته می شود.

برخلاف ارزهای فیات، معاملات با ارزهای دیجیتال به صورت همتا به همتا و بدون نیاز به واسطه انجام می شود. اساساً، هر کسی در هر کجای دنیا می‌تواند بدون در نظر گرفتن ماهیت سیستم مالی سنتی محل سکونت خود، از ارزهای دیجیتال در تراکنش‌های خود استفاده کند یا این ارزها را در کیف پول مجازی خود نگه دارد. این ویژگی مهم ترین چیزی است که ارزهای دیجیتال را از ارزهای معمولی متمایز می کند.

ارزهای فیات ارزش خود را از وام هایی می گیرند که مردم از بانک ها دریافت می کنند و عملاً ارزش ذاتی ندارند. اما ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ارزش ذاتی دارند که فراتر از اعتماد جامعه ارزهای دیجیتال است و ارزش آنها صرفاً به سیستم وام دهی بستگی ندارد.

بیت کوین و ارز دیجیتالی که پس از آن به وجود آمد مسیر جدیدی را برای سیستم مالی جهانی ایجاد کرد. بنابراین تمامی اجزای این سیستم بر اساس محاسبات ریاضی و رضایت کاربران رمزارز به صورت کاملا شفاف اداره می شود و هیچ فرد یا موسسه ای پشت آن نخواهد ایستاد.

تفاوت دیگر بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات معمولی این است که بر خلاف پول معمولی نمی توان چندین بار روی ارزهای دیجیتال خرج کرد. همچنین تراکنش‌های انجام‌شده با ارز دیجیتال غیرقابل برگشت بوده و پس از انجام تراکنش، لغو یا استرداد ارز بدون درخواست گیرنده امکان‌پذیر نخواهد بود.