سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نکاتی که باید قبل از مراجعه به جراح ارتوپد در نظر بگیرید


6 نکته برای مراجعه به ارتوپد

من ترس و دلهره بسیاری از بیماران را قبل از مراجعه به ارتوپد کاملاً درک می کنم. آنها ممکن است از شنیدن نیاز به جراحی یا اینکه پزشک ورزش به آنها بگوید که نمی توانند ورزش مورد علاقه خود را ادامه دهند بترسند. متاسفانه برخی از آسیب ها هزینه بالایی دارند.

مراجعه به جراح ارتوپد برای آسیب‌ها و دردهای مفصلی می‌تواند تجربه‌ای ترسناک باشد. اگر قصد دارید به یک جراح ارتوپد مراجعه کنید یا پزشک شما را به جراح ارتوپد معرفی کرده است، باید زمان محدودی را صرف صحبت با جراح خود در مورد درد و جراحات خود کنید. در اینجا 6 نکته برای کمک به شما در هنگام بازدید وجود دارد.



به یک جراح ارتوپدی که در مشکل شما متخصص است مراجعه کنید

در سال های اخیر رشته جراحی ارتوپدی بسیار متمایز شده است. بسیاری از جراحان ارتوپد در حال حاضر در زمینه های خاص ارتوپدی مانند تعویض مفصل، تروما، پزشکی ورزشی، جراحی دست، ستون فقرات و اطفال آموزش دیده اند. این پزشکان تمایل دارند بیماران تروما را بر اساس تخصص مطالعه کنند.

سعی کنید به یک جراح ارتوپدی که در مشکل شما متخصص است مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر از خواب بیدار شدید و روی دست خود افتادید، ممکن است بخواهید به جای جراح عمومی ارتوپد یا جراح پزشکی ورزشی برای درد شدید و تورم انگشت شست، به یک جراح دست مراجعه کنید. اگر مطمئن نیستید که جراح برای شما مناسب است یا خیر، از پزشک خود کمک بخواهید. او باید بتواند شما را به یک جراح خاص ارجاع دهد. با توجه به توضیحات بالا می توانید برای دسترسی به جراح ارتوپد متخصص در زمینه خود به سایت بهترین جراحان ارتوپد تهران مراجعه کنید.

اگر قبلاً به پزشک یا جراح ارتوپد مراجعه کرده اید، سوابق پزشکی خود را همراه داشته باشید

ممکن است برای مشکل خود به سایر ارائه دهندگان پزشکی مانند پزشک اورژانس، پزشک بخش مراقبت های ویژه، ارائه دهنده مراقبت های اولیه یا جراح ارتوپد مراجعه کنید. یک تصویر دیگر. در این صورت می توانید یک کپی از سوابق پزشکی خود را ارائه دهید تا جراح ارتوپد تمامی اطلاعات درمان شما را تا کنون داشته باشد. اگر این ویزیت برای نظر جراح ارتوپد دیگری باشد، کپی سوابق ارتوپدی شما می تواند بسیار مفید باشد.



اگر قبلاً به پزشک یا جراح ارتوپد مراجعه کرده اید، یک کپی از اسکن اشعه ایکس یا ام آر آی خود را ارائه دهید.

همراه با شرح حال و معاینه فیزیکی بیمار، رادیوگرافی قسمت های اصلی سیستم اسکلتی عضلانی را به جراح ارتوپد نشان می دهد. اگر به مطب پزشک مراقبت های اولیه خود مراجعه می کنید؛ اگر هنگام مراجعه به اورژانس بیمارستان یا مرکز مراقبت های فوری یا جراح ارتوپد دیگری برای این مشکل عکس اشعه ایکس دارید، یک کپی از اشعه ایکس بگیرید. تصاویر معمولاً روی یک سی دی قرار می گیرند که می توانید آن را به جراح ارتوپد خود ارائه دهید. همین قانون در مورد سایر آزمایش ها مانند سی تی اسکن و ام آر آی نیز صدق می کند.

سعی کنید تصاویر واقعی را دریافت کنید، نه فقط گزارش رادیولوژیست. آوردن فیلم به جراح ارتوپد بهترین شانس را برای تشخیص دقیق مشکل شما و برنامه ریزی برای درمان به او می دهد. همچنین نیازی به تکرار آزمون نیست.



تمام پرسشنامه های پزشکی و سایر فرم ها را قبل از قرار ملاقات خود تکمیل کنید

پزشکان اغلب به اطلاعات زیادی در مورد سابقه پزشکی شما نیاز دارند تا در پرونده پزشکی شما بگنجانند، به خصوص اگر اولین مراجعه شما باشد. به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید. اکثر پزشکان این اطلاعات را با درخواست از شما و پر کردن فرم پزشکی به دست می آورند. تکمیل این فرم اغلب زمان زیادی می برد. اما اگر این فرم را پر کرده باشید، می توانید به سرعت از سالن انتظار وارد اتاق معاینه شوید. علاوه بر این، این فرصت را به شما می دهد تا اطلاعاتی را که ممکن است فوراً به یاد نیاورید، مانند اطلاعاتی در مورد دوز یک داروی خاص، جستجو کنید. هنگامی که برای قرار ملاقات تماس می گیرید، از شخصی که قرار شما را رزرو کرده است بخواهید یک کپی از این فرم را ارسال کند و هنگام مراجعه فرم تکمیل شده را با خود بیاورد.



ثبت کوتاه مدت آسیب و درمان شما

اگر درد گردن یا شانه یا آسیب اسکلتی عضلانی شما مدت ها قبل از تصمیم به مراجعه به جراح ارتوپد شروع شده باشد، به خاطر سپردن جزئیات دقیق مشکل و چگونگی و چرایی آن ممکن است دشوار باشد. یا چه درمان هایی را امتحان کرده اید؟ به جای تلاش برای به خاطر سپردن جزئیات، این اطلاعات را چند دقیقه قبل از بازدید یادداشت کنید. درد کی و چگونه شروع شد؟ چه فعالیتی درد را بدتر می کند؟ چه داروهایی را امتحان کرده اید؟ آیا جلسه فیزیوتراپی یا تزریقات توصیه شده توسط فیزیوتراپیست را امتحان کرده اید؟ آیا از فعالیت هایی که باعث درد می شوند اجتناب کرده اید؟ آیا برای این مشکل عکس اشعه ایکس یا ام آر آی انجام داده اید؟ این سوالات و موارد دیگر می تواند منابع مفیدی برای جراحان ارتوپد باشد. لطفا اجازه دهید چند دقیقه قبل از بازدید خود این اطلاعات را بدهید.

 

قبل از مراجعه به پزشک ارتوپد، لیست سوالات خود را یادداشت کنید

اگر برای مدت طولانی از درد زانو یا کمر یا سایر دردهای اسکلتی- عضلانی رنج می برید. احتمالاً در مورد تشخیص و درمان آن سؤالاتی دارید. برو سر کار رفتن به مدرسه رانندگی به ورزش مورد علاقه خود برگردید. یا اینکه در مورد چیزهای دیگر سوال بپرسید طبیعی است. اکثر بیماران هنگام صحبت با جراح سوالاتی را که در ذهن دارند فراموش می کنند. برای اطمینان از پاسخ به تمام سوالات شما؛ قبل از بازدید آنها را یادداشت کنید تا مطمئن شوید که آنها را فراموش نمی کنید.

مراجعه به منبع: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز