سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

راهکارهایی برای بهبود سلامت و زیبایی ناخن

    نظر

بهداشت، زیبایی و مراقبت از ناخن توسط فاطمه حبشی
همانطور که از پوست و موی خود مراقبت می کنیم، باید مراقب تمیزی، سلامت و زیبایی ناخن های خود نیز باشیم. در این مقاله راه حل هایی برای افزایش سلامت و زیبایی ناخن های شما ارائه می دهیم پس برای خواندن این مقاله جالب با ما همراه باشید
سرفصل های اصلی این صفحه
زیبایی ناخن
خانم هایی که همیشه به زیبایی ناخن های خود اهمیت می دهند قبل از برنامه ریزی و تزیین ناخن ها باید مراقب سلامت ناخن های خود باشند. اگر ناخن‌هایتان را به‌طور حرفه‌ای درست کنید، اما ناخن‌هایتان سلامت طبیعی خود را ندارند، لاک ناخن خوب به نظر نمی‌رسد.
ناخن های خود را با ویتامین ها تقویت کنید
اگر می خواهید ناخن هایی قوی و محکم داشته باشید که علاوه بر محکم بودن، درخشندگی خوبی هم داشته باشند، از ویتامین های B و C و همچنین روی یا غذاهای حاوی این ویتامین ها استفاده کنید. ویتامین B را هرگز از دست ندهید زیرا این ویتامین برای سلامتی شما به خصوص سلامت ناخن ها بسیار مفید است.
از مصرف استون خودداری کنید
زیرا ناخن ها نیز مانند پوست به رطوبت و آبرسانی کافی نیاز دارند. استفاده از استون باعث خشکی ناخن و پوست اطراف آن می شود. برای پاک کردن لاک خود بهتر است به جای استون از لاک پاک کن استفاده کنید. لازم به ذکر است که پس از استفاده از این نوع لوازم آرایشی ناخن، حتما باید دست های خود را بشویید و از کرم مرطوب کننده یا ژل نفتی استفاده کنید. نکته مهم این است که بدانید وازلین ناخن های شما را تقویت و رشد می کند و از آسیب دیدن پوست اطراف ناخن جلوگیری می کند.
همچنین ببینید: برای زیبایی و شادابی پوست چه غذاهایی بخوریم؟
بهداشت ناخن
ناخن های خود را به صورت زاویه دار کوتاه نکنید، در غیر این صورت پوست اطراف آنها تحریک می شود. بهتر است آنها را مستقیماً کوتاه کنید و ناخن ها را تمیز کنید، پس از کوتاه کردن آنها را با سوهان تمیز کنید و نشان دهید. به خصوص زمانی که ناخن ها رنگ می شوند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
کمتر از مانیکور استفاده کنید
گروهی از خانم‌ها زمان زیادی را صرف مانیکور یا رشد ناخن می‌کنند، اما نمی‌دانند که این کار آسیب زیادی به ناخن‌ها وارد می‌کند و آنها را از قرار گرفتن در حالت طبیعی باز می‌دارد. بنابراین سعی کنید ناخن های خود را فقط برای موقعیت های خاص مانند رفتن به مهمانی توسط افراد حرفه ای انجام دهید. اگر می خواهید خودتان از ناخن های خود مراقبت کنید، همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید آنها را با سوهان لاک زده و تمیز کنید.
استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد یا بدون دستکش
هنگام شستن ظروف، سعی کنید از دستکش استفاده کنید تا دستانتان در طول روز بیش از حد با آب تماس پیدا نکنند، یا مطمئن شوید که از شوینده تایید شده استفاده می کنید که ناخن های شما را خشک و شکننده نمی کند. بعد از کار حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
امیدواریم این مقاله در سایت اختصاصی فاطمه حبشی مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما می توانید نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات وب سایت در پایین همین صفحه مطرح کنید.

راهکارهایی برای بهبود سلامت و زیبایی ناخن