سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

برخی از سگ های ماده ممکن است هفته ها تا سال ها پس از عقیم شدن دچ

علت این است که اصلاً بیضه و رحم و تخمدانی در بدن حیوان وجود ندارد که دچار بدخیمی یا عفونت بشود.- در سگهای نر هم احتمال بدخیم شدن بیضهها بیماری متداولی نمیباشد و خیلی از سگها در سن بالا دارای تومورهایی در بیضه هستند که علامتی نداشته و اغلب هیچگاه کشف هم نمیشوند. در واقع امروزه وجود وفادارترین حیوان در سطح شهر تبدیل به یک معضل شده و احتمال حمله سگهای ولگرد از شمال شهر تا محلات حاشیهای و مرکزی شهر وجود دارند و بسیاری از شهروندان نیز خواهان پاکسازی شهر از وجود این حیوانات هستند. داروهای ضد التهاب/درد برای چند روز پس از جراحی نیز به سگ شما تجویز می شود. آیا میتوان سگ را بعد از عقیم شدن برای پیادهروی برد؟ توجه داشته باشید که بعد از عقیم شدن سگ شما، متابولیسم او می تواند تا 30 درصد کاهش یابد. توجه به این نکته ضروری است که اگر سگی قبل از دو سالگی عقیم شود، خطر ابتلا به تومورهای پستانی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. مزایای دیگر عبارتند از: کاهش حاملگی و اختلالات مربوط به زایمان از جمله متریت ، ورم پستان و دیستوکیا، کاهش اختلالات مرتبط با هورمون مانند افتادگی واژن در سگها و هیپرتروفی پستان در گربهها و کاهش رفتارهای جنسی نامطلوب اشاره کرد.

روشهای جراحی که در ایران انجام میشود به گونهایست که در سگهای ماده، رحم و تخمدانها را از بدن خارج میکنند و سگهای نر را اخته میکنند یعنی بیضه ها را خارج میسازند. بررسی ها و پروتکل های قبل و بعد از جراحی برای ایمن نگه داشتن حیوان خانگی شما تا حد امکان استفاده می شود. با این نوع اعمال در حقیقت غریزه جنسی از حیوان گرفته میشود. جراحی حیوانات خانگی به دو نوع جراحی بافت سخت و جراحی بافت نرم تقسیم می شوند. با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید که همه رفتارها با سطح هورمون مرتبط نیستند. بسیاری از رفتارها را نیز باید با آموزش و اجتماعی شدن مدیریت کرد. این موضوع بیشتر در بین سگ هایی با جثه بزرگ دیده می شود و بیشتر مواردی از این دست را می توان با دارو مدیریت کرد. وقتی او عقیم شود مواردی از این دست تغییر نخواهند کرد. عقیم سازی منجر به تغییر بوی ادرار گربه می شود. از جمله مزایای مهم عقیمسازی، از بین بردن خطر ابتلا به پیومتر (عفونت رحم) یا سایر بیماریهایی است که بر تخمدانها و رحم این موجودات تأثیر میگذارند.

چاقی می تواند به یک عامل خطر برای مشکلات و بیماری های دیگر مبدل شود. این موجودات فقط باید با یک قلاده محکم به پیاده روی بروند. گربه های ماده در حین عمل روی یک پتو گرم کننده قرار داده می شوند. حیوانات ماده با سن بین 5 الی 6 ماه برای انجام این عمل آماده هستند و این به این معناست که سرپرست آن حیوانات ماده نیازی به سبک کردن برای شروع اولین دوره قاعدگی را ندارند. معمولاً سگ شما می تواند در همان روز جراحی به خانه برگردد. برای اکثر گربه ها، از داروی بیهوشی استفاده می شود که به سرعت بهبود یابند و معمولاً در عرض 10 تا 20 دقیقه آن ها به اندازه کافی به هوش هستند تا بتوانند در اطراف قدم بزنند. به رغم این سنت که گربه ماده را وقتی به سن بلوغ رسید عقیم می کنند، در چند دهه اخیر، دامپزشک ها شروع به انجام عقیم سازی در 7 هفتگی کرده اند. از آنجایی که رشد بی رویه این حیوانات حتی جوامع انسانی را که برای این موجودات پناهگاه ایجاد کرده اند را با مشکل مواجه کرده، بنابراین این جوامع در عقیم سازی گربه ها مصر هستند.

متأسفانه، برخی از سگ های ماده ممکن است هفته ها تا سال ها پس از عقیم شدن دچار بی اختیاری ادرار (نشت ادرار) شوند. در واقع،فعالیت های آرام تر برای ماه اول پس از این جراحی توصیه می شود. توصیه های کلی برای بیهوشی، کوچک کردن دوز و زمان بیهوشی است. گاهی برای درمان عصبی بودن یا پرخاشگری ناشی از ترس، عقیم کردن را توصیه میکنند که البته این کار درمان مناسب نیست. زمان مناسب برای عقیم کردن سگهای ماده چه زمانی است؟ عقیم سازی سگ یکی از راهکارهای مناسب برای حل این مشکل و کنترل جمعیت آنان به حساب می آید. متخصصین در سامانه دامپزشک به شما کمک می کنند تا این تصمیم را بر اساس نژاد، اندازه، وزن و سایر عوامل سلامتی سگ خود اتخاذ کنید. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای کمک به گربه خود از جراحی بهبود یابد و به زندگی سالم و فعال خود بازگردد. این موجودات برای جلوگیری از لیسیدن برش جراحی به گردنبند الیزابت نیاز خواهند داشت. اگر صاحب حیوان خانگی بخواهد خنثی کند، دامپزشک می تواند بهترین روش را برای ادامه عمل پس از جراحی راهنمایی کند.

https://nikpetclinic.com/sterilization-of-male-and-female-dogs/