سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

انواع سمعک چیست؟


سمعک ها انواع مختلفی دارند که از نظر نوع تقویت کننده و پردازش صدا و همچنین مدل و شکل متفاوت هستند. برخی از سمعک های امروزی

آنها به قدری کوچک هستند که کاملاً در گوش پنهان می شوند. و برخی از سمعک ها نیز می توانند به صورت بی سیم به تلفن های همراه و دستگاه های صوتی متصل شوند و بدون نزدیک کردن تلفن همراه به گوش، صدا به صورت بی سیم از طریق سمعک شنیده می شود.

سمعک بسته به مدار الکترونیکی مورد استفاده متفاوت عمل می کند. دو نوع اصلی سیستم های الکترونیکی آنالوگ و دیجیتال وجود دارد.

سمعک چیست؟

آنها امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تقویت شده تبدیل می کنند. سمعک های آنالوگ که قابل برنامه ریزی یا تنظیم هستند برای رفع نیازهای هر کاربر طراحی شده اند. این سمعک ها توسط سازنده مطابق با مشخصات توصیه شده توسط متخصص شنوایی شما برنامه ریزی شده اند. سمعک های آنالوگ یا قابل برنامه ریزی دارای چندین برنامه یا تنظیمات هستند. یک متخصص شنوایی می‌تواند سمعک‌ها را از طریق کامپیوتر برنامه‌ریزی کند، و شما می‌توانید برنامه را برای محیط‌های مختلف شنیداری تغییر دهید - از یک اتاق کوچک و ساکت گرفته تا یک رستوران شلوغ و یک فضای باز و بزرگ مانند تئاتر یا استادیوم. دستیارهای آنالوگ معمولاً قیمت کمتری نسبت به دستیارهای دیجیتال دارند.

سمعک دیجیتال چیست؟

قبل از تقویت آنها، امواج صوتی را به کدهای دیجیتالی تبدیل می کنند که شبیه کدهای باینری هستند. از آنجایی که کد حاوی اطلاعاتی در مورد ماهیت یا حجم صدا نیز می باشد، کمک می تواند به طور خاص برنامه ریزی شود تا فرکانس های خاصی را بیشتر از سایر فرکانس ها تقویت کند. مدار دیجیتال انعطاف پذیری بیشتری را در تطبیق کمک با نیازهای کاربر و در شرایط شنیداری خاص فراهم می کند. این سمعک ها همچنین می توانند طوری برنامه ریزی شوند که بر صداهایی که از یک جهت خاص می آیند تمرکز کنند. مدار دیجیتال را می توان در انواع سمعک استفاده کرد.
تعمیر سمعک در شمال تهران را به ما بسپارید.
کدام سمعک برای من بهتر است؟

مناسب بودن سمعک به نوع و شدت کم شنوایی شما بستگی دارد. اگر در هر دو گوش کم شنوایی دارید، معمولاً توصیه می شود از دو سمعک استفاده کنید زیرا دو سمعک سیگنال طبیعی تری به مغز می دهند. گوش دادن در هر دو گوش به شما کمک می کند گفتار را بفهمید و بفهمید صداها از کجا می آیند.

شما و شنوایی شناستان باید سمعکی را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و سبک زندگی شما باشد. قیمت نیز عامل مهمی است، زیرا سمعک از صدها تا چند هزار دلار متغیر است. همانند خرید سایر تجهیزات، مدل و ویژگی های سمعک بر قیمت آن تأثیر می گذارد. اما از قیمت برای انتخاب بهترین سمعک برای خود استفاده نکنید. فقط به این دلیل که یک سمعک گرانتر از سمعک دیگر است، لزوماً به این معنی نیست که با نیازهای شما مطابقت دارد.

سمعک کم شنوایی شما را درمان نمی کند. اما در هنگام استفاده از آن شنوایی شما را بهبود می بخشد. با تمرین، سمعک آگاهی از صداها و منابع آنها را افزایش می دهد. کیفیت زندگی شما با سمعک بسیار بهبود می یابد. شما می خواهید به طور منظم از سمعک خود استفاده کنید، بنابراین یکی را انتخاب کنید که راحت و آسان باشد. سایر ویژگی های قابل توجه شامل قطعات یا خدمات تحت پوشش هزینه های گارانتی و تعمیر و نگهداری، گزینه ها و گزینه های موجود برای تنظیمات، و اعتبار و شهرت شرکت سمعک برای کیفیت و خدمات مشتری است.

آیا می توان از سمعک دیگران استفاده کرد؟

به هیچ وجه نباید بدون توصیه شنوایی شناس از سمعک دیگران استفاده کنید. یک سمعک مناسب برای هر فردی توصیه می شود. همه نمی توانند از سمعک استفاده کنند. سمعک باید بر اساس ویژگی های شنوایی هر فرد تجویز و تنظیم شود. ویژگی های شخصی و نیازهای شخصی او در انتخاب سمعک تأثیر می گذارد.

اگر سمعک برای شخص مناسب نباشد، می تواند به شنوایی آسیب برساند. سمعک های متفاوتی را می توان حتی برای یک نوع و درجه کم شنوایی در دو نفر تجویز کرد. سمعک باید مجهز و مجهز به سمعک باشد. برای تنظیم سمعک در شمال تهران کلیک کنید.

چه کسی مجاز به تجویز سمعک است؟

شنوایی شناسان بر اساس قانون و مجوز وزارت بهداشت کشور شما مجاز به تجویز و ارائه سمعک هستند. شنوایی شناس سمعک های افراد را بررسی می کند و در صورت نیاز سمعک مناسب را تجویز، جاسازی، تنظیم و ارائه می کند. سمعک های امروزی دیجیتال و هوشمند هستند. این سمعک ها باید توسط نرم افزار برای هر فرد برنامه ریزی شوند. سمعک های جدید دارای ویژگی هایی مانند مدیریت نویز و بازخورد و همچنین جهت گیری گفتار در محیط های شلوغ هستند که باید توسط شنوایی شناس برای کاربر تنظیم شود. نصب و نصب سمعک یک کار بسیار تخصصی است. این کار فقط توسط شنوایی شناس انجام می شود و کاملاً تخصصی است و در صلاحیت شخص دیگری نیست.

امروزه برخی از تحلیلگران مالی می توانند از ناآگاهی یا سادگی برخی افراد سوء استفاده کرده و اقدام به عرضه سمعک در داروخانه ها کنند، نه تنها قانونی بلکه غیرعلمی و باعث شروع شنوایی فرد می شود.

قبل از خرید سمعک چه سوالاتی باید بپرسم؟

قبل از خرید سمعک، این سوالات مهم را در مورد سمعک از خود بپرسید:

کدام ویژگی بیشتر به من کمک می کند؟

هزینه کلی سمعک چقدر است؟ آیا مزایای فناوری جدید ارزش پرداخت بیشتر برای آن را دارد؟

آیا آزمایش سمعک دوره آزمایشی دارد؟

(بعضی از شرکت ها به کاربران اجازه می دهند آزمایش های آزمایشی را برای یک هفته یا بیشتر انجام دهند. با این حال، این روش تست سمعک رایگان دارای معایبی است که باعث می شود به هیچ وجه آن را توصیه نکنیم.) برای خرید سمعک در شرق تهران با ما تماس بگیرید.