سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چه کسی باید GRE بگیرد؟

    نظر


اینکه می گویند امکان حضور در دانشگاه های آمریکا و کانادا بدون کنکور وجود دارد درست است؟ باید بگوییم بله! در کل امتحان نداره! اما برای پذیرش در برخی از رشته ها باید یک آزمون بدهید. به عنوان مثال، اکثر رشته های فنی و مهندسی به نمرات آزمونی به نام GRE نیاز دارند. همچنین ممکن است یکی از الزامات دانشگاه مورد نظر شما باشد، آزمون GRE برای همه رشته ها! حال سوال این است: این آزمون GRE چیست؟

آزمون عمومی GRE به شما نشان می دهد که چگونه در دوره های تحصیلات تکمیلی امروزی، از جمله تجارت و حقوق، تحصیل می کنید. استدلال کلامی، استدلال کمی، تفکر انتقادی و مهارت های نوشتاری تحلیلی شما را می سنجد. مهارت هایی که در مدت زمان طولانی ایجاد کرده اید و به رشته تحصیلی خاصی مرتبط نیستند. اما آنها برای آموزش مهم هستند

در زیر، نحوه ارزیابی این مهارت‌ها، دوره‌هایی را که ویژگی‌های GRE هدف قرار می‌دهند، و آزمون GRE برای کدام رشته‌ها طراحی شده است، توضیح می‌دهیم.

راهنمای جامع آزمون GRE

آزمون GRE چیست؟ GRE یک آزمون چند گزینه ای آنلاین است که اغلب برای پذیرش در برنامه های تحصیلات تکمیلی مانند مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا و رشته هایی مانند مدیریت بازرگانی (MBA)، حقوق و غیره در سراسر جهان مورد نیاز است.

این آزمون در ارزیابی متقاضیان توسط بسیاری از کالج های آمریکایی و کانادایی پذیرفته می شود، به عنوان مثال دانشکده حقوق در ایالات متحده نیاز به نمره GRE برای پذیرش دارد. همچنین می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا و ایالات متحده با کارشناسان پشتیبانی مهاجرت تماس بگیرید. مهم است که بدانید نمره بالا در GRE تأثیر مستقیم و مثبتی بر درخواست شما برای پذیرش دارد.

جی آر ای هوم ادیشن توسط آژانس تست ETS اداره می شود که برای ارائه استانداردهای مشترک برای مقایسه آمادگی تحصیلی متقاضیان و عملکرد دانش آموزان ایجاد و اداره می شود. کمیته های پذیرش به نمرات GRE شما و همچنین سوابق تحصیلی و تجربه شما برای ارزیابی آمادگی شما برای سختی های تحصیلات تکمیلی نگاه می کنند.


هزینه آزمون GRE برای آزمون عمومی GRE 220 دلار و برای آزمون موضوعی GRE 150 دلار است. هزینه تعویض محل تست یا تعمیر 50 دلار است. با توجه به اینکه پرداخت دلاری در ایران سخت است، می توانید این قسمت را به اسپانسر خود منتقل کنید تا بدون دغدغه ثبت نام و هزینه آزمون را پرداخت کنند و برای آزمون شما آماده شوند. برای راهنمایی فقط با شماره 02148000957 تماس بگیرید!

نوع آزمون GRE

برای اطلاع از نمونه مقالات GRE باید بدانید که دو نوع آزمون GRE وجود دارد. آزمون عمومی GRE و آزمون موضوعی GRE. علاوه بر این، آزمون GRE General یک آزمون کامپیوتری و آنلاین است، در حالی که آزمون GRE Subject به صورت کاغذی است.

آزمون عمومی GRE

شاید شنیده باشید که آزمون GRE General برای بررسی کامل متقاضیان استفاده می شود. سوال این است که این خلاصه به چه معناست؟ به زبان ساده، GRE تفکر کیفی (واژگان و درک مطلب)، مهارت های زبان انگلیسی و مهارت های نوشتاری تحلیلی و همچنین توانایی های استدلال ریاضی و کمی شما را آزمایش می کند.

3 بخش ذکر شده در آزمون با عناوین زیر نشان داده شده است:

بخش اول سوالات ارزیابی نوشتاری تحلیلی است.

پس از آن، سوالات برای استدلال کلامی ارزیابی می شود.

این را می توان در جلد آخر استدلال کمی مشاهده کرد.

آزمون موضوعی GRE

خوب، اگر می خواهید با نشان دادن تخصص خود در یک زمینه خاص، دانشگاه ها را متقاعد کنید که شما را بپذیرند، آزمون GRE Subject به شما کمک می کند! اگرچه آزمون موضوعی GRE به اندازه آزمون عمومی GRE عمومی نیست، اما استعداد متقاضی را در زمینه های تحصیلی خاص مورد آزمایش قرار می دهد.

آزمون‌های موضوعی GRE، آزمون‌های پیشرفته‌ای هستند که سطح دانش و مهارت‌های شما را در یک حوزه خاص از تحصیل می‌سنجید. آنها برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد در یکی از رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ادبیات انگلیسی و روانشناسی در نظر گرفته شده است.

نمرات آزمون موضوعی GRE توسط کمیته های پذیرش یا بورس تحصیلی برای تکمیل رونوشت های کارشناسی، توصیه نامه ها و سایر اسناد دانشگاهی برای تحصیلات تکمیلی استفاده می شود.

به یاد داشته باشید که این آزمون به همراه آزمون GRE General بر روی کاغذ گرفته می شود. نه، در عوض!

در گذشته عموماً این آزمون 2 ساعته و 50 دقیقه ای GRE شانس بالایی برای برتری در یک موضوع خاص به شما می داد، اما در سال 2023 تغییراتی در آزمون موضوعی ایجاد شد که متقاضیان را خوشحال کرده است. این تغییر به شرح زیر است:

برنامه GRE اعلام کرده است که آزمون موضوعی GRE در ریاضیات، فیزیک و روانشناسی به صورت کامپیوتری در سپتامبر 2023 در اکثر کشورها ارائه خواهد شد. ضمناً زمان آزمون جسمی و روانی به دو ساعت کاهش می یابد.

هدف این تغییرات فراهم کردن دسترسی، راحتی و انتخاب بیشتر برای دانشجویانی در سراسر جهان است که می‌خواهند برجسته باشند و به افسران پذیرش نشان دهند که در مورد آنها جدی هستند و آماده ورود به برنامه‌های درجه رقابتی هستند.

علاوه بر این، پس از تصمیم آوریل 2023 کابینه، آزمایش شیمیایی متوقف شد. نمرات آزمون به مدت 5 سال پس از آزمون گزارش و معتبر خواهد بود.