سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

هر آنچه باید در مورد شوینده آنیونی بدانید!


شوینده آنیونی یک ماده شوینده مصنوعی است که در آن یک گروه هیدروکربنی چربی دوست از مولکول آن یک آنیون است. یک مولکول شوینده آنیونی از یک زنجیره هیدروکربنی طولانی و یک گروه یونی منفی محلول در آب تشکیل شده است.

مواد شوینده آنیونی معمولی در اصل آلکیل بنزن سولفونات هستند. بخش آلکیل بنزن این آنیون ها چربی دوست است، در حالی که سولفونات آب دوست است. شوینده های آنیونی رایج ترین مواد شوینده هستند و تقریباً سالانه 6 میلیارد کیلوگرم شوینده آنیونی وارد بازار داخلی می شود.

مواد شوینده لباسشویی به طور گسترده هم در آزمایشگاه و هم در زندگی روزمره استفاده می شود. مزیت این ترکیبات پاک کننده از تفاوت های جزئی در ساختار شیمیایی آنها ناشی می شود. پودر صابون حاوی مولکول های آمفی پاتیک با یک گروه سر قطبی آبدوست متصل به دم کربن آبگریز با زنجیره بلند است. ترکیب و بار گروه های سر و دم این مولکول های شوینده مکانیسمی را تعیین می کند که این مولکول ها به عنوان مواد شوینده عمل می کنند. به همین دلیل انواع مختلفی از مواد شوینده برای مصارف مختلف استفاده می شود.

می توانید از آن در ماشین لباسشویی و هنگام شستشو با دست استفاده کنید. شوینده ها با استفاده از سورفکتانت های مصنوعی ساخته می شوند و همراه با سورفکتانت حاوی ترکیبات و سایر مواد شیمیایی هستند که کارایی سورفکتانت را افزایش می دهند. سورفکتانت که به عنوان عامل فعال سطحی نیز شناخته می شود، ماده ای است که وقتی به آب یا مایع اضافه می شود، خاصیت پراکندگی و رقیق شدن آن را بهبود می بخشد و آن را به یک شوینده ایده آل تبدیل می کند.
 برای خرید دترجنت با آبان شیمی پالایش تماس بگیرید.

مزایا و ویژگی های شوینده های آنیونی

این شوینده مزایا و ویژگی های زیادی دارد. برخی از مزایای مواد شوینده:

آنها پاک کننده های بسیار موثری هستند

این شوینده ها به دلیل مواد مفیدی که دارند برای شستشو بسیار موثر هستند. این شوینده ها همچنین حاوی ترکیباتی مانند کلسیم و منیزیم هستند که آب را نرم کرده و پودر شوینده را موثرتر می کند. شوینده های آنیونیک همچنین از چسبیدن کف صابون و نمک های نامحلول به لباس شما جلوگیری می کنند. در نتیجه عمر لباس شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

آنها مقرون به صرفه هستند

مواد شوینده می توانند مقرون به صرفه تر از سایر شوینده ها باشند. همچنین به راحتی می توانید مواد شوینده را در بازار پیدا کنید.

با لکه های سرسخت مبارزه کنید

بزرگترین مزیت صابون سختی آن است. این صابون برای از بین بردن لکه های سخت بسیار مفید است. فرقی نمی کند لباس های خود را در ماشین لباسشویی بشویید یا با دست، مواد شوینده روی لکه ها اثر می کند و به راحتی آنها را از بین می برد. برای از بین بردن لکه های سخت، ابتدا باید ناحیه آسیب دیده را تمیز کنید. سپس محل آلوده را بشویید، آن را با صابون اسپری کنید و با انگشتان خود به آرامی محل را مالش دهید. در نهایت لباس ها را با آب کاملا بشویید. این روش برای از بین بردن سرسخت ترین لکه ها خوب است.

مواد شوینده حاوی مواد شیمیایی تهاجمی نیستند

لباس ها مربوط به پوست شما هستند. بنابراین، استفاده از دارویی که برای پوست شما بی خطر باشد بسیار مهم است. پاک کننده های شیمیایی به طور کلی بی خطر هستند زیرا حاوی مواد شیمیایی نیستند که باعث تحریک پوست شوند.

مناسب برای کیفیت های مختلف آب

برخی از صابون ها همچنین حاوی نرم کننده های آب هستند که آنها را برای ویژگی های مختلف آب مناسب می کند. اگر آب سخت دارید، استفاده از صابون ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

شستشوی آسان

مواد شوینده کف کمتری ایجاد می کنند، بنابراین شستشوی آنها راحت تر است. این محصولات پاک کننده به شما در صرفه جویی در مصرف آب، برق و انرژی کمک می کند. یکی دیگر از مزیت های این پاک کننده ها این است که فرمول ملایمی دارند که آنها را برای لباس ها و دست های شما ایمن می کند. میزان شوینده آنیونی که استفاده می کنید نیز نقش بسیار مهمی در شستشو دارد.