سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند و اجزای اصلی آن چگونه کار می کند؟


دیزل ژنراتور یکی از گران ترین ژنراتورهای موجود در بازار است و برای استفاده طولانی مدت از آن باید نحوه کار با آن را یاد بگیرید. با یادگیری نحوه عملکرد صحیح قطعات صنعتی، می توانید از بروز مشکلات اساسی دستگاه جلوگیری کنید.

با خرید و همگام سازی یک یا چند دیزل ژنراتور می توان برق کارخانه را در زمان قطع برق به طور کامل تامین کرد. تخمین عمر مفید دیزل ژنراتور بسیار دشوار است اما با استفاده از راه حل ها می توان عمر آن را افزایش داد. برای افزایش راندمان دیزل ژنراتور باید نحوه عملکرد دیزل ژنراتور و اجزای آن را بدانید. زیرا عدم استفاده صحیح از آن و عدم آشنایی با عملکرد دیزل ژنراتور باعث کاهش راندمان دستگاه و از کار افتادن آن می شود. دیزل ژنراتورها با توجه به نوع کاربری به سه نوع تقسیم می شوند که در زیر توضیح داده شده است.

نحوه کار با دیزل ژنراتور اضطراری، اصلی و دائمی

دیزل ژنراتور اضطراری: همچنین به عنوان دیزل ژنراتور اضطراری شناخته می شود که برای تامین برق اضطراری مکان های مختلف استفاده می شود. در زمینه بهداشت و ایمنی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها، دیزل ژنراتور اورژانسی نسبت به سایر زمینه ها مانند هتل ها و ادارات دولتی کاربرد و کاربرد بیشتری دارد.

دیزل ژنراتور پرایم: در حالت پرایم، یک دیزل ژنراتور تقریباً 10 درصد کمتر از برق اضطراری برق تولید می کند. در این حالت دستگاه تا 8 ساعت کار می کند.

دیزل ژنراتور دائمی: دیزل ژنراتور دائمی تا زمانی که دستگاه خراب شود و همچنین زمانی که سرویس می رسد و هیچ خرابی وجود ندارد به طور مداوم کار می کند.

برای اینکه بدانید دیزل ژنراتور چگونه کار می کند، بهتر است با عملکرد شش قسمت اصلی یک دیزل ژنراتور آشنا شوید. به روزنامه آبیاران بپیوندید.

1. سیستم خودکار استارت چگونه کار می کند

استارت موتور دیزل شامل دو نوع ولتاژ 12 ولت فشار ضعیف و 24 ولت فشار قوی می باشد. جریان تولید شده توسط موتور استارت اتوماتیک بسیار زیاد است و این می تواند باعث خرابی کلیدها و کنتاکت های ضعیف شود. به همین دلیل، شرکت هایی که استارت آپ تولید می کنند از یک سیستم خودکار مانند بازاریابی وابسته برای اتصال به جریان بزرگتر استفاده می کنند.

2. دینام چگونه کار می کند

دینام دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟ دینام که در بین عموم به عنوان ژنراتور نیز شناخته می شود وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را بر عهده دارد. در دینام یک سیم پیچ ثابت استاتور و یک سیم پیچ روتور متحرک وجود دارد که یک میدان مغناطیسی در قسمت بیرونی دینام ایجاد می کند که برق تولید می کند. هنگامی که روتور در استاتور می چرخد، میدان مغناطیسی ایجاد می شود که جریان متناوب را ایجاد می کند.

هنگامی که ورودی شروع خودکار به منبع تغذیه متصل می شود، خروجی شروع خودکار به استارت می رود. در استارت‌آپ‌های بزرگ‌تر، مصرف فعلی زیاد است، به همین دلیل از اتوماسیون اضافی استفاده می‌کنند.

3. سایبان چگونه کار می کند؟

شرکت های تولید کننده دیزل ژنراتور دستگاه های خود را در دو نوع «نوع باز» یا «نوع سقفی» به بازار عرضه می کنند. سایبان در واقع پوششی است که از دیزل ژنراتور در برابر ضربه و رطوبت محافظت می کند، صدای بلند ناشی از موتور را کاهش می دهد و همچنین امکان جابجایی دستگاه به مکان های مختلف را فراهم می کند.

بسیاری از کاربران دیزل ژنراتور باید تجهیزات خود را در زمان های مختلف سال به مکان های مختلف منتقل کنند. در این صورت بهتر است گونه ها را با سایبان تهیه کنید. عایق مورد استفاده در داخل این سایبان ها معمولاً لانه زنبوری تخم مرغی است و برای دیزل ژنراتورهای کوچک عایق دو تا سه سانتی متر است. در مقاله بعدی در مورد نحوه عملکرد دیزل ژنراتور، نحوه عملکرد فیلترها و سیستم خنک کننده صحبت خواهیم کرد. برای واردات کالا از چین کلیک کنید.


4. فیلترها چگونه کار می کنند

فیلتر دیزل ژنراتور یکی از سیستم های مهم دیزل ژنراتور است. هدف اصلی این مکانیسم حذف مواد خارجی برای کارکرد آسان موتور دیزل است.

همانطور که قلب انسان با تجمع کلسترول مشکل دارد، موتورهای دیزلی بدون مجموعه ای از فیلترها نیز با مشکل هوا، سوخت، روغن و مخزن سوخت مواجه خواهند شد. در مقاله بعدی نحوه عملکرد دیزل ژنراتورها، انواع فیلترها و نحوه عملکرد آنها را توضیح خواهیم داد.

فیلتر هوا: فیلتر هوا از ذرات معلق و درشت محافظت می کند و از ورود این ذرات به داخل موتور جلوگیری می کند. این فیلترها معمولاً از مواد فیبری ساخته می شوند. تعویض به موقع فیلتر هوا باعث کاهش مصرف سوخت دیزل ژنراتور می شود که باعث افزایش کارایی و راندمان دیزل ژنراتور می شود.

فیلتر سوخت: فیلتر سوخت با تمیز کردن گازوئیل یا سوخت دیزل عملکرد موتور را بهبود می بخشد. در صورت عدم وجود فیلتر سوخت و ورود مواد کثیف، عملکرد موتور ممکن است مختل شده و دمای موتور افزایش یابد.

فیلتر روغن: این نوع فیلتر همچنین مواد جامد مانند آب و سایر مایعات را از روغن موتور جدا می کند که از خرابی میل لنگ و سیلندر جلوگیری می کند.

5. احتراق موتور دیزل چگونه کار می کند؟

پیستون و سیلندر داخل موتور دیزل چهار مرحله اساسی را برای حرکت میل لنگ انجام می دهند و پس از اتمام این چهار مرحله، میل لنگ موتور یک بار می چرخد ??و با چرخش میل لنگ، نیرو به دینام منتقل می شود تا به دینام تبدیل شود. میل لنگ برق

تنفس (مصرف): با حرکت پیستون از نقطه مرگ بالا به نقطه مرگ پایین، دریچه اگزوز بسته می شود و دریچه هوا باز می شود. هنگامی که پیستون به سمت پایین حرکت می کند، خلاء نسبی ایجاد می شود و هوای تمیز وارد پیستون می شود

فشرده سازی: با حرکت پیستون از نقطه مرگ پایین به نقطه مرگ بالا، هوای سیلندر فشرده و متراکم می شود. در این زمان، هم دریچه هوا و هم دریچه خروجی بسته می شود.

انفجار (قدرت): در این مرحله با تزریق سوخت گازوئیل و پاشش آن باعث انفجار می شود و نیروی حاصل از این اسپری پیستون را به سمت پایین هل می دهد.

اگزوز: هنگامی که پیستون پس از مرحله انفجار به پایین ترین نقطه خود می رسد، دریچه اگزوز باز می شود و گاز خروجی از سوخت مرحله انفجار از دریچه اگزوز خارج می شود.