سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

دنبال کنندگان بالقوه آبشار آب پری

    نظر

در کوچههای سنگفرش دهکده که راه بروید، میبینید که بیشتر خانهها سقف شیروانی چوبی یا سفالی دارند و جنس دیوارهایشان از کاهگل است. در این جنگل تاکنون 76 گونهی گیاهی که به 66 جنس تعلق دارند و از 44 خانواده هستند، شناسایی شده است. اگر از نزدیک آبشار لوه را بازدید کرده باشید، مشاهده خواهید کرد که این آبشار به صورت صخرهای طبقه طبقه است و در زیر هر طبقه از این آبشار 75 متری حوضچه ای زلال از آب تشکیل شده است. بعد که پونل را رد کردید، سمت چپ جادهای هست که شما را به ماسوله میرساند. افسونگری گیسوم وقتی شروع میشود که برای رفتن به سمت دریا، باید جادهای در حصار درختان را طی کنید؛ درختانی که جاده را در پناه خود گرفتهاند و قدوقامتشان هوش از سرتان خواهد برد. در فصل بهار شما اوج زیبایی طبیعت سرسبز و خارقالعاده دشت لار را میتوانید تماشا کنید چرا که در بهار دشت لار میزبان گلهای شقایق است. دوچرخهسواری در فضای آزاد اینجا و در جایی که از یک سو به دریا و از سویی دیگر به جنگل ختم میشود، میتواند از جمله جذابترین تفریحات این منطقه باشد. همچنین این منطقه از بهترین زیستگاههای گوسفند وحشی اوریال است که بزرگترین و قدیمیترین زیرگونه گوسفند وحشی در ایران به شمار میرود. جنگل گلستان بدون تردید یکی از ارزشمندترین مناطق ایران محسوب می شود و از بهترین زیستگاههای پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوهای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است. بعد از گشت و گذار در شهرهای شمالی ایران، میخواهیم به مرکز ایران سفر کرده و یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر در شهریور ماه را که در مرکز ایران واقع شده است به شما معرفی کنیم. بنیانگذار موزه مردم شناسی کندلوس در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه اشیاء این موزه را از سن هفت سالگی روستا به روستا از طریق معاوضه مایحتاج مردم با این اشیاء جمع آوری کردم گفت: موزه کندلوس ره آورد سالها همدلی و هم صحبتی با مردم است.

اما اگر ماشین شخصی ندارید و حوصله ی سفر با اتوبوس و مشکلات حمل وسایل را ندارید، می توانید با اجاره ی ماشین دلخواهتان از طریق صفحه ی اجاره خودروی تهران با خیال راحت و آسوده عازم این سفر هیجان انگیز شوید. این روستای ییلاقی برای شما خاطرات به یاد ماندنی را رقم خواهد زد. درختان انبوه، بلند قامت و سرسبز متعددی در میان طبیعت ناهارخوران وجود دارند که هوایی مطلوب و چهره ای دل انگیز را برای این جنگل پدید آورده اند و در هر فصلی به این جنگل مراجعه کنید، زیبایی های دلنشینی در انتظار شما هستند و خاطرات به یاد ماندنی را می توانید برای خود در جنگل ناهارخوران رقم بزنید. اگر میخواهید در نزدیکی این منطقهی جنگلی اقامت داشته باشید، علاوه بر شهرهای اطراف، میتوانید در خانههای روستاهای نزدیک به گیسوم، همچون گتگسر اقامت داشته باشید یا در اتاقها و سوئیتهایی که در این منطقهی گردشگری وجود دارد، شب را بگذرانید. با توجه به جاذبه های زیاد منطقه گیسوم، 410 کلیومتر نمی تواند مسافت زیادی برای پیمودن باشد. پروژه ی پارک جنگلی گیسوم 15 سال پیش به یاری شهرداری تالش کلید خورد و این منطقه حالا به یک فضای ایده آل و محافظت شده جهت وقت گذراندن، غذا خوردن و کمپ کردن تبدیل شده است.

منطقه گیسوم در گیلان همیشه سبز، جنگلی زمردی را با آبی فیروزهای دریا پیوند میدهد. اگر شما هم تجربه یا خاطرهای از سفر به این منطقه دارید آن را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید. جاده گیسوم خود مانند پارک جنگلی گیسوم یک جاذبه گردشگری محسوب می شود و اگر از کسانی که به گیسوم سفر کرده اند سوال بپرسید بهترین مکان گردشگری در گیلان کجاست حتما جاده گیسوم را معرفی می کنند جاده گیسوم سالانه میزبان صدها مسافر و گردشگر است که فقط برای یکبار تجربه آرامش و دلنشینی این جاده به پارک جنگلی گیسوم سفر می کنند. این منطقهی زیبا با پشتوانه تاریخی و باستانی که دارد، سالانه تعداد زیادی گردشگر و باستان شناس را به خود جذب میکند. ساحل گیسوم به دلیل نزدیکی به روستا و پارک جنگلی گیسوم سالانه مسافران بسیار زیادی را به خود می بیند. مسیر خود را به سمت آستارا ادامه دهید و پس از طی 14 کیلومتر از رضوانشهر، تابلوی خروجی گیسوم را مشاهده خواهید کرد. فاصله ی منطقه گیسوم تا ماسوله 90 کلیومتر، تا ماسال 45 کیلومتر، بندر انزلی 50 کلیومتر، تا آبشار ویسادار 28 کلیومتر و فاصله آن تا جاده ی اسالم به خلخال تنها 10 کیلومتر می باشد. در سالهای اخیر در این منطقه ساحلی بازارچههایی نیز به وجود آمدهاند که میتوانید از آنها سوغاتی نیز بخرید.

در 14 کیلومتری پارک ملی گلستان، روستای کوچکی هست که یکی از زیباترین آبشارهای استان را در خودش پناه داده. شهرکرد معتدلترین شهر ایران است که به خاطر وجود جنگلهای بلوط ، آبشارها، دشت لالههای واژگون، گردابها و تالابهای بسیار زیبایی که دارد گردشگران خاص خود را جذب کرده است. جالب است بدانید که این جاده در لیست زیباترین جاده های ایران قرار دارد، اگر می خواهید از دیگر جاده های این لیست با خبر شوید، می توانید مطلب زیباترین جاده های ایران را مطالعه کنید. تماشای رودخانه خروشانی که در این منطقه وجود دارد حس آرامش مثال نزدنی را به شما القا خواهد کرد. نام ساحل گیسوم از روستایی در تالش که در نزدیکی این منطقه است گرفته شده است. انتهای آن به ساحل ختم می شود، جایی که می توانید دو جلوه متفاوت طبیعت را در یک مکان تماشا کنید. اما برای رسیدن به آبشار آب پری باید وارد جاده نور به چمستان شوید و مسیر را ادامه بدهید تا به میدان برسید. پس از آن کافیست تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به روستای سرسبز کندلوس برسید. فاصله انزلی تا ساحل گیسوم 56 کیلومتر است که این مسیر را می توان با ماشین در زمانی حدود ساعت و 6 دقیقه طی نمود. بعد از پیمودنِ این جاده که طول آن 3 کیلومتر است و از دل جنگل گیسوم میگذرد و گذر از مسیرِ پر درخت آن به ساحل زیبای گیسوم خواهید رسید. یکی دیگر از جاذبههای گردشگری فیروزکوه که حتما پیشنهاد میکنیم در سفر تابستانی خود به آنجا بروید “تنگه واشی” است. بنابراین، پیشنهاد ما به شما دوستانی که دنبال بهترین مقاصد سفر در شهریور ماه هستید این است که حتما به شهرکرد سفری داشته باشید.

دماوند چهار ماه از سال آذر، دی، بهمن و اسفند دارای شرایط اقلیمی خیلی مرطوب و آبانماه شرایط مرطوب، فروردین نیمه مرطوب و دو ماه مهر و اردیبهشت دارای شرایط اقلیمی خشک و ماههای تابستان غیر از مرداد و شهریور شرایط بیابانی را دارا میباشد. در فصل تابستان ممکن است هوای مقداری شرجی شود و اگر شما تحمل شرجی را ندارید می توانید از نواحی غربی تالش که با استان اردبیل همجوار هستند و آب و هوای خنکی دارد اقامت داشته باشید و لذت ببرید. شهرکرد یکی از همان شهرهای مرکزی ایران است که به خاطر آب و هوای خنک و مطبوعی که در تابستان دارد گزینه مناسبی برای سفر است. آبشار پیران با ارتفاع بیش از صد متر در صدر لیست مرتفع ترین آبشارهای ایران قرار می گیرد. اگر به عکس هوایی آن دقت کنید، بخشی از اطراف دریاچه را کافه های و رستوران های سنتی و مدرن پوشانده اند که امکانات رفاهی را فراهم می کنند. جاده پشت آبشار منطقه ای حفاظتشدهاست و همچنین خطر برخور با حیوانات وحشی در این جاده وجود دارد بنابراین پس از رسیدن به تاج آبشار وارد این جاده نشوید زیرا بدون دریافت مجوز حق ورود به آن را ندارید، درصورتی که تمایل به ورود به منطقه حفاظت شده پشت آبشار را دارید، میتوانید با اداره محیط زیست چالوس تماس بگیرید. طبیعتی زیبا با کوههای بلند و تنگهای پر آب که روحتان را تازه میکند و تماشای آبشار و رودخانه خروشان این منطقه آرامشی بیمثال به شما میبخشد.

در پارک جنگلی گیسوم، فرصت این را خواهید داشت که لذت شیرینِ اسبسواری را هم تجربه کنید. در 86کیلومتری جنوب شرقی جنگل گیسوم، رشت زیبا واقع شده است. این منظره زیبا هیچ چیزی از یک دالان بهشتی کم ندارد. از جهت اقامت نیز هیچ نگرانی نداشته باشید. با سفر به استان اردبیل میتوانید به شهرهای اطراف آن همچون مشکین شهر، سرعین و خلخال هم سفری چند روزه داشته باشید. افرادی که برای بازدید از این مجموعه و امکانات آن می آیند می توانند یک شب را در هتل کندلوس یا مهمانخانه های VIP آن اقامت کنند و طعم بی نظیر غذاهای منطقه را در رستوران کندلوس تجربه کنند.کنسرت و مراسم در طول سال برگزار می شود و تورهایی نیز برای کسانی که سفرهای اجتماعی را ترجیح می دهند ترتیب داده می شود. شمال این قله دشت دریاسر، جنگل های دوهزار و تنکابن (شهسوار) قرار گرفته و در جنوب آن منطقه ی الموت قرار دارد. آبشاری که از آن صحبت میکنیم از مجموعه چندین آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده. مسیر دستیابی اقامتگاه، مسیری کوهستانی با جنگلهای سرسبز هیرکانی میباشد که با پیشروی بیشتر در این مسیر علاوه بر لمس خنکای هوای مطبوع آن منطقه، زمین گنجینهای از زیباییهایش را در برابرتان میگستراند. کنسرت و مراسم در طول سال برگزار می شود و تورهایی نیز برای کسانی که سفرهای اجتماعی را ترجیح می دهند ترتیب داده می شود. روستای گیسوم هم یکی دیگر از دسترسیهای شما برای اقامت است که می توانید با اجاره ویلا یا سوئیت در گیسوم اقامت دلنشینی را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید..

همجواری ساحل گیسوم و پارک جنگلی گیسوم در کنار آب و هوایی معتدل و مرطوب منظره ای رویایی و شگفت آور را به وجود آورده است. یوتراوز به شما پیشنهاد میکند حتما از آب این چشمه نوش جان کنید زیرا برای بیماریهای مربوط به استخوانبندی و کلیه و همچنین برای قدرت جسمانی بدن بسیار مفید است.جنگل سنگچال و چلاو هم از طبیعت بکر و تماشایی نزدیک به روستا است که حس آرامش و تازگی را به گردشگران هدیه میدهد. اگر میخواهید چندروزی را در قلب جنگل اتراق کنید، وسایل کمپ مثل چادر، پتوی مسافرتی و… دلیل اینکه به آن بارانکوه میگویند این است که آبش به صورت مداوم و با قطرات ریز و درشت مثل باران در فضای اطراف پخش میشود. ارتفاع این آبشار در حدود 81 متر است و علت نام گذاری آن به لاملیچ به این دلیل است که مسیر رفت و آمد آب در آن دارای شیب بسیار تندی است! این شهر شمالی ایران با آب و هوای کوهستانی با چشمههای زنده، تابستان ملایم و خنک، پاییز با هفت رنگ رنگینکمان، و زمستان سرد و برفی مشهور است. برای مثال در زمستان درختان مسیر این ساحل بسیار جذاب هستند و جلوه سپیدپوش درختان بسیار جذاب خواهند بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سوادکوه، با اشاره به ملی بودن این اثر تاریخی، گفت: در راستای مرمت و استحکامبخشی بنا اقداماتی انجام و با توجه به استقبال گردشگران از این قلعه تاریخی، پلههایی بهصورت طبیعی برای راه دسترسی از پاییندست مسیر به قلعه احداث شده تا مسافران و گردشگران مشکلی نداشته باشند. این ساحل که مناطقی از آن تحت حفاظت است، عمق کم و مناسبی دارد و با توجه به تحت حفاظت بودن آن، برای شنا و آب تنی کردن محلی امن می باشد. اگر مایلید تا اجاره ویلا در شمال کشور مانند گیسوم را با لوکس بودن و ارزانی به همراه داشته باشید، تهران سوئیت را انتخاب کنید. در گرگان جاذبههای طبیعی و گردشگری فراوان و جنگلهای متعددی وجود دارد که از جمله آنها میتوان جنگل شصت کلا را نام برد. احتمالاً اگر تا اینجای مقاله را خوانده باشید متوجه شدهاید که برای دیدن تمامی جاهای دیدنی ساری، 3 یا 4 روز بسیار کم است و دیدن ساری برای یک دل سیر، یک سفر طولانی را میطلبد. برای مشاهده اینجا را لمس(کلیک) نمایید. در جنوب این روستا ساحلی بسیار زیبا را مشاهده می کنید که اسم آن با نام این روستا یکی است. خاویار را هم فراموش نکنید.خیلیها دوست دارند در خانه صنایع دستی داشته باشند و کادو هم بدهند. اگر گذرتان به گیلان افتاد و دوست داشتید مدتی را با طبیعت دل انگیز شهرهای خوش منظره و دیدنی مانند رشت، تالش و بندرانزلی خلوت کنید، جنگل سرسبز و زیبای گیسوم یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما است. زمانی که در مسیر جاده اصلی گیسوم هستید و اطرافتان را درختان زیبای این جنگل پوشانده است، در نقطه ای از آن، کافیست به سمت چپ خود نگاه کنید، دریاچه بسیار زیبای گیسوم از میان درختان تنومند جنگل قابل دیدن است.

با قایق های پارویی و پایی که در این دریاچه قرار دارد، شما می توانید به مرکز آن بروید و از انعکاس تصویر زیبای درختان جنگل بر روی آب، لذت ببرید. عمارت دیلمان: در منطقه کوهپایه ای و کوهپایه ای استان گیلان، منطقه ای با آب و هوای کوهستانی وجود دارد که مردم این استان در روزهای گرم و مرطوب تابستان به آنجا کوچ می کنند. ساحل گیسوم بدون شک یکی از تماشاییترین ساحلهای دریای خزر است و مسافران بسیاری شیفته زیبایی و جذابیت این منطقه هستند. زیبایی های ماسال به همینجا ختم نمی شود. ماسال نیز در حدود 44 کیومتری جنوب این جنگل جا خوش کرده است. برای رفتن به جنگل و ساحل گیسوم میتوانید خودتان را به رشت یا انزلی برسانید و سپس بهسوی این زمرد زیبا که کنار دریا جا خوش کرده است، راهی شوید. از مزیتهای سفر به پارک جنگلی گیسوم آن است که، میتوانید لذت حضور در جنگل و ساحل را در کنار هم تجربه کنید و خاطراتی خوش و فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید. آب و هوای شهرکرد از دهم شهریور تا پایان این ماه برای لذت بردن از ییلاقات خوش آب و هوای شهرکرد انتخاب بسیار مناسبی است. شهر اردبیل یکی از مناطق سردسیر ایران است که در 5 تا 8 ماه سال آب و هوای سردی دارد.