سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بروز نت

صفحه خانگی پارسی یار درباره

روند درمان زخم پای دیابتی عفونی با جراحی دبریدمان

    نظر

عوارض زخم پای دیابتی

 

debridement of diabetic wound

ابتلا به زخم پای دیابتی دارای عوارض مخربی از جمله قطع عضو، کیفیت پایین زندگی و عفونت های شدید مرگبار می باشد. اگر به زخم های دیابتی بی توجهی شود، زمان بسیار زیادی برای بهبودی طول می کشد و حتی پس از بهبودی ممکن است عود کنند. علاوه بر این درمان آن‌ها بسیار هزینه بر است.

 

 

 

همچنین زخم دیابتی عفونی پیامدهای جدی سلامت عمومی و بالینی دارند. دبریدمان به عنوان یک روش درمان زخم های دیابتی استفاده می شود. از هر دو روش اتولیتیک آنزیمی، مکانیکی، دبریدمان جراحی، دبریدمان مرطوب به خشک، اولتراسوند و دبریدمان حشره ای استفاده می شود. از دبریدمان برای برداشتن بافت های زنده و نکروز یا عفونی برای تسهیل بهبود زخم کمک گرفته می شود.

 

 

 

نتیجه ی نهایی درمان پای عفونی

 

به دلیل عمیق بودن زخم، قطع عضو یکی از گزینه های اصلی درمان می توانست باشد ولی همانطور که مشاهده می کنید زخم بهبود یافته و در حال حاضر تنها احتیاج به پوست پیوندی دارد.

از مهم ترین عوامل ایجاد زخم دیابتی، نوروپاتی محیطی، شارکو، ترومای پا، و بیماری شریان محیطی (PAD) می باشد. هنگامی که پا زخمی می شود، عفونت و PAD به عنوان دلایل اصلی قطع عضو در نظر گرفته می شوند. عمل قطع عضو در کشورهای در حال توسعه بیشتر از کشورهای توسعه یافته است. گروه کاری تخمین زد که حدود 28 تا 50 درصد ممکن است تا جایی پیشرفت کنند که نیاز به قطع عضو داشته باشند.

 

    کلینیک نیلسار با استفاده از روش‌های به روز درمان زخم پای دیابتی، از بسیاری از قطع عضو های دیابتی جلوگیری می کند.

 

 

چه مدت طول می کشد تا دبریدمان بهبود یابد؟

بهبودی جراحی دبریدمان بین 6 تا 12 هفته طول می کشد. مراقبت خوب از زخم به سرعت بهبود مناسب زخم نیز، بسیار کمک می کند. در صورت افزایش درد، تورم یا علائم جدید در دوران نقاهت باید با پزشک تماس برقرار شود.

 

 

روش دبریدمان چیست ؟

زمانی که پزشک بافت مرده را از زخم جدا می کند، به آن دبریدمان گفته می شود پزشک این کار را برای کمک به بهبود سریعتر زخم انجام می دهند. برداشتن بافت مرده یا نکروز، در کنار روش‌های ثانویه، باعث به جریان افتادن خون می‌شود و درمان زخم را تسریع می کند.

 

چه زمانی دبریدمان زخم لازم است؟

دبریدمان تنها زمانی ضروری است که زخم به خودی خود، خوب نمی شود. در بیشتر موارد، در هنگام ایجاد زخم، خود بدن شروع به ترمیم بافت های آسیب دیده می کند. ولی وقتی بافتی وجود داشته باشد که نکروز شده باشد یا مرده باشد و خونی در ان جریان نداشته باشد، محل رشد باکتریها و عاملی برای جلوگیر از خوب شدن زخم می شود. با استفاده از دبریدمان، این بافت برداشته می شود.

 

بعد از دبریدمان زخم چه اتفاقی می افتد؟

پس از دبریدمان انتظار کمی درد و تورم در اطراف زخم را داشته باشید. این درد و تورم باید ظرف چند روز پس از عمل بهبود یابد. در اکثر مواقع پزشک یک باند یا یک پانسمان مرطوب روی زخم شما می‌گذارد که مطابق تجویزی که می کند، هر چند وقت یکبار آن را عوض کرد و از پانسمان جدید استفاده کرد.

 

https://nilsar.com/i-20044/%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DB%8C-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86